Permalänk
Medlem

Cooler Master HAF:X

Tjenare!

Dags att uppgradera en gång till! Bytte ut mitt Silverstone FT02 till ett HAF:X då jag var trött på den konstiga designen (vridet moderkort) Sedan så ville jag ha ett chassi som är redo för vattenkylning, men endå ha bra luftkylning!

Är extremt nöjd med chassit. Super tyst samt grym kylning! Rekommenderas verkligen!

Specifikationer:

Cooler Master HAF:X
Maximus 3 Formula
Intel Core i5 760 (Väntar på att Noctua D14 ska skickas till mig)
Nvidia Palit GTX480
Patriot 4GB 1600mhz
2TB WD green
500GB WD Green
Creative X-fi Xtreme Gamer
WiFi Kort
Corsair HX850

Tagen med Nikon D3000 DSLR kamera

Kommentera gärna!

Cooler Master HAF:X

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

lol, vattenkylning i FT02 hade vart gryyymt mkt snyggare! Bra men få bilder annars!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker toppfläktarna i HAF X ser fula ut - i övrigt ser det tufft ut som fan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hyva för haf. FT02 är väldigt mycket snyggare.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Sedan så ville jag ha ett chassi som är redo för vattenkylning, men endå ha bra luftkylning!

Skrivet av onYYx:

lol, vattenkylning i FT02 hade vart gryyymt mkt snyggare! Bra men få bilder annars!

http://img.photobucket.com/albums/v72/chino1127/GameStation/D...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Hyva för haf. FT02 är väldigt mycket snyggare.

+1

aja smaken är som baken antar jag

men fint bygge.

3/5

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Har du satt in en extra fläkt mellan hårdiskarna och grafikkortet?

Ska tydligen kunna sänka grafikkorts tempen rätt mycke att ha en fläkt där.

Och för min del så står de mellan HAF-X eller nya Fractal XL om jag ska bygga bytt idag. Beror lite på om jag ska bygga ett tyst eller ett välkylt system.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

lol, vattenkylning i FT02 hade vart gryyymt mkt snyggare! Bra men få bilder annars!

Sant, men mycket jobb, samt har jag inte dom verktygen som jag skulle behova, eller dom pengarna for att gora det snyggt.

Skrivet av Leifson:

Tycker toppfläktarna i HAF X ser fula ut - i övrigt ser det tufft ut som fan.

Tycker dom inte ar allt for farliga!

Tack!

Skrivet av edberg24:

Hyva för haf. FT02 är väldigt mycket snyggare.

Tyckte det blev jobbigt med FT02an, darfor bytte jag.

Mycket fint, men skulle jag gora nagot liknande sa skulle jag aldrig bli klar, har 1600kr i manaden att leva pa och for det skall jag ha roligt med kompisarna etc etc.

Skrivet av lolbarn5:

+1

aja smaken är som baken antar jag

men fint bygge.

3/5

Tack

Skrivet av Ant3:

Har du satt in en extra fläkt mellan hårdiskarna och grafikkortet?

Ska tydligen kunna sänka grafikkorts tempen rätt mycke att ha en fläkt där.

Och för min del så står de mellan HAF-X eller nya Fractal XL om jag ska bygga bytt idag. Beror lite på om jag ska bygga ett tyst eller ett välkylt system.

Det sitter en Noctua dar

kor pa Fractal XL, anledningen till att det blev HAF:X ar for att det ar bara det och nagra silverstone som dom har i Dubai...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

mycke snyggt! kommer nog själv gå tillbaka till coolermaster när mitt 800D får sparken.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Sjukligt fult med stock kylare!

Permalänk
Medlem

Läskigt lik min setup!
Riktigt fin, 5p

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

HAF X är inte speciellt bra designad när det gäller vatten, iaf inte om man kör med tjocka rads(tjockare än EKWB coolstream = no PnP) men det är en trevlig lådai övrigt så lycka till i framtiden

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, fina bilder, fin kabeldragning, fina komponenter. Klar 5'a från mig! Bra jobbat! (:

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte kommenterat? Jag gav dig ju fan en 5a. Brukar alltid ge lite kritik. Sket sig lite i huvudet Väldigt fina bilder, och du har lyckats skitbra med kabeldragningen som sagt, 5p

Permalänk
Medlem

Fint chassie o bra bilder, synd på CPU-kylaren :/ 3,5p vill jag ge men det blev 4

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

kan du inte beskriva lite vika för och nackdelar du ser på detta chassi och ditt förra?

för jag har inte sett ett fortress live, men har haft ett Haf X chassi och kan inte påstå att det var så jkla bra.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Vad är det där lilla kortet under Gpu: 480?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Vad är det där lilla kortet under Gpu: 480?

Set ut som ett ljudkort, och han har ett Creative X-fi Xtreme Gamer enligt beskrivningen så jag antar att det är det.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

kan du inte beskriva lite vika för och nackdelar du ser på detta chassi och ditt förra?

för jag har inte sett ett fortress live, men har haft ett Haf X chassi och kan inte påstå att det var så jkla bra.

Silverstone FT02 är mitt favoritchassi när det kommer till luft, hoppas jag kan flika in utan att skapa kaos i tråden

Fördelar:
*Grym kylning till alla komponenter
*Väldigt tyst i förhållande till kylningen, även med fläktarna på "low"
*Ventilationens standoff i botten låter lådan vara dammfri på vilket underlag som helst
*Gott om plats till alla kablar bakom MB-plåten
*Byggkvalitet, robust som få, dammfilter, finesser

Nackdelar:
*Inte alla kablar/adaptrar passar under toppskyddet
*Långa optiska enheter (18 cm+) får inte plats i översta 5.25-platsen
*Uni-body designen väger en del, inte bästa lådan att ha med sig på LAN

Vattenkylning funkar, dock med begränsning som synes här. Långa GPU:er + tjock radiator = dålig kombo. Tar även upp det i min bygglogg som finnes nedan.

MVH

Permalänk
Musikälskare

Varför stock kylare?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Varför stock kylare?

"Intel Core i5 760 (Väntar på att Noctua D14 ska skickas till mig"

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Nice hus

Permalänk

Snygg dator ;P

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men du borde skaffa en ny cpu-kylare