ACER ICONIA TAB A501 - Något att ha?

Permalänk

ACER ICONIA TAB A501 - Något att ha?

Hej.

Någon som någon uppfattning om ACER ICONIA TAB A501?

Den ser ut på pappret ha liknande spec som tex Transformer.
Dock lite tjockare, och jag har ingen uppfattning om vad det är för skärm.

Hittade ingen tråd om denna pad...

// Kapten

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk

Jag har A500 (samma som A501 men ingen 3G) sedan några dagar och har inte riktigt kommit igång med den (småbarnsförälder). Hittills är jag nöjd.

Transformern har IPS-panel medan Acer har MVA. Det har nog marginell betydelse, men det skulle vara intressant att jämföra sida vid sida. Sen har Acern också ett (full-)USB-port, vilket jag tycker är mycket bra...

Tjockleksskillnaden är nån tiondels millimeter, så det vet jag inte om man märker.

Men som sagt, ska man jämföra måste man ha båda plattorna samtidigt.

++
Bjorn

Permalänk

Nice Bear.

Hur är kvaliteten på den? Känns den stadig och bra byggd?

Någon som kan svara på hur skillnaderna mellan Transformers skärm och denna skärmen är?

// Kapten

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk

Måste säga att den känns bra byggd och stabil.

^^
Bjorn

Permalänk
Medlem

Ni som har den, vilka språk har ni den på? kom alla era med engelska? Behöver en platta med Sv språk!

Permalänk

A500:an kom utan svenska. Jag hoppas lite på att uppdateringen till HC 3.1 ska innehålla lite fler språk.

''
Bjorn

Permalänk

finns leverans datum på Dustins hemsida 2011-07-29
http://www.dustin.se/productdetails.aspx?prodid=5010586930&s=...

Permalänk
Medlem

Väcker tråden till liv lite då jag har börjat leta runt efter en surfplatta och ringat in mig på transformern och asus iconia.
Min största fråga gällande alla surfplattor är ju om det går att använda den tillsammans med ett mobilt bredband?
Just nu har jag bara lagt märke till asus iconia med usb-port men marknaden går snabbt och säkerligen kommer det läggas till usb och sd-portar på flertalet surfplattor tillslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjipod:

Väcker tråden till liv lite då jag har börjat leta runt efter en surfplatta och ringat in mig på transformern och asus iconia.
Min största fråga gällande alla surfplattor är ju om det går att använda den tillsammans med ett mobilt bredband?
Just nu har jag bara lagt märke till asus iconia med usb-port men marknaden går snabbt och säkerligen kommer det läggas till usb och sd-portar på flertalet surfplattor tillslut.

Eee pad har usb-pprt genom dockan.
Men änsålänge har inte android något stöd för nätverk via usb.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Jag har också fastnat lite för Iconian, men jag vet inte. Jag tänkte använda den för att anteckna saker i skolan. Typ skriva ner saker,vet inte om det finns ett sådant program som låter en göra det. Alltså att man har en penna och kan skriva rakt på skärmen, likt en wacom.

Och sen så undrar jag om det finns något ritprogam att installera och även där rita direkt på skärmen :>

Jag vill inte ha en liten laptop, gillar dom inte, och hade tänkt köpa "noteslate" men eftersom den aldrig släpptes så behöver jag något annat. Vet inte om iPad2 kan ge mig det jag skulle behöva, tror nästan mer på Acer faktiskt.

Någon som har koll?

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av captainfleppo:

Jag har också fastnat lite för Iconian, men jag vet inte. Jag tänkte använda den för att anteckna saker i skolan. Typ skriva ner saker,vet inte om det finns ett sådant program som låter en göra det. Alltså att man har en penna och kan skriva rakt på skärmen, likt en wacom.

