mybitcoin nere bara tillfälligt eller alltid?

Permalänk

mybitcoin nere bara tillfälligt eller alltid?

Hejsan!

Har inte kunnat gå in på mybitcoin.com på några dagar nu. Undrar om det är nere för alltid eller bara tillfälligt?

Permalänk
Medlem

Lita inte på dem, de har redan rånat sina kunder en omgång.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser tyvärr ut som om det inte är tillfälligt. Hoppas du inte hade några större summor där.

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=32900.0

Permalänk
Medlem

nu är det så att det är helg...så man ska inte hoppa till slutsatser innan helgen är slut
som folk sa på forumet är att det va något som buggade presis innan sidan gick ner.

Gurrty när har dom rånat sina kunder??

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjee:

nu är det så att det är helg...så man ska inte hoppa till slutsatser innan helgen är slut
som folk sa på forumet är att det va något som buggade presis innan sidan gick ner.

Gurrty när har dom rånat sina kunder??

Det här kanske: http://www.sweclockers.com/forum/130-bitcoin/1016625-konton-t... ?

0,13 sekunder på Google.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Fast det där berodde på att folk hade samma eller liknande username
och password som dom hade på Mtgox när dom blev hackande och
hela userdatabasen vart tagen..

Permalänk

Okej tack för alla svar. Skickade över ca 10bitcoin din adressen som är på mybitcoin (min ).. Hur ska man göra med sina bitcoin för att få över dom till vi säger mtgox från typ swepool eller liknande ?

Permalänk
Skrivet av Beppothaking:

Okej tack för alla svar. Skickade över ca 10bitcoin din adressen som är på mybitcoin (min ).. Hur ska man göra med sina bitcoin för att få över dom till vi säger mtgox från typ swepool eller liknande ?

Du skriver bara in adressen du får på tex Mtgox funkade för mig häromdan.

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Skrivet av tomibulan:

Du skriver bara in adressen du får på tex Mtgox funkade för mig häromdan.

Okej tackar !

Permalänk
Medlem

Kan inte folk kolla upp det dom postar innan dom gör det....

Den tråden är låst pga att det finns inga bevis på att det är den riktiga
Tom som skriver, mycket av det han skriver där stämmer inte överens med
saker som sagts tidigare...

Ja det verkar som att sidan är nere för alltid, men jag har inte sett någon
som har fått sina btc flyttade från sina Mybitcoin adresser och det gäller
samma för mig... inget har blivigt flyttat från mitt konto.

tydligen kollade postaren upp det han skrev och tog bort det....

Permalänk

Öhm, sidan har kommit upp igen men jag känner mig lite lost... vad innebär det allt detta för oss användare?

Det står ju något om "online claim service" som berör användarnas konto.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Ja du det är att till och vänta.

Mbc är typ i konkurs och en tillsatt utredare ska
kolla över allt som finns kvar och sen dela ut det
mellan användare...typ. fast än sålänge är det ingen som
vet så bara att vänta.

Permalänk

Saxat från sidan...

Citat:

The claim process will consist of a online form where the claimant will be required to enter their MyBitcoin username and password. Their balance will be displayed along with the percentage of remaining Bitcoins that we still have in our holdings. That percentage will be paid to a Bitcoin address of their choosing. This percentage will be based on our current total liabilities vs. our existing assets. We will disclose these figures as soon as they have been totaled.

Citat:

After the claims have all been filed and dealt with we will be releasing the entire MyBitcoin processing engine into the public domain. Our only hope is that the community can improve and adapt the software to all sorts of new and interesting Bitcoin-related things.

Innebörden för användarna är, tjänsten avvecklas, med lite tur så får användarna tillbaka en (liten?) del av det dom hade på kontona...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk

Jag blir så trött. Råkade av misstag trycka på att mina btc från swepool skulle plockas ut.. till en mybitcoin-adress som jag använt tidigare. Känns riktigt jävla surt. Får väl som bäst tillbaks hälften av mina 5 btc.

Vissa dagar altså...

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag blir så trött. Råkade av misstag trycka på att mina btc från swepool skulle plockas ut.. till en mybitcoin-adress som jag använt tidigare. Känns riktigt jävla surt. Får väl som bäst tillbaks hälften av mina 5 btc.

Vissa dagar altså...

Du är tyvärr inte ensam om detta. Lade till en varningstext för att det inte ska hända för fler.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA