Permalänk

Seasonic 80+ 350W

Hej!

En kompis vill sälja ett nätagg till mig för 100kr, det har atx 24pin och en 4pin kontakt, 4 molex, 1 floppy och 2 Sata.

Men jag undrar om den skulle kunna driva tex en core 2 duo/ pentium 4 och en sata disk och typ en gts 8600 eller ngt sådant plus dvd brännare och lite fläktar?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jajjemen inga problem

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jajjemen inga problem

Tack för snabbt svar!

Men skulle den kanske också kunna dra ett gtx 8800?

Eller är det för ansträngande för nätagget?

Och är 100kr ett bra pris?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Tack för snabbt svar!

Men skulle den kanske också kunna dra ett gtx 8800?

Eller är det för ansträngande för nätagget?

Och är 100kr ett bra pris?

100:- Är ett grymt bra pris för seasonic Och ja, inga problem överhuvudtaget, skulle klara ett modernt system med typ 560Ti också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Tack för snabbt svar!

Men skulle den kanske också kunna dra ett gtx 8800?

Eller är det för ansträngande för nätagget?

Och är 100kr ett bra pris?

Det är svårt att säga. Ett 8800GTX drar 176 W vilket blir ca 14,7 A på 12 V linan.
Du får kolla hur mycket ström nätagget klarar av att leverera på den linan.

EDIT: Kollade seasonics hemsida, ser inte ut att va några bekymmer.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av SayZk:

100:- Är ett grymt bra pris för seasonic Och ja, inga problem överhuvudtaget, skulle klara ett modernt system med typ 560Ti också.

Jaha, Va bra då köper jag det direkt

Skrivet av Barak:

Det är svårt att säga. Ett 8800GTX drar 176 W vilket blir ca 14,7 A på 12 V linan.
Du får kolla hur mycket ström nätagget klarar av att leverera på den linan.

EDIT: Kollade seasonics hemsida, ser inte ut att va några bekymmer.

Tack för svar!

Tack för alla svar!
Riktigt bra personer på det här forumet

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filipcombat:

Tack för alla svar!
Riktigt bra personer på det här forumet

Säg inte för mycket förrän du kan säkerställa att datorn inte brann upp

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Säg inte för mycket förrän du kan säkerställa att datorn inte brann upp

Haha, Jaru du har rätt

Men jag litar på dom

Plus gjorde en snabb koll på det, så jag tror också att det kmr funka Var osäker bara på om seasonic gjorde bra grejer

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hej!

En kompis vill sälja ett nätagg till mig för 100kr, det har atx 24pin och en 4pin kontakt, 4 molex, 1 floppy och 2 Sata.

Har den ingen pci-expresskabel? Hur gammalt är agget? Är det välanvänt?
100 spänn för ett seasonicagg är ju inte dumt annars

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Har den ingen pci-expresskabel? Hur gammalt är agget? Är det välanvänt?
100 spänn för ett seasonicagg är ju inte dumt annars

Ingen pci-e kabel men man kan ju ta 4 pin till pci-e
Det är i nyskick, nästan aldrig använt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Låter ovanligt att den inte har åtminstone en PCI-E? Är det verkligen ett modernt 80+ agg?
Iallafall, då kanske man ska nöja sig med ett grafikkort som klarar att drivas på en strömkontakt. Blir ju inte många molex kvar annars
(och det är inte bra att koppla flera PCI-E adaptrar på samma Molexkabel)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Låter ovanligt att den inte har åtminstone en PCI-E? Är det verkligen ett modernt 80+ agg?
Iallafall, då kanske man ska nöja sig med ett grafikkort som klarar att drivas på en strömkontakt. Blir ju inte många molex kvar annars
(och det är inte bra att koppla flera PCI-E adaptrar på samma Molexkabel)

Det är ju 4 molex, men jag har 1 molex till 1 6pin 2 sådana kablar som jag ska använda

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Molex till PCI-E brukar ju vara två molex in, och det är ju ingen slump...
Det blir en himla massa ström via samma kablar som ska användas till flera kort!
Sitter alla fyra molexarna på samma "tåt", eller är det två separata?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Molex till PCI-E brukar ju vara två molex in, och det är ju ingen slump...
Det blir en himla massa ström via samma kablar som ska användas till flera kort!
Sitter alla fyra molexarna på samma "tåt", eller är det två separata?

Det är 2 sådan här http://shopping.tportal.hr/Racunala-i-Software/Periferne-jedi...

Fick med dom till mitt hd 5850 kort, men fast behövde dom inte till mitt CM nätagg

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -