Hur nå comviqs telefon kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Hur nå comviqs telefon kundtjänst?

Hej!

Bra ider på hur man kan nå comviq kundtjänst (telefon)?

Har ett ärende som tydligen inte gick lösa via deras formulär och blev ombedd ringa kundtjänst.
Ringde 12 gånger på fredagen. Använde då deras formulär igen och frågade hur jag ska nå dom angående mitt ärende då det inte går komma fram till kundtjänst och fick som svar att ringa deras kundtjänst... Har försökt hela dagen idag igen. Får bara "tjänsten är inte tillgänglig för närvarande försök senare".

Bad en polare på msn testa och då kom han fram direkt.

Jag har ingen lust bege mig över hela stan bara för att låna en telefon och nå min EGEN operatörs kundtjänst.

Fler som stött på detta? Lösning? Tips?

/Thomas

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Börjar med en väldigt enkelt fråga, vilket nummer slog du? Testade du att slå +46 (eller 0046) innan numret och ta bort första nollan?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

+46772212121
0772212121

Men testade comviq chatten och fick då reda på att tydligen kan inga comviq net kunder ringa kundtjänst. Fick inget mer svar än så om varför/hur/när det kan ordna sig. Tråkigt att ingen information står på deras hemsida. Ganska allvarligt drift fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

+46772212121
0772212121

Men testade comviq chatten och fick då reda på att tydligen kan inga comviq net kunder ringa kundtjänst. Fick inget mer svar än så om varför/hur/när det kan ordna sig. Tråkigt att ingen information står på deras hemsida. Ganska allvarligt drift fel.

Nej det är så tjänsten fungerar. Comviq net kunder har inte tillgång till kundtjänst via telefon därför att det är billigare än vanliga comviq.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej det är så tjänsten fungerar. Comviq net kunder har inte tillgång till kundtjänst via telefon därför att det är billigare än vanliga comviq.

Då måste man ju undra varför dom envisas med att be mig ringa dit...Var står den informationen angående net?

*edit* enligt massa googlande hittar jag att det ska gå ringa kundtjänst med net kort men det ska kosta mer 15kr per gång. Nu har jag än en gång använt deras formulär och bett dom ringa mig. Får vi se om det fungerar denna gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Nej det är så tjänsten fungerar. Comviq net kunder har inte tillgång till kundtjänst via telefon därför att det är billigare än vanliga comviq.

Fast är det inte rätt olönsamt att ha ett comviq.net kort idag? Om jag inte minns fel kostar det 1,69 kr/min. att ringa så vore jag som TS skulle jag se över mitt kontantkort (plus att du kan ringa ktj. om du ändrar till annat kontantkort) som tipset för dagen.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag kommer byta till abonnemang. Dock är det endast pga obegränsad surf möjlighet. Min månadskostnad för sms/telefon är såpass låg att det inte vore lönsamt att byta till något annat kontantkort ändå.

Efter mycket vändor och till slut blivit uppringd är iaf ärendet löst. Dock ska du visst kunna ringa kundtjänst via net kort. Annars kan ni ju backa upp det påståendet med länk till fakta. Dock ska det som skrivet innan kosta mer. Sen är det ju pinsamt dåligt med fakta om net på comviqs hemsida. Känns som dom borde ta bort det och skyffla över till vanliga kontant kort istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB