Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Tröttnade lite på mitt gammla 4850, så idag inhandlades ett Gigabyte GTX 560Ti OC:
http://i.imgur.com/SDU2l.jpg

Får tyvärr ingen bild på kortet, då det redan sitter i datorn...

Riktigt bra kort än så länge, och inga problem alls med frysningar/BSOD's som andra rapporterat med detta kort. Det tyngsta jag testat är visserligen Metro 2033 med allt på max(i benchmarken då alltså), men ändå.

Är du nöjd med uppgraderingen?
Funderar på att göra exakt samma sak men funderar på om det verkligen är så stor skillnad så det är värt pengarna?

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Skrivet av TrahN:

Vad gav du för den? Letar en ny större väska och har kollat på just den

2750 på Säck Roslagsgatan 36. Eller deras webshop www.getout.se Testade en Haglöfs först men jag hade alldeles för bred nacke för den så axelbanden skar in. Så Lundhags passade mig bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

2750 på Säck Roslagsgatan 36. Eller deras webshop www.getout.se Testade en Haglöfs först men jag hade alldeles för bred nacke för den så axelbanden skar in. Så Lundhags passade mig bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, hittade den för 1731kr dock slut i lager bara hoppas de kommer in fler för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av opox:

Är du nöjd med uppgraderingen?
Funderar på att göra exakt samma sak men funderar på om det verkligen är så stor skillnad så det är värt pengarna?

Körde Just Cause 2 på max igår, bara det fick mig att känna att det är värt pengarna. Dock är väll en ny serie på väg nu till vintern, så om du kan vänta lite går nog priset ner lite. Grafikkortet matchar 955ans prestanda rätt så bra, när grafikkortet kör på max så är alla CPU-kärnor belastade till 80-90%.

EDIT: Maxar dock inte Metro 2033, får ca 11FPS i benchmarken.
EDIT2: Om du kör i HD kommer du märka stor skillnad eftersom ditt nuvarande kort bara har 512MB minne, mitt gammla kort hade 1GB minne vilket vad jag förstår är rekommenderat när man kör 1080p.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

http://www.lolz.se/uploader/pics/dj_640.jpg

Sorry för taskig bild, sen är inte bilden helt sanningsenlig heller, det är inte dem lurarna. Men, det består iaf av följande:

2 st Technics SL-1210MK2 turntables
1 st Stanton SA3 DJ-mixer
1 st Sennheiser MD-25-1 II hörlurar
Traktor Scratch Duo 2
2 st Shure MX35-pickuper
1 st laptop stand

Jo, det är ny DJ-utrustning. Å billigt va det fan inte... Jo förresten, har en röd och en blå tidskodad vinylskiva nu istället för två svarta.

MUMS!
Hur mycket fick du ge för Technicsen? :3

Permalänk
Medlem

Skulle bara köpa nya nylonsträngar till mina akustiska gitarrer, började klinka på en Yamaha FG700MS och det blev ett köp, hade ingen stålsträngad akustisk och jag fastnade för gitarren den är riktigt skön att spela på, ser bra ut med matta ytor alltså inget glansigt, sen lät den otroligt bra. Känns som ett riktigt bra köp för 1995kr .

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av partynikko:

MUMS!
Hur mycket fick du ge för Technicsen? :3

Jag hade tur, hittade dem begagnade för 2500 kr resp 3000 kr!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Mitt första köp från indomo.se

saknas 1st 45graders nippel, fick fel färg på vattnet jag beställde, paketet kom aldrig iväg i måndags som det skulle.
Poäng från skala 1 - 10...intrycket ger.....*trummvirvel* 8 just pga kalas bra support via chatten.

EK full copper cpu block.
EK gtx580 Backplate
5 st 45graders nipplar (fick 4 st.....)
1 st Clear 1000ml (fick röd.....)

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Höll nästan på att glömma att lägga upp bilder på bland det bästa som hänt mig i mitt liv. Nyinköpta till samlingen, njöt av dom igår tillsammans med några kompisar, förhoppningsvis bjuder dom igen på någon annan fin whiskey.

Ardbeg 10år nr 513: 469kr
Glenfarclas 12år nr 477: 425kr

Rekommenderar verkligen att prova dessa.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev några blu-ray filmer,

och lite dvd filmer.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Raderat en post med personuppgifter på andra användare i forumet och ett svar på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Höll nästan på att glömma att lägga upp bilder på bland det bästa som hänt mig i mitt liv. Nyinköpta till samlingen, njöt av dom igår tillsammans med några kompisar, förhoppningsvis bjuder dom igen på någon annan fin whiskey.

Ardbeg 10år nr 513: 469kr
Glenfarclas 12år nr 477: 425kr

Rekommenderar verkligen att prova dessa.
http://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-c39fe99...

mm Nu vet jag vad jag ska göra ikväll.
Håller dock med om att dessa 2 är riktigt goda, speciellt Ardbeg

Permalänk
Medlem

Vart är DVD filmerna inhandlade? Är intresserad utav Dödligt Vapen samlingen.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sh4dy_05:

Vart är DVD filmerna inhandlade? Är intresserad utav Dödligt Vapen samlingen.

discshop och cdon

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Nya begagnade högtalare

Nya begagnade stativ

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Otroligt bra, men det kan ju inte bli dåligt med Thåström, Eldkvarn, Ratata, Marie Fredriksson och Pugh på samma konsert.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

100 trisslotter

Permalänk
Medlem

Vill absolut veta om du får tillbaka dom 2500kr.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Uttråkad?

Permalänk
Medlem

svårt att se att man vinner minst 2500 på dom.
en bekant körde samma race för många år sen, tror han fick in runt 1000kr, mest 25 kr vinster =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Något lär man väl vinna, tycker jag. Rent statististiskt, menar jag.

Men jag vet inte om jag själv skulle lägga 2500 kr på Trisslotter.
Finns roligare sätt att bränna pengarna på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Något lär man väl vinna, tycker jag. Rent statististiskt, menar jag.

Men jag vet inte om jag själv skulle lägga 2500 kr på Trisslotter.
Finns roligare sätt att bränna pengarna på.

jojo, men tanken är ju att gå + på det
så visst lär personen vinna, men det lär stanna på minus sidan om inte en tv eller klöver kommer.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Då kan jag berätta att de blev inte direkt 2500 tillbaka, men 1325 iallafall

1st 50x10 sen var resten 25 och 50 vinster

Skrivet av Agile:

Uttråkad?

Semester, sjuk och torsdagkväll.. så japp, uttråkad !

Permalänk
Medlem

haha fy fan =P
ännu ett bevis på att det är få människor som vinner stor summorna

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Köpte nya regskyltar utan EU märke +hållare till dem. Alla vet hur en regplåt ser ut så skippar bilden

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Snygga högtalare, gillar märket, hört att det ska vara bra...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Köpte nya regskyltar utan EU märke +hållare till dem. Alla vet hur en regplåt ser ut så skippar bilden

Var köpte du hållarna? Köpte mina på Feltema för ett tag sen. En dag när jag kom ut till parkeringen på jobbet hade den främre skylten "ramlat av", antog att det var någon pundare som försökte ta loss den, vilket var väldigt lätt. Bara att rycka loss. Så jag köpte nya skyltar och skruvade fast skiten även om det kanske inte gör någon skillnad.

Men nu är det i alla fall ingen som tagit dem, peppar peppar.

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Skrivet av Lappa:

Snygga högtalare, gillar märket, hört att det ska vara bra...

Ska försöka få tag på en bättre kamera så kommer jag lägga upp bilder i ljud delen hifi anläggningar.

Tyvärr kör jag dom med en Onkyo 607 så får ju inte riktigt ut vad som kan ges ut, men är nöjd.

13k för Högtalarna + stativ och 1 års garanti från MM och 5 års garanti från Canton. Väldigt fina

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mig hjul och bakväxel från chainreactioncycles till min mtb. Mavic XM719-fäljar och Hope Pro 2-nav. Monterade av dem utan extra kostnad.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Senaste inköpet över 200kr

BMW 525i -02

Skrivet av 1331891:

Var köpte du hållarna? Köpte mina på Feltema för ett tag sen. En dag när jag kom ut till parkeringen på jobbet hade den främre skylten "ramlat av", antog att det var någon pundare som försökte ta loss den, vilket var väldigt lätt. Bara att rycka loss. Så jag köpte nya skyltar och skruvade fast skiten även om det kanske inte gör någon skillnad.

Men nu är det i alla fall ingen som tagit dem, peppar peppar.

Köpte de på dekalkungen.se, va bra kvalitet men de har en tjockare svartkant i underkant (där de egentligen ska vara ett tryck som jag hoppade över) vilket jag tyckte gjorde sig dåligt i fronten så kapade bort en del plast där tills jag hittar nån bättre hållare. Gav typ 150kr inkl frakt,tog en dag att få hem grejerna

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed