Permalänk

Blue Water

Tjena!

Efter ett bra tags längtan vart det nu äntligen dags att skaffa vattenkylning. Jag har fått hem en del block etc så kommer hålla galleriet uppdaterat allteftersom det kommer hem mer. Hade tänkt mig ett Corsair Obsidian 800D med blått Uv tema, ska använda mig av navy/svart sleeve från djungelapa. Hursomhelst pallar inte skriva allt jag tänker göra så ni får helt enkelt hänga med under hela byggnadsprocessen

Hårdvaran som ska kylas med vatten är: Moderkortet, Grafikorten samt cpu´n.

Kommer nog en update nu i månadsskiftet runt löningen.

Tog dessa bilderna med min iPhone, tycker absolut dom är "sevärda"

UPDATE 1

+ EK Rampage III blocket har nu anlänt

+ Nightshots på GELID Wing fläktarna samt 360 raden

Har även beställt lite smått och gott från performance pcs som är på väg till Sverige.

UPDATE 2

+ Corsair 800D

+ Skrivbord "Jonas" från IKEA då chassit var på tok för stort för mitt gamla bord.

Har satt ihop chassit med alla komponenter lite provisoriskt för en tillfällig estetisk njutning då det kliade i fingrarna efter ett smakprov. Hursomhelst borde allt från performance pcs vara till mitt förfogande på onsdag och då är jag redo att "ta tjuren i hornen".

UPDATE 3

+ Monterat vattenblock på GPU, CPU samt RE3 Fullcover blocket

+ FrozenQ Liquid Fusion 250mm

Har fått hem det jag trodde skulle bli det sista innan bygget skulle bli klart, men så var ju självklart inte fallet. Jag anser inte mig själv som snål utan snarare ekonomisk, därav köpte jag endast 12st kopplingar som i praktiken borde varit det antal jag behövde. Som ni säkert inser vid detta laget var det ju något som felade?! Helt korrekt! 3 utav dessa 12 kopplingar var gängan sönderslagen på, vilket lämnar mig med ett ofullständigt bygge samt en stor tår i ögat. Hursomhelst, jag gjorde det bästa av situationen och började med montaget utav vattenblocken. Trots mitt agerande att inte ta ett gäng extra kopplingar var inte allt förlorat, Den helt underbara resevoaren från FrozenQ har ju anlänt och jag delar med mig lite av dess skönhet via en .JPG bild.

Blue Water

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut Väntar hur som helst med att rösta tills det gått lite längre

Är det någon standard på mellanrummet mellan skruvhålen till fläktarna? Har funderat länge på att skaffa vattenkylning, men det kräver lite sågande i mitt chassi

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Det ser bra ut Väntar hur som helst med att rösta tills det gått lite längre

Är det någon standard på mellanrummet mellan skruvhålen till fläktarna? Har funderat länge på att skaffa vattenkylning, men det kräver lite sågande i mitt chassi

Jodå alla fläktar ska ha samma standardmått. Exempelvis köper du en gelid 120mm har den samma mått som en schyte 120 om det var det du menade, dock kan fläktens djup variera. DVS var försiktig när du monterar skruvarna till radiatorn så du inte har sönder flensarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andre_heter_jag:

Jodå alla fläktar ska ha samma standardmått. Exempelvis köper du en gelid 120mm har den samma mått som en schyte 120 om det var det du menade, dock kan fläktens djup variera. DVS var försiktig när du monterar skruvarna till radiatorn så du inte har sönder flensarna.

Jaha, nej jag missade att skriva på radiatorn fläktarna är ju 120mm, men är det standard på radiatorerna att ha avståndet mellan fläktplatserna så att fläkten går dikt emot, om du förstår hur jag menar?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

bra början iaf

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jaha, nej jag missade att skriva på radiatorn fläktarna är ju 120mm, men är det standard på radiatorerna att ha avståndet mellan fläktplatserna så att fläkten går dikt emot, om du förstår hur jag menar?

Så vitt jag vet finns det två standardmått för avstånd mellan fläktar för radiatorer (åtminstone för 120mm-baserade radiatorer), 15mm och 25mm. 15mm är dock absolut vanligast, vet inte om jag någonsin sett en radiator med 25mm spacing.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

sweet upp me fler bilder när de blir färdigt:)))

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

JÄVLAR!!!! var kan man köpa reservoaren??

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

JÄVLAR!!!! var kan man köpa reservoaren??

Jag inhandlade min på Performance-pcs.

Permalänk
Medlem

Glöm inte at baksideplåten til ditt gtx480 måste isoleras med eltejp eller nått på vissa punkter där komponenter och pinns i från kortet tar i och kortsluter... finns beskrivet nån stans, jag kommer inte längre i håg vart, jag hadde mycket skit och trodde kortet var trasigt innan jag tog reda på det.

Permalänk
Medlem

Mycket vackert galleri! 5p

Permalänk

resident evil feeling över den sista bilden

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av andre_heter_jag:

Satt och fantiserade mig bort i denna underbara uv effekt under ca en kvart.

Rökt nåt konstigt eller käkat annorlunda svamp?

Permalänk
Skrivet av BigRedMachine:

Rökt nåt konstigt eller käkat annorlunda svamp?

Du tog mig alltså på bar gärning

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

resident evil feeling över den sista bilden

Helt korrekt! "FrozenQ" fick ju sin inspiration därifrån.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se skiten irl De får fan bli copycat på den reservoaren i mitt bygge xDD ifall det blir något dvs^^

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Skrivet av bredlast:

Ska bli kul att se skiten irl De får fan bli copycat på den reservoaren i mitt bygge xDD ifall det blir något dvs^^

Den finns ju dessutom i röd, vilket du ville ha?

Permalänk

Woah, du skojade inte, den där resen ser verkligen awesome ut O_O

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Så jävla fint Vet inte vad mer jag ska säga, detta är helt STÖRT fint! Allvarligt, du får 5p nu, men kan du ge mig en bild RAKT in i datorn?

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det blev seriöst snyggare än va ja trodde:O Sjukt jävla fint, 5/5 toasters. Kanske tar mig förbi o tar en titt irl

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk

Alla trevliga kommentarer gillas starkt, kul att någon uppskattade det

Permalänk
Medlem

Får du bra temperaturer med en 360 radiator till alla de komponenterna i full belastning? Känns lite lite faktiskt. Undrar då jag själv funderar hur stor eller många radiatorer jag behöver till 2st GTX 580.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, funderar också på UV ljus i mitt 800D nu
Vad använder du för slangar förresten?

Permalänk
Medlem

De va som fan, skulle vilja ha en sån där

Permalänk
Medlem

Fan vad vacker :')

Det enda som var lite mindre vackert var slangdragningen, men what the hell

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hur pass bra är gelid fläktarna? ska köpa såna inom kort. hur pass bra är ljudnivån? stör mig så på¨dom?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530