Permalänk

Vad har du pajat denna vecka?

Dela med dig av din veckas olyckor och pajningar.

Denna vecka pajade jag scrollen på musen, och sprayade färg över tangentbordet, fick punka på moppen, tappade mjöl i datorn så det är mjöl överallt nu.
Och till sist så råkade jag ta sönder en tejpbit.

Vad har du gjort?

Permalänk
Musikälskare

Hmm

Ena pedalen till trummorna, en sprint som är av T_T

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har ni lyckats med dedär på endast 1 timme?
Antar att man kan ta förra veckans

Ett gammalt nätagg, den gillar inte att jag kopplar fel sladdar i fel kontakter..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Jag tog sönder en gubbes självförtroende när jag ägde sönder hans penisprotes (nån racernissan) med en polares farsas SAAB 9-5 i lördags
Bara 180 knyck.....

Annars var det längesen jag hade sönder något materiellt, vilket är väldigt typiskt mig. Alltid någon annans grejer vid jävligt opassande tillfällen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Telefonen, fanskapet öppnar program lite när den tycker.
Allt tack vare lite regn, gah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Smäckte ett HM-borr för 3500kr på jobbet idag.
Tur jag hade fler.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Smäckte ett HM-borr för 3500kr på jobbet idag.
Tur jag hade fler.

Får man fråga vad det är för dyr borr egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Får man fråga vad det är för dyr borr egentligen?

Låter som en rätt grov kärnborr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Får man fråga vad det är för dyr borr egentligen?

Borrade med Ø20 Solid hårdmetallborr i cnc-flerop.
Matar ungefär 8mm/s när det håller.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Borrade med Ø20 Solid hårdmetallborr i cnc-flerop.
Matar ungefär 8mm/s när det håller.

Hehe jasså en sån borr ja, det har jag ju i verktygslådan Tuffa grejer vilket fall som helst Surt att den gick sönder bara...

Permalänk
Inaktiv

hade sönder att par stolar på jobbet igår... som tur var så skulle de "demonteras" endå

Permalänk
Medlem

skulle precis börja polera Oldsen idag.
startar polermaskinen, funkar i ca 20sek.. sen dör den.

skruvar upp och kikar strömbrytaren osv, ramlar ut lite fjädrar osv.
lägger ner det hela och polerar hela bilen för hand.

ska senare koppla in en sladdlampa i skarvkabeln som poleraren satt i...visade sig att kabeln var trasig och jag hade nu pajat maskin

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Tändningslåset på bilen gick sönder igår, om det var jag som hade sönder det eller om det var dåligt vet jag inte, har aldrig brukat våld mot det. Mellan 10-12k kommer det landa på enligt verkstaden, hela rattstången måste bytas Lagom kul...

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Borrade med Ø20 Solid hårdmetallborr i cnc-flerop.
Matar ungefär 8mm/s när det håller.

Det var inte ett Seco Tools borr eller?
Jobbar nämligen på Seco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Det var inte ett Seco Tools borr eller?
Jobbar nämligen på Seco.

Nej, det var Mitsubishi.
Kör rätt mycket med Seco annars både vad gäller borr och fräsar.

Permalänk
Medlem

En liten bump :>

Lyckades igår pajja min bordsfläkt genom att välta ner den, då gav den upp xD
Snurra på stolen kan vara farligt

Så fick åka iväg till jula och köpa en ny, större fläkt och ställa långt ifrån mig o.o

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Denna tråd passar mig utmärkt just idag.
Jag skulle vattna växterna lite i trädgården och hade fyllt en 10 liters hink med vatten i köket. Då pajade handtaget och allt vatten flödade ut över köksgolvet.
Lagom kul sätt att börja dagen, speciellt när jag hade ett tåg att passa..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Pajade min skärm/dator igår.. Tjejen ville se på tv och började krångla så inåt helvete..
När jag väl startat datorn kan jag inte byta Hz till 75 på skärmen utan max 60, byter jag till upplösning 1600x1200 så kan jag byta till 75Hz men de tär ju bara det att skärmen stödjer inte den upplösningen.....

Sen är bilden lite för utdragen, X:et man stänger fönstren med ligger halvvägs utanför skärmen..

Permalänk
Medlem

iofs förra fredagen.. men skulle ta med min dator till brorsan, skulle stoppa i hans "gamla" dator prylar i min låda.

lyfter varje fall upp min datorburk till typ knähöjd och insåg sen att ena sidan inte var fastskruvad.
så den rasar ner och landar rätt på den yttre leden på stortån.
svär som en sjörövare och lever om...nå väl, tån överlevde!

söndag när man kommer hem och ska tillbaks med burken där den stod, så hittar man en kabel som är av.
trodde först det var något som tuggat av den (har två katter), men såg inga flera bitmärken än ett fint snitt.
nästan så man kunde tro att någon lekt med en sidavbitare.

sen slog det mig...plåten hade säkert klippt av den när den rasade mot golvet och tån
vart till att skarva ihop den lite provisoriskt så att den externa HDD-dockan funkade

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Var ju på emmabodafestivalen. I mitt camp satt vi väl sönder en 7-8 stolar och trashade en liten boombox

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hmm, råkade ha sönder ett par vadarbyxor p.g.a. jag snålat o köpt en "hiking"backpack på ÖoB.. Dumhet straffar sig..

Såhär gick det till.

Hade ca 20kg på ryggen, spännena som höll axelremmarna var inte så bra kvalitét så dom blev längre o längre, märkte det inte..

Sen råkade jag snubbla till och 20kg väskan sitter inte så bra på ryggen vid detta laget så den åker åt sidan = Min balans sa haaajdå och knäet fick smaka sten.. Vadarbyxorna hål och den fisketuren sket sig..

Handla inte såna viktiga saker på ÖoB!

Sen gick remmen över bröstet sönder och påsen i botten som skiljer 2 fack åt också sönder.. bra kvalla!

Inte roligt när man är typ 5 mil in i skogen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kassera en GuideWire på jobbet då vi saknade referensprov, försäljningsvärdet till slutkund ligger väl på 12k så känndes sådär

Annars inget, förvånansvärt nog, men veckan är ju inte slut än

Permalänk
Medlem

kylflänsen på mitt gammla grafikkort gick sönder idag

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Haft sönder kopiatorn på jobbet (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av wixia:

Haft sönder kopiatorn på jobbet (:

Ouch, hade sönder skrivaren på jobbet med, var inte särskilt populär den dagen med tanke på att det var den enda skrivaren dem hade

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Ett par hårdmetall vändskär, lyckades doppa ner mina halvsletna Koss pluggar i något blött/oljigt också.
Inte lätt att börja svarva igen tydligen, fett ringrostig efter semestern

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Avstängd

Har inte haft sönder något på länge, men däremot tappade jag en NYLAGAD tallrik god mat.:rolleyes: Det var mindre kul. Men jag hade mat i en gryta (gör alltid för flera portioner så man har 1-3 dagar) så ingen skada skedd men var inte kul på den enskilda portionen i sig.:P En Swec.-kollega kommenterade händelsen med ett enda ord... --> "Klant:P".

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

En av skolans kulspetspennor.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Brände en fläkt för någon timme sedan.

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Råkade trampa sönder pedalreflexen på cykeln. Ingen större förlust dock, men lite synd - första skadan på cykeln.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.