Jag likt dig har samma anledningar för att skaffa en padda. Ritprogram och dylikt finns det nog utan tvekan, allt jag sett från recensioner av tex Asus eee transformer paddan (den jag starkt funderar på att köpa) är att man kan ta bilder i office-programmet som medföljer och infoga i dokumenten.
Om just att rita på paddan är en dealbreaker för dig går det ju alltid att rita på vanligt papper och ta kort på det

Men jag funderar även på att vänta lite eftersom teknikmarknaden går så jävla fort och det har nog inom kort det jag tycker saknas på alla surfplattor
nämligen stöd för nätverk genom usb(mobilt bredband dvs), javastöd och möjligheten att importera/kolla på filmer direkt från usbminne utan konvertering.
Väntar även på svar om just asus eee-paddan stöder en usb-hub ifall jag har behovet att använda flertal enheter samtidigt (tex ext. HDD, usbminne, kamera, mob. bredband samt mus+tgb)

Hoppas det hjälpte ))

Permalänk

Jo kändes som jag fick lite mer kött på benen Det är så svårt att välja faktiskt.

Har sett att iPad2 har ett rätt schysst program från Bamboo, med en penna man kan använda. Så det lutar ju lite åt det hållet nu, haha!

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem

Fast ipad går ju tyvärr under kategorin inbyggt hat för mig. Likaså gör steam och IE!

Permalänk

Ja lite, har också varit lite anti-apple faktiskt. Men jag vet inte, verkar ändå rätt schysst

här är appen jag snacka om Bamboo paper

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem

Jo, enda som lockar på ipad sidan är apputbudet som just nu är mycket bättre. Men det är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan övertaget har vänt!

Permalänk

Ah kanske, men jag tror det kommer dröja minst ett år innan de vänder och blir android som leder :<

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk

Så, nu ska vi få lite saker rätt här.
Android har sjukt många appar, vet inte riktigt om det är fler än iPad men kom igen, 250 000 appar eller 350 000. Vem fan bryr sig?
Android är förövrigt det största oprativsystemet för smartphones i USA, dvs större än iOS (iPhone). Säkerligen snart i resten av världen också.

Varför vill du koppla in det mobila modemet i plattan? Du kan ju helt enkelt ta ut SIM-kortet ur det mobila bredbandet och stoppa in i plattan (den har ju stöd för 3G). Då slipper du ju en äcklig "dongel" som sticker ut.

Permalänk
Skrivet av captainfleppo:

Jag har också fastnat lite för Iconian, men jag vet inte. Jag tänkte använda den för att anteckna saker i skolan. Typ skriva ner saker,vet inte om det finns ett sådant program som låter en göra det. Alltså att man har en penna och kan skriva rakt på skärmen, likt en wacom.

Och sen så undrar jag om det finns något ritprogam att installera och även där rita direkt på skärmen :>

Jag vill inte ha en liten laptop, gillar dom inte, och hade tänkt köpa "noteslate" men eftersom den aldrig släpptes så behöver jag något annat. Vet inte om iPad2 kan ge mig det jag skulle behöva, tror nästan mer på Acer faktiskt.

Någon som har koll?

För att skissa släppte Autodesk nyligen Sketchbook Pro som uppfattar rörelser mycket snabbare än Sketchbook Mobile, dock är det inte ens i närheten av en wacom. Dessutom får du precision i stil med fingermålning även om du skaffar en stylus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Så, nu ska vi få lite saker rätt här.
Android har sjukt många appar, vet inte riktigt om det är fler än iPad men kom igen, 250 000 appar eller 350 000. Vem fan bryr sig?
Android är förövrigt det största oprativsystemet för smartphones i USA, dvs större än iOS (iPhone). Säkerligen snart i resten av världen också.

Varför vill du koppla in det mobila modemet i plattan? Du kan ju helt enkelt ta ut SIM-kortet ur det mobila bredbandet och stoppa in i plattan (den har ju stöd för 3G). Då slipper du ju en äcklig "dongel" som sticker ut.

Så smart är dock inte jag Men tror du att det skulle funka?

Permalänk

Ja för fan! 3G betyder bara att det finns en plats för ett SIM-kort.
Du får ju ett SIM-kort till ditt mobila bredband. Ser exakt likadant ut som i mobilen.
Bara att trycka in det i plattan istället för bredbandsdongeln du får.

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att jag borde beställa en surfplatta redan nu liksom. Men jag ska testa lite och även vänta till asus slidern. Men tack !