Permalänk

Angående Sleeving?

Hej!
Jag har en fråga angående sleeving ta tex pci express kabeln? visst spelar det ingen roll i vilket ingång på kontaken man sätter tillbaka kabeln det e bara att sätta in alla 8 när man e det så? Om det e så e det väl inte likadant med 24 pinskontaken för där måste väl sladdarn sitta på en speciellpalts eller har jag fel?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av Gangst3r:

Hej!
Jag har en fråga angående sleeving ta tex pci express kabeln? visst spelar det ingen roll i vilket ingång på kontaken man sätter tillbaka kabeln det e bara att sätta in alla 8 när man e det så? Om det e så e det väl inte likadant med 24 pinskontaken för där måste väl sladdarn sitta på en speciellpalts eller har jag fel?

Tacksam för svar!

Det är klart det spelar roll. Vad tror du händer om du byter plats på jord och 12 volt?

Enklast är att ta loss en sladd i taget, sleeva den och sätta tillbaka den innan du börjar på nästa.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

elller markera vilka kablar som satt var innan du börjar
som sagt så kan du fucka upp rätt mycket om du sätter jord eller + på fel ställe

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Du lär nog bränna kortet om du placerar kontakterna fel. Eller åtminstone åsamka det kraftiga skador.

Skrivet av Gangst3r:

Om det e så e det väl inte likadant med 24 pinskontaken för där måste väl sladdarn sitta på en speciellpalts eller har jag fel?

Det är precis som det är med 24-pins kontakten. Var kabel har sin plats.