Silverstone släpper uppdaterade Temjin TJ08-E minitower

Permalänk
Melding Plague

Silverstone släpper uppdaterade Temjin TJ08-E minitower

Silverstone Technology påbörjar leveranserna av en ny version av datorlådan Temjin TJ08-E med stöd för kompakta formfaktorer som Micro ATX, Mini ITX och Mini DTX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde inte grafikkortens kylning bli lidande då allt sitter upp och ned?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Borde inte grafikkortens kylning bli lidande då allt sitter upp och ned?

Hur tänkte du mer exakt?

Jag gillar verkligen silverstone och den där lådan lär ju inte bli något undantag. Men det följer inte med någon 120mm fläkt bak? Lite snålt isåfall då det finns prisvärda modeller färdigutrustade med fläkt både fram och bak. Förutsatt att 180mm fläkten är tyst så lär det bli ett vinnande koncept och kylningen borde vara tillräcklig på det lägre varvtalet och borde klara en del överklockning. Sitter för tillfället med ett fulltower chassi från silverstone med en hårddisk och micro atx moderkort och singel grafikkort. Nästa gång kan man ju faktiskt köpa en låda utifrån sina behov

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Nu dök den upp på förstasidan Det blir ett garanterat köp för min del!

Skrivet av chipfunk:

Borde inte grafikkortens kylning bli lidande då allt sitter upp och ned?

Lär ju skapas ett saftigt övertryck i chassit med den gigantiska fläkten i fronten så det spelar nog ingen roll.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut. Ge mig en videorecension!

Permalänk
Medlem

hade varit ett solklart köp till mitt nästa bygge (antagligen bulldozer) om moboplåten hade vinklats i 90 grader såsom i Raven och Fortress chassina...detta va inte lika bra
Dock är "ge mig chassi" begäret skyhögt..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Blev inte lättare för mig att välja matx chassi nu. Detta, Define Mini eller Arc Mini, vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

Meeen, vad jobbigt det blev nu Hade ju nästan bestämt mig vilket chassi jag skulle välja till mitt uppkommande bygge. Stod mellan gammla TJ08 och Lian Lis PC-A04

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har redan tjatat på Inet.se om att ta hem detta. De bad jag dom göra för typ en månad sen.

Hoppas att dom tar in de nu. För jag MÅSTE bara ha de chassit då de skulle va perfekt till datorn i Sign.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lär ju skapas ett saftigt övertryck i chassit med den gigantiska fläkten i fronten så det spelar nog ingen roll.

Verkar dock ändå lite onödigt att vända på allting. Finns det ens nån fördel med det?

Permalänk
Medlem

Kommer jag inte bli nöjd med min ITX burk så kommer det bli detta chassi jag köper.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

Meeen, vad jobbigt det blev nu Hade ju nästan bestämt mig vilket chassi jag skulle välja till mitt uppkommande bygge. Stod mellan gammla TJ08 och Lian Lis PC-A04

Vet inte så mycket om Silverstones chassin, men Lian Li's billigare varianter brukar ju ha ganska tunn plåt aluminium, vilket gör att det kan bli endel ljud.

Jag är ett ganska stort Lian Li-fan, men tycker nog att detta chassi är finare än PC-A04:an iaf! Självklart högst personligt.

Permalänk
Medlem

Ska definitivt testa detta chassi då jag vill få in ett större grafikkort än vad jag kan i dagens läge med SG05B : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Blev inte lättare för mig att välja matx chassi nu. Detta, Define Mini eller Arc Mini, vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Det här om du vill ha ett tyst chassi. Tror kylningen kommer vara effektiv med 180mm fläkten och du slipper fläkthål i sidan av chassit som känns som en riktigt dålig gettomod/budgetlösning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoTex94:

hade varit ett solklart köp till mitt nästa bygge (antagligen bulldozer) om moboplåten hade vinklats i 90 grader såsom i Raven och Fortress chassina...detta va inte lika bra
Dock är "ge mig chassi" begäret skyhögt..

