Skulle behöva hjälp av någon som kan Koreanska. (In-ear plugs)

Permalänk
Medlem

Skulle behöva hjälp av någon som kan Koreanska. (In-ear plugs)

Hej!

För något år sedan köpte jag ett par in-ear plugs som jag sedan dess varit ruggit nöjd med tyvärr har dom nu börjat gå sönder.
Lurarna är av märket Korlem och det ska gå att beställa uppföljarna från deras hemsida.
Problemet är att min Koreanska är dålig och tyvärr kan inte google translate översätta bildtexter, utöver det så verkar man behöva ett Social Security number vilket jag inte har (så vitt jag vet).

Så om någon kunde hjälpa mig här vore det toppen! En förklaring på vad som menas med Social Security number eller bara en mail adress så att jag kan få kontakt med dom iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Arius.

Ett "Social Security number", det har alla. Dvs ett person nummer.

Men visst är det rätt så underligt att man har en produktsida med webshop där menyn är på engelska, lika så logotypen. Men restan utav sida är på Koreanska. Man hade ju förvänta sig att man skulle ha som val under "Costumer" att man kunde få välja spåk till engelska.

Eller få någon information på engelska på sidan överhuvