Ett måste med 3g på surfplatta för att Market ska fungera?

Permalänk
Medlem

Ett måste med 3g på surfplatta för att Market ska fungera?

Jag funderar på att köpa en surfplatta som kör Android (Android 3.0, dubbelkärnig processor). Vad jag har förstått så måste surfplattan ha stöd för 3g (plats för sim-kort) för att Google ska tillåta att den har tillgång till Market. Stämmer det? Jag tycker det låter lite märkligt..? Personligen kommer jag använda surfplattan mest hemma, vilket gör att det för min del inte är ett måste med 3g då jag kör på trådlöst nätverk. Sen är ju 3g-modellerna dyrare också. Dock så vill jag vara säker på att jag kan ha Market på surfplattan. Har försökt googla runt efter svar för detta, men har inte hittat något. Är det någon som vet något mer kring detta? Egna erfarenheter?

Tacksam för svar
För övrigt kommer jag troligtvis köpa min platta i USA, då det är mycket billigare där och jag ska dit om en dryg månad. Har någon tips på modell/inköpsställe?

Permalänk
Medlem

Galaxy 10.1. Låter lite konstigt ifall det skulle vara sant. Kommer dock inte åt Wifi för att testa.

man kommer ju åt market genom datorn så det lär nog inte vara ett problem

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Hedersmedlem

3G är inget måste

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag är lite trög nu, men vadå kommer åt Market genom datorn? Hur gör man då?

För övrigt väljer jag mellan Galaxy 10.1, Acer Iconia eller Asus Transformer som det ser ut nu..

Permalänk
Medlem

Man måste inte ha 3G i teorin, men i praktiken ja, dels är 2G betydligt långsammare, samt dom flesta operatörer har bara surf abonnemang genom 3G när telefonen växlar till 2G blir det ordinarie priser som gäller, = kan kosta rejält med pengar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Du kan köra via ditt trådlösa lan du kan också dela ut 3g förbindelsen från din android/iphone mobil

Det är rätt onödigt att ha en 3g surfplatta om man kan använda sin mobil som router

Permalänk
Medlem

Själva åtkomsten till internet är jag inte alls orolig för att det ska fungera, eftersom jag har båda trådlöst nätverk eller mobil som kan dela internetanslutning.
Jag vill helt enkelt veta om jag kommer åt Market på ett lika enkelt sätt som på mobilen, dvs bara klicka på Market-ikonen. Oberoende av om surfplattan har 3g/2g eller inte..

Permalänk

Jag har för mig att det bara är de äldre versionerna (2.X) som har krav på 3G för market och Google-apparna.
De borde ju ha tagit bort det i Honeycomb, annars är de väl inte så lite dumma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yllert:

Själva åtkomsten till internet är jag inte alls orolig för att det ska fungera, eftersom jag har båda trådlöst nätverk eller mobil som kan dela internetanslutning.
Jag vill helt enkelt veta om jag kommer åt Market på ett lika enkelt sätt som på mobilen, dvs bara klicka på Market-ikonen. Oberoende av om surfplattan har 3g/2g eller inte..

ja det fungerar utan 3g. Jag har en Transformer och den har inte plats för sim-kort och jag kommer in på market.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kör med transformer. Pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yllert:

Jag funderar på att köpa en surfplatta som kör Android (Android 3.0, dubbelkärnig processor). Vad jag har förstått så måste surfplattan ha stöd för 3g (plats för sim-kort) för att Google ska tillåta att den har tillgång till Market. Stämmer det? Jag tycker det låter lite märkligt..? Personligen kommer jag använda surfplattan mest hemma, vilket gör att det för min del inte är ett måste med 3g då jag kör på trådlöst nätverk. Sen är ju 3g-modellerna dyrare också. Dock så vill jag vara säker på att jag kan ha Market på surfplattan. Har försökt googla runt efter svar för detta, men har inte hittat något. Är det någon som vet något mer kring detta? Egna erfarenheter?

Tacksam för svar
För övrigt kommer jag troligtvis köpa min platta i USA, då det är mycket billigare där och jag ska dit om en dryg månad. Har någon tips på modell/inköpsställe?

Hmm ?
Nej, det stämmer absolut inte. Jag kör med en Asus transformer (som inte har 3G) och jag har både laddat ner och köpt massor med saker från Android market.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yllert:

Jag funderar på att köpa en surfplatta som kör Android (Android 3.0, dubbelkärnig processor). Vad jag har förstått så måste surfplattan ha stöd för 3g (plats för sim-kort) för att Google ska tillåta att den har tillgång till Market. Stämmer det? Jag tycker det låter lite märkligt..? Personligen kommer jag använda surfplattan mest hemma, vilket gör att det för min del inte är ett måste med 3g då jag kör på trådlöst nätverk. Sen är ju 3g-modellerna dyrare också. Dock så vill jag vara säker på att jag kan ha Market på surfplattan. Har försökt googla runt efter svar för detta, men har inte hittat något. Är det någon som vet något mer kring detta? Egna erfarenheter?

Tacksam för svar
För övrigt kommer jag troligtvis köpa min platta i USA, då det är mycket billigare där och jag ska dit om en dryg månad. Har någon tips på modell/inköpsställe?

Jag har en Asus Eee Pad Transformer och Market funkar alldeles perfekt. Iofs så har jag en HTC Desire oxo men det ska inte spela nån roll alls...

Permalänk

Jag har enbart en Eee pad Transformer och har aldrig tidigare ägt en Android-enhet. Market fungerar utmärkt, nästan för bra då det är lätt att handla lite mycket.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Då får jag tacka så mycket för svaren!
Känns bra att Market funkar även utan 3g, verkade lite för dumt för att vara sant också.. Nu blir det en surfplatta snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Jag har enbart en Eee pad Transformer och har aldrig tidigare ägt en Android-enhet. Market fungerar utmärkt, nästan för bra då det är lätt att handla lite mycket.

Jag har lyckats köpa ett tiotal appar mellan $1.99 och $6.99 senaste 6 timmarna.
Jag vet vad du menar (Har haft en HTC Magic (1.5 orginal, flashad till 2.3) sen urminnes tider, men ALDRIG köpt en app på market förut)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Man måste inte ha 3G i teorin, men i praktiken ja, dels är 2G betydligt långsammare, samt dom flesta operatörer har bara surf abonnemang genom 3G när telefonen växlar till 2G blir det ordinarie priser som gäller, = kan kosta rejält med pengar

Fast nu menade väl OP att han kör via WLAN?

Och någon frågade hur man kommer åt market från internet. Det är bara att koppla plattan till ett gmailkonto och sedan logga in med det via datorn. köper du en app så hämtas den automagiskt till telefonen inom någon minut.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar