Permalänk
Medlem

Padda+mobilt bredband?

har försökt läsa upp lite om surfplattor då jag vill ha en inom snar framtid.
En dealbreaker för mig är att paddan måste ha 3g och frågan jag vill ha svar på finns ett flertal svar att välja bland vad jag sett.

Går det att plocka ut simkortet ur ett mobilt bredband och köra in den i paddan utan problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja, det är inga problem. Det är exakt samma SIM-kort som i telefonen.

Permalänk
Medlem

Om du har en iPhone iofs.

Permalänk
Medlem

Hur kommer iphone in i spel?
Jag planerar att köpa mob. bredband med dongel och vill kunna använda det i paddan helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du köper en iPad 3G eller en 3G + Wifi så är det möjligt att placera SIM-kortet direkt i iPad - däremot en dongle går inte, du är tvungen att flytta kortet mellan 3G modemet och iPad:en.

Men du kan också, ifall du skaffar iPad 3g + Wifi, göra iPad:en till en trådlös router genom "Internetdelning" precis som iPhone och på så sätt gå runt problemet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det funkar väl med 3g Androidplattor med? Plocka ur SIMkortet ur dongeln och placera den i plattan.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Med rootad android platta och custom-rom kan du stoppa in dongeln direkt (iaf om det är huawei, stava?).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Med rootad android platta och custom-rom kan du stoppa in dongeln direkt (iaf om det är huawei, stava?).

Källa på det?
Enligt ASUS i EEE Pad-tråden saknas det drivrutiner i Honeycomb iaf.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

iPad, iPad2 & iPhone4 = microSIM
Alla andra = Vanligt, fullstort SIM
99% av alla USB-modem = Vanligt, fullstort SIM

Du kan annars skaffa ett tvillingkort hos din leverantör, brukar kosta ~59kr i månaden eller så, då har du två SIM-kort till samma abonnemang.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Källa på det?
Enligt ASUS i EEE Pad-tråden saknas det drivrutiner i Honeycomb iaf.

http://es-es.facebook.com/note.php?note_id=10150258467883197

Kräver visst custom kernel för iconian, vet inte hur det är transformern men misstänker att någon fixat en sådan kernel till den med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."