2TB Samsung Ecogreen F4EG

Permalänk
Medlem

2TB Samsung Ecogreen F4EG

Köpte en 2TB Samsung Ecogreen F4EG för att ha som lagringsdisk i mitt nya bygge men upplever sinnessjukt långsamma hastigheter med denna.

När jag laddar ner något direkt till denna disken går det i 3-5kb/s förutom vissa toppar på 150kb/s som varar i några sekunder.

Laddar jag ner till min tillfälliga systemdisk ( SSD är beställd ) så uppnår jag bra hastigheter.

Det är samma om jag laddar ner till systemdisken och kopierar över till lagringsdisken allt går sjukt långsamt.

Har testat formatera om disken 2ggr och det fungerar inte.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Permalänk

Finns det någon möjlighet till att du kan prova den i en annan dator? Och utesluta om det är disken eller din setup som är knas?

Skulle den fungera som den ska i en annan dator, så är det bara till att börja beta av bios uppdateringar drivrutiner m.m

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk
Medlem

Körde igenom hårddisken med HD Tune inatt och har fått denna information.

1 Error at 3866 MB (LBA 7917597)

Sen står det 2st varningar under health fliken och det är

Calibration Retry Count

samt

Current Pending Sector

Är det bara att skicka tillbaka den till inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekle:

Körde igenom hårddisken med HD Tune inatt och har fått denna information.

1 Error at 3866 MB (LBA 7917597)

Sen står det 2st varningar under health fliken och det är

Calibration Retry Count

samt

Current Pending Sector

Är det bara att skicka tillbaka den till inet?

Du har provat annat kablage samt en annan port på moder/kontrollerkort?
En enkel sak att testa innan man skickar in saker och i värsta fall åker på en saftig felsökningsavgift för att exempelvis en satakabel är defekt.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Du har provat annat kablage samt en annan port på moder/kontrollerkort?
En enkel sak att testa innan man skickar in saker och i värsta fall åker på en saftig felsökningsavgift för att exempelvis en satakabel är defekt.

Blir till att testa detta efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testat att byta sata portar och får fortfarande skadade blocks. pratade med inet och jag skulle göra en felanmälan. tack för all hjälp