Fast, det har denna ju, eller är jag helt fel på den?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Hade varit ännuy bättre om...

Verkligen snyggt chassi, bra men stor fet fläkt där fram med fritt blås så att luften inte måste ta massa kringelikrokar.

Det störiga är 3.5tums uttaget i botten, kunde placerats symmetrisk eller åtminstone i linje med högersidan på fläktöppningen.

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Fast, det har denna ju, eller är jag helt fel på den?

Det är skillnad på 180 och 90 grader

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Gillar den men hade gärna sett den lite smalare typ max 190-200mm bred. Börjar bli så "cube" lik när den är så låg. Silverstone har säkert tagit ut svängarna för att få lite rum för kabeldragning bakom moderkortsplåten...i hope... Om inte så är den onödigt bred. Lika bred som ett mid/fulltower jue

Kylningen verkar klockren, två 580 i sli borde vara problemfritt. Kanske dubbla 590's, om man sätter en extrafläkt i sidopanelen, just över grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Gillar den men hade gärna sett den lite smalare typ max 190-200mm bred. Börjar bli så "cube" lik när den är så låg. Silverstone har säkert tagit ut svängarna för att få lite rum för kabeldragning bakom moderkortsplåten...i hope... Om inte så är den onödigt bred. Lika bred som ett mid/fulltower jue

Kylningen verkar klockren, två 580 i sli borde vara problemfritt. Kanske dubbla 590's, om man sätter en extrafläkt i sidopanelen, just över grafikkorten.

Jag har för mig det var ganska bra med plats bakom moderkakan när jag spanade in bilder på det här chassit tidigare.

Frän låda men som många klagade på tidigare så förstör fläktfiltret i topen utseendet och dom borde satsat på en pull and slide på insidan likt dom har satt i fronten.
Sen är det också lite minus för 180mm fläkten, utbudet är skralt och det är bara Silverstone som har fläktar i den storleksklassen.

Permalänk

Yes Sir!

Skrivet av chipfunk:

Borde inte grafikkortens kylning bli lidande då allt sitter upp och ned?

Yes! Du har så rätt, inget snack om saken!
Min granne har en PC-A05N (Lian Li)
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=289&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=62&g=f
Det finns vissa skillnader mellan A05N och Temjin TJ08-E,
men i stora drag är de lika.

Min granne prövade lite olika varianter i sin A05N och GPU tempen var tokhög!
Det var först när han moddade chassit med ett hål i taket och 2 extra fläktar som det hela blev bättre.

För Temjin TJ08-E minitower är det inte lika lätt att modda
med extra fläktar i toppen då nätdelen sitter i vägen.

Det kommer dessutom att bli dragkamp mellan nätdelsfläkten och GPUfläkten.
Tro mig, detta osar trubbel.

I övrigt tycker jag att Temjin TJ08-E minitower verkar helt super, men att de
har vänt moderkortet upp och ner ger mest trubbel.

/p4m

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi med gott om funktioner, dock är fläktfiltret på toppen en riktig turn off.. skulle störa mig för mycket på det.
Synd då resten av lådan är asnajs.

Skrivet av phoenix4m:

Det kommer dessutom att bli dragkamp mellan nätdelsfläkten och GPUfläkten.
Tro mig, detta osar trubbel. /p4m

Dock vill de antagligen att nätagget ska ska suga luft utifrån toppen av chassit och skicka ut där bak? med tanke på fläktfiltret, men då lämnar man chassit med det enda utblåset alldeles för långt från Grafikkortet?

Förstår inte riktigt hur de har tänkt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phoenix4m:

Yes! Du har så rätt, inget snack om saken!
Min granne har en PC-A05N (Lian Li)
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=289&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=62&g=f
Det finns vissa skillnader mellan A05N och Temjin TJ08-E,
men i stora drag är de lika.

Min granne prövade lite olika varianter i sin A05N och GPU tempen var tokhög!
Det var först när han moddade chassit med ett hål i taket och 2 extra fläktar som det hela blev bättre.

För Temjin TJ08-E minitower är det inte lika lätt att modda
med extra fläktar i toppen då nätdelen sitter i vägen.

Det kommer dessutom att bli dragkamp mellan nätdelsfläkten och GPUfläkten.
Tro mig, detta osar trubbel.

I övrigt tycker jag att Temjin TJ08-E minitower verkar helt super, men att de
har vänt moderkortet upp och ner ger mest trubbel.

/p4m

Det är ju lite skillnad mellan Lian Li's ADDA 120mm fläkt och en 180mm Silverstone AP. Sen har ju nätagget i TJ08-E sitt luftintag i toppen och inte i chassit.

Så den enda likheten jag ser med detta och A05 är rotationen och formfaktorn.

Jag tror detta ger riktigt bra temperaturer.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Neiij för i hel***e, jag som var tvärsäker på ett Fortress FT03 innan jag såg detta. Nu är jag helt plötsligt i ovisshet och väldigt nyfiken på detta med

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Snyggt chassi med gott om funktioner, dock är fläktfiltret på toppen en riktig turn off.. skulle störa mig för mycket på det.
Synd då resten av lådan är asnajs.

Dock vill de antagligen att nätagget ska ska suga luft utifrån toppen av chassit och skicka ut där bak? med tanke på fläktfiltret, men då lämnar man chassit med det enda utblåset alldeles för långt från Grafikkortet?

Förstår inte riktigt hur de har tänkt..

Men om du tänker efter lite så inser du nog att de inte är något problem när man räknar in hur mycket luft 180 fläkten i fronten kommer skicka in så blir de ju ett bra tryck i chassi så varmluften kommer försvinna ut bak självmant.

Ska försöka få tag på detta chassi själv och köra med delarna som sitter i datorn i SIGN. Kommer bli helt underbara temperaturer och ljudnivåer i de chassit, Eftersom den stora frontfläkten kommer göra så de blir ett väldigt stort luftombyte i chassit så luften hinner inte "hänga" kvar i chassit och bli så speciellt varm.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som en möjlig uppgradering från Antec Mini-P180, och en förbättring av Antecs gamla NSK-3400/3480. Tar man bort 3,5"-hårddiskhållaren så borde den vara rätt välventilerad och rymlig. En 3,5" plats ihop med 2,5"-platsen för SSD skulle täcka mina behov åtminstonde.

Manualen visar upp chassit ytterliggare. Läsvärd för de som är intresserade av chassit: http://www.silverstonetek.com/downloads/Manual/case/Multi-TJ0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ser ut som en möjlig uppgradering från Antec Mini-P180, och en förbättring av Antecs gamla NSK-3400/3480. Tar man bort 3,5"-hårddiskhållaren så borde den vara rätt välventilerad och rymlig. En 3,5" plats ihop med 2,5"-platsen för SSD skulle täcka mina behov åtminstonde.

Precis så jag tänkte förutom att jag har en Seagate Momentus XT 7200.1 500GB istället för SSD.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Manualen visar upp chassit ytterliggare. Läsvärd för de som är intresserade av chassit: http://www.silverstonetek.com/downloads/Manual/case/Multi-TJ0...

Mycket intressant läsning, tackar för den Anders:)
Nu är jag ganska säker att detta är chassit att satsa på vid framtida nybygge.

Permalänk

Ser mycket bra ut. En clean look. Gillas!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Inaktiv

Chassit listas nu på Prisjakt och Proson verkar ha 4st i lager just nu.

Någon som hunnit se någon recension på chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Chassit listas nu på Prisjakt och Proson verkar ha 4st i lager just nu.

Någon som hunnit se någon recension på chassit?

Jag har letat högt och lågt men hittar inget. :-/

Hoppas att 3DGAMEMAN gör en video på detta snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]