AMD öppnar upp HD3D för utvecklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Bra att AMD inte bara suttit med händerna i byxfickorna senaste tiden. Även hur mycket jag avskyr den nuvarande 3D-hajpen.

Varför skulle Sony lansera en skärm med PC-formfaktor till en stationär konsol?

Eh vart får du PC-formfaktor ifrån? storleken? den är liten pga det blir för dyrt med större...den va gjort för folk med lite pengar. De vill göra 3D tillgängligt för alla med ett billigt alternativ.

Permalänk
Medlem

om jag har fattat det rätt så kan mn asså köra 3D med 2 st 5870 via displayporten eller?

dock så tror jag nog inte att jag har sett någon 3D skärm med displayport än i alla fall?
någon som vet något mer ingående om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

om jag har fattat det rätt så kan mn asså köra 3D med 2 st 5870 via displayporten eller?

dock så tror jag nog inte att jag har sett någon 3D skärm med displayport än i alla fall?
någon som vet något mer ingående om det?

Samsung S27a950d och s23/s27 a750d men 950'n är snordyr och 750 försenad så in i h*.

Swec nyhet om 950'n http://www.sweclockers.com/nyhet/14215-samsung-borjar-leverer... .

Samt, AMD HD3D Fungerar Inte I Crossfire. Du får nöja dig med att använda ett kort om du kör med HD3D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Bygger detta på aktiva glasögon? Jag hoppas det kommer en standard för passiva polariserande glasögon (linser så småningom) och skärmar som levererar polariserat ljus. Som på bio.

Zalmans ZM-M240W och ZM-M215W skärmar ska funka med denna tekniken och de använder polariserade passiva glasögon.

http://www.zalman.com/ENG/product/CategorySecond_Pic.asp?cate...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Medlem

funkar jätte bra förutom att man inte kan köra crossfire = dålig fps. får endast ut 25% av jag brukar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Bra att AMD inte bara suttit med händerna i byxfickorna senaste tiden. Även hur mycket jag avskyr den nuvarande 3D-hajpen.

Varför skulle Sony lansera en skärm med PC-formfaktor till en stationär konsol?

Se och lär
http://asia.cnet.com/crave/sony-launches-3d-monitor-for-pspps...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Säg det igen efter att du har spelat Motorstorm Apocalypse (PS3) i 3D, på en bra 3d skärm (inte skräp 3dtv's med massiv ghosting).

Testade för första gången 3D på min nya 50 plasma idag, har varit lite anti 3D sedan första början men nu gav jag det ett försök och måste säga att jag blev rätt imponerad. Motorstorm är riktigt grymt i 3D, dock faller inte spelgenre mig i smaken direkt. Häftigast är Killzone 3 i 3D, riktigt mäktigt och det blir en helt annan inlevelse. Har inte testat någon film än utan bara 3D kompatibla PS3 spel.

Det tråkiga är glasögonen och att det är lite ansträngande i längden.