Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hmm, 3st 30" á 2560x1600 tvärs över gången kanske? Eller på taket
Skulle vara ganska ballt med bara laptops gissar jag

Ta upp en hel vagn att lana i. DET vore ballt! Ta typ vagnen längst bak och sedan sitta och nörda något riktigt nördigt spel hela resan med avbrott för snabba toabesök. Någon springer iväg till bistron och köper mat åt alla andra som äter under spelandet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Ta upp en hel vagn att lana i. DET vore ballt! Ta typ vagnen längst bak och sedan sitta och nörda något riktigt nördigt spel hela resan med avbrott för snabba toabesök. Någon springer iväg till bistron och köper mat åt alla andra som äter under spelandet.

Haha xD
Funkar lördag för dig?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Haha xD
Funkar lördag för dig?

Om lördag funkar? Jodå, det blir en bra dag det som spenderas på Arkenmässan. Inget tågåkande dock, det blir natten fredag-lördag så vill du tåglana så får du hänga med då ner till gbg och ha med en laptop till mig då jag saknar en

Nej, men vad menar du?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

haha, loppis på sista bilden.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om lördag funkar? Jodå, det blir en bra dag det som spenderas på Arkenmässan. Inget tågåkande dock, det blir natten fredag-lördag så vill du tåglana så får du hänga med då ner till gbg och ha med en laptop till mig då jag saknar en

Nej, men vad menar du?

Precis det jag menar
Nejdå, ett dåligt skämt bara.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker bilden med texten "Vissa personer tyckte att det var för ljust. Då kan en filt vara användbar." är lite lustig?
Det är ju uppenbart att snubben ville dra en bäver i lugn o ro...

Annars ser det grymt nice ut!
en femma från mig iaf

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bara jag som tycker bilden med texten "Vissa personer tyckte att det var för ljust. Då kan en filt vara användbar." är lite lustig?
Det är ju uppenbart att snubben ville dra en bäver i lugn o ro...

Haha xD
Eller så kanske han inte ville hamna i SweC:s galleri när han drog en bäver, och som hastigast kastade en filt över sig

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bara jag som tycker bilden med texten "Vissa personer tyckte att det var för ljust. Då kan en filt vara användbar." är lite lustig?
Det är ju uppenbart att snubben ville dra en bäver i lugn o ro...

Annars ser det grymt nice ut!
en femma från mig iaf

Dra en bäver? Ruska tupp heter det ju

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Dra en bäver? Ruska tupp heter det ju

Samma skit samma färg

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hmm, 3st 30" á 2560x1600 tvärs över gången kanske? Eller på taket
Skulle vara ganska ballt med bara laptops gissar jag

HELA tåget lanar Teeworlds med pekplatta på laptop XD

Permalänk
Medlem

Fan va nice! vrf var itne jag bjuden?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg mysigt ut. Kan tänka mig att den friska luften är ett stort plus om man ska hålla sig vaken i flera timmar

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Va i helvete!? Lan på GRÄS?! Något har gått fel med ungdomen!

Ja, vad är detta!! Ungdomen spelar inte fotboll på gräset längre... utan skjuter varandra! Omoraliskt!!

Permalänk
Medlem

Fint!

Men medelförbrukning på 10000W och över 20 personer i tälten? Då hade ni inte frusit vill jag lova..!

Antingen var ni hälften så många som du uppger, eller så förbrukade ni hälften så mycket...

Genomsnitts(spel)dator+skärm 250W medeleffekt.
Genomsnittlig 'effekt' på människa ca 100W.

22*100 + 22*250 = 7.7kW

Rätta mig om jag tänker fel...

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Skrivet av walp:

Fint!

Men medelförbrukning på 10000W och över 20 personer i tälten? Då hade ni inte frusit vill jag lova..!

Antingen var ni hälften så många som du uppger, eller så förbrukade ni hälften så mycket...

Genomsnitts(spel)dator+skärm 250W medeleffekt.
Genomsnittlig 'effekt' på människa ca 100W.

22*100 + 22*250 = 7.7kW

Rätta mig om jag tänker fel...

Det du har räknat låter ganska rimligt, men lägg sedan till ett 2kw element och kringsutrustning som switchar, servrar m.m. Då blir det ungefär 10kw. Fast jag har i och för inte suttit och gjort några noggranna uträkningar utan jag höftade bara mellan tummen å pekfingret när jag skrev denna siffra. Så det finns säkert en felmarginal på -+1-2kw.

Det skulle behövas bra mkt mer än 10 kw för att värma upp tältet ordentligt då tältet var c.a. 40 kvadratmeter stort och de lövtunna väggarna släppte igenom i princip all värme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

HELA tåget lanar Teeworlds med pekplatta på laptop XD

xD

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av xegust:

Fan va nice! vrf var itne jag bjuden?

Haha, men det kommer fler tillfällen. Det är bara att hålla ögonen öppna och gå in på Basement LAN - Hem lite då och då. Vi planerar att ha åtminstånde ett pc-lan till innan jul och eventuellt dra till dreamhack också.

Permalänk
Medlem

Exakt det här har jag och några kompisar funderat på att göra i 1-2 år nu. Har aldrig blivit av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bara jag som tycker bilden med texten "Vissa personer tyckte att det var för ljust. Då kan en filt vara användbar." är lite lustig?
Det är ju uppenbart att snubben ville dra en bäver i lugn o ro...

Annars ser det grymt nice ut!
en femma från mig iaf

De är 2 men jaja ... haha

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Traktor_APA:

Jag tyckte att vi var sjuka som ordnade lan i min sommarstuga utan internet å spelade lite gamla goda titlar å drack en å annan öl.... Men det här tar fan priset :D... Aldrig att jag hört att nån skulle klagat på kylan på ett lan brukar bli för varmt... Det här är bara respekt

En sån grej var jag med på i vintras. Det var 11 minus i stugan när vi kom dit

Snyggt jobbat med partytälts-lan iaf!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Har länge haft funderingar kring att ha ett lan i partytält, men då jag inte vart nån direkt lanare så har de aldrig blivit nått utav de, dock skönt att se nån annan som haft tankar i samma spår ^^ 5p

Tänkte även bjuda på en bilder från när jag och en kompis kom på en suverän sätt att sola och spela tv-spel på samma gång.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Har länge haft funderingar kring att ha ett lan i partytält, men då jag inte vart nån direkt lanare så har de aldrig blivit nått utav de, dock skönt att se nån annan som haft tankar i samma spår ^^ 5p

Tänkte även bjuda på en bilder från när jag och en kompis kom på en suverän sätt att sola och spela tv-spel på samma gång.

Haha Påminner mycket om denna bild,

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bara jag som tycker bilden med texten "Vissa personer tyckte att det var för ljust. Då kan en filt vara användbar." är lite lustig?
Det är ju uppenbart att snubben ville dra en bäver i lugn o ro...

Annars ser det grymt nice ut!
en femma från mig iaf

btw hur kommer det sig att de skall rullas skin å förbannat på lan? folk är skogskåta å kutar på muggen rätt ordentligt i slutet på lanet,, kanske beror på att efter allt spelande så börjar man dela ut PORR på lanet

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tror bara det är dina hentai-lan dock

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Klipp er och skaffa ett jobb.

Nä, skämt å sido. Det såg trevligt ut!

Permalänk
Medlem

ojojojoj synd att man inte har kvar bilderna från våra Källar lan som skedde mellan 97 och 2005..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Blev det inte fuktigt?

Permalänk

Riktiga nördar det där!

Ser riktigt härligt ut med ett sådant lan

Visa signatur

Everybody makes mistakes once in a while. The trick is learning to live with it.

Permalänk
Medlem

Vänta lite, det ser ut som om han på bild 6 sitter med en Mac...
Eller har jag fel?