Permalänk
Medlem

Vattenkylningspaket

Hej !

jag ska bygga ihop mitt första vattenkylda system snart, har laggt ihop ett paket på Coolingstuff och undrar om jag har missat något eller om ni tycker att jag ska ändra något

Mvh

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Hej !

jag ska bygga ihop mitt första vattenkylda system snart, har laggt ihop ett paket på Coolingstuff och undrar om jag har missat något eller om ni tycker att jag ska ändra något

Du behöver 2 slangsockel till (reservoar+pump+cpublock+radiator)x2=8. Sen skulle jag rekommendera 2m slang, better safe than sorry. Ser ut som ett riktigt mysigt paket annars

Glöm inte att ha kylpasta tillgängligt!

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Du behöver 2 slangsockel till (reservoar+pump+cpublock+radiator)x2=8. Sen skulle jag rekommendera 2m slang, better safe than sorry. Ser ut som ett riktigt mysigt paket annars

Glöm inte att ha kylpasta tillgängligt!

Behöver ingen slang mellan pump och reservoar då EK hade en speciell anslutning som gjorde att pump och reservoar satt ihop.

Permalänk
Medlem

tja jag är sugen på vattenkylning, men är så satans noob på det.

Detta paket går bara till att kyla cpu eller?

För mig känner jag att om jag ska bygga vattenkylt så ska det kyla allt, minnen cpu ,gpu, mb om det går =p men som sagt min ignorans tillåter mig inte att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

tja jag är sugen på vattenkylning, men är så satans noob på det.

Detta paket går bara till att kyla cpu eller?

För mig känner jag att om jag ska bygga vattenkylt så ska det kyla allt, minnen cpu ,gpu, mb om det går =p men som sagt min ignorans tillåter mig inte att testa.

Paketet som jag la ihop kyler bara processor

Permalänk
Medlem

BTW tror ni att det går att klämma ihop allt i en Define R2 ? Lite orsäker på om 240 radiatorn + fläkt får plats där uppe pga att jag tror min 8 pin till cpun är i vägen...

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande vattenkylningskit i mitt r3.
du får ej plats med rad inne i chassiet och monteringshålen för 240 funkar ej bra.
så ja plocka bort hdd buren för att passa en 240 rad fram till i chassiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Jag har ett liknande vattenkylningskit i mitt r3.
du får ej plats med rad inne i chassiet och monteringshålen för 240 funkar ej bra.
så ja plocka bort hdd buren för att passa en 240 rad fram till i chassiet.

okej, verkar som en bra ide, men hur fäste du radiatorn ? Och vart satte du hårdiskarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

okej, verkar som en bra ide, men hur fäste du radiatorn ? Och vart satte du hårdiskarna ?

Hårddisken sitten på botten av chassiet med ett ``buntband´´ och 240 raden sitten är fastmonterad på front fläktarnas fästen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Hårddisken sitten på botten av chassiet med ett ``buntband´´ och 240 raden sitten är fastmonterad på front fläktarnas fästen.

Måste nog göra så om jag inte skaffar nytt chassie innan. Har 2 hårdiskar och 1 ssd så blir lite svårare att montera dom någon annanstans ;). Kör du PnP eller bara fläktarna så dom blåser igenom eller drar igenom radiatorn ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Måste nog göra så om jag inte skaffar nytt chassie innan. Har 2 hårdiskar och 1 ssd så blir lite svårare att montera dom någon annanstans ;). Kör du PnP eller bara fläktarna så dom blåser igenom eller drar igenom radiatorn ?

Nej ingen PnP för jag anser att det inte behövs^^
har en x6 1055 @ 4 ghz med 26 idle och 45 load så jag hoppade PnP^^
(även för ljudet, näst intill ohörbar^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Nej ingen PnP för jag anser att det inte behövs^^
har en x6 1055 @ 4 ghz med 26 idle och 45 load så jag hoppade PnP^^
(även för ljudet, näst intill ohörbar^^)

Så fläktarna sitter fast i fläktfilterna och raden i fläktarna ?

Permalänk
Skrivet av Tralle:

tja jag är sugen på vattenkylning, men är så satans noob på det.

Detta paket går bara till att kyla cpu eller?

För mig känner jag att om jag ska bygga vattenkylt så ska det kyla allt, minnen cpu ,gpu, mb om det går =p men som sagt min ignorans tillåter mig inte att testa.

Orkar du inte tänka så är detta ett paket som kyler CPU, GPU, RAM och bara saknar kylpasta: http://coolingstuff.se/sets/144 + http://coolingstuff.se/sets/145
Annars har du allt du behöver veta här: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Så fläktarna sitter fast i fläktfilterna och raden i fläktarna ?

ja, de sitten som sagt. filter-fläkt-rad
och ett till tips. försök hitta en super fet 240 rad för det blir gott om plats om man plockar bort hdd buren.
jag har en EK 240 rad och den ligger runt 47 mm i tjocklek.
så försök hitta en fetare och du kan även köra PnP om du inte är superkäsen med ljud^^

Permalänk
Medlem

okej, kör nog utan Pnp då jag inte heller tror att jag behöver det