Permalänk
Medlem

Xbox original grafikkort i pc :S

Hejsan mina kära pojkar och flickor, jag och två kompisar ska bygga ihop en skräpdator av lite smått och gott vi hittat i gamla burkar bara för att testa om det funkar, dock är vi inte säkra på att vårt planerade grafikkort (Nvidia Geforce 7600 ) fungerar eftersom datorn det bor i är helt tokig och överhettar på 1 sek, därför undrar jag om det skulle funka att slita loss grafikkortet(NV2A) från den gamla original-Xboxen och skruva fast det i en pc. Jag har nämligen hört någon gång att Xbox original skulle använda många pc-delar och att det är därför den är så satans enorm. Tacksam för svar.

En byggblogg/galleri kommer att finnas för de som är intresserade, börjar om ca 1-2 veckor

Permalänk

Ehm...Hur har du tänkt att fixa det? :S

Permalänk
Medlem

Går icke. Grafik-processorn är integrerad på moderkortet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

du kanske skulle googlat hur insidan av en xbox såg ut innan du skapade en tråd , hade sparat lite bandbredd och lagringsutrymme .

http://www.vanshardware.com/articles/2001/november/011116_Xbo...

ser du nått som liknar ett standard pci-e grafikkort?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

du kanske skulle googlat hur insidan av en xbox såg ut innan du skapade en tråd , hade sparat lite bandbredd och lagringsutrymme .

http://www.vanshardware.com/articles/2001/november/011116_Xbo...

ser du nått som liknar ett standard pci-e grafikkort?

.

Jag frågade här efter att jag inte hittade något svar via Google men tack för att ni tog er tid iallafall

Permalänk
Medlem

då får du först förbättra dina kunskaper i hur man googlar

för xbox motherboard eller kanske rent utav: disassembe xbox hittar du inget intressant bland länkarna så kan man försöka med att klicka på "bilder"

har inte provat, men är rätt övertygad att det går att hitta bilder på hur ett xbox1 moderkort ser ut

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

då får du först förbättra dina kunskaper i hur man googlar

för xbox motherboard eller kanske rent utav: disassembe xbox hittar du inget intressant bland länkarna så kan man försöka med att klicka på "bilder"

har inte provat, men är rätt övertygad att det går att hitta bilder på hur ett xbox1 moderkort ser ut

/Daniel

Lägg av med din attityd, jag sökte på allt man kan tänka sig och fann inte det jag sökte, därför skapade jag en tråd om ämnet precis som alla andra här på (forumet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton.A:

Lägg av med din attityd, jag sökte på allt man kan tänka sig och fann inte det jag sökte, därför skapade jag en tråd om ämnet precis som alla andra här på (forumet).

vilken attityd? han förklarade bara, och om du sökt på allt man kan tänka sig bör du ha hittat ;). kan även lägga till att forumet är till för hjälp, men skriv då gärna tex, "hittade ingen info på google" eller något så vi vet att du försökt

om du inte har något att göra kan du stoppa i xbox i en pc eller liknande ^^, kanske göra en dubbel gammal dator/xbox i samma chassi? ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Inte helt omöjligt men helt klart inte värt jobbet då det antagligen kommer kosta mer än det smakar, det är inget småjobb direkt så köp typ ett GTS 520 eller liknande istället är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton.A:

Lägg av med din attityd, jag sökte på allt man kan tänka sig och fann inte det jag sökte, därför skapade jag en tråd om ämnet precis som alla andra här på (forumet).

Attityd... Ptja inte jag som totalt misslyckades med att få fram en bild på google hur ett xbox1 moderkort ser ut, rätt imponerande faktiskt

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

Attityd... Ptja inte jag som totalt misslyckades med att få fram en bild på google hur ett xbox1 moderkort ser ut, rätt imponerande faktiskt

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

vilken attityd? han förklarade bara, och om du sökt på allt man kan tänka sig bör du ha hittat ;). kan även lägga till att forumet är till för hjälp, men skriv då gärna tex, "hittade ingen info på google" eller något så vi vet att du försökt

om du inte har något att göra kan du stoppa i xbox i en pc eller liknande ^^, kanske göra en dubbel gammal dator/xbox i samma chassi? ^^

jävligt cool ide. ta en ny xbox och sätta den i samma chassi som datorn. nån här på swec borde göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

jävligt cool ide. ta en ny xbox och sätta den i samma chassi som datorn. nån här på swec borde göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

vet att folk satt sina xbox i pc chassi, men inget kombinerat med både pc och xbox i samma chassi ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

vet att folk satt sina xbox i pc chassi, men inget kombinerat med både pc och xbox i samma chassi ^^

finns mängder, finns folk som tryckt in pc, nes, xbox gamecube i samma chassi, såg ut som en talanglös orc byggt skiten på fritiden duktigt flummad på lsd... men ändå

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

finns mängder, finns folk som tryckt in pc, nes, xbox gamecube i samma chassi, såg ut som en talanglös orc byggt skiten på fritiden duktigt flummad på lsd... men ändå

/Daniel

Minns att jag för en massa år sedan såg på tv eller något att någon hade byggt in alla konsoler (xbox, ps2 och camecube antar jag) i en trälåda och att det var väldigt imponerande. Kan dock inte ha vart särskilt avancerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

finns mängder, finns folk som tryckt in pc, nes, xbox gamecube i samma chassi, såg ut som en talanglös orc byggt skiten på fritiden duktigt flummad på lsd... men ändå

/Daniel

Man får ju göra det med stil och skicklighet

Skrivet av Anton.A:

Minns att jag för en massa år sedan såg på tv eller något att någon hade byggt in alla konsoler (xbox, ps2 och camecube antar jag) i en trälåda och att det var väldigt imponerande. Kan dock inte ha vart särskilt avancerat.

fast det är ju fusk med en vanlig trälåda, får ju vara något lian li chassi eller liknande

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Man får ju göra det med stil och skicklighet

fast det är ju fusk med en vanlig trälåda, får ju vara något lian li chassi eller liknande

Så sant så sant min son

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton.A:

Så sant så sant min son

kunde inte hitta engelska versionen, hoppas du förstår ändå

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Inte helt omöjligt men helt klart inte värt jobbet då det antagligen kommer kosta mer än det smakar, det är inget småjobb direkt så köp typ ett GTS 520 eller liknande istället är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

förklara gärna, det här är något jag gärna skulle se.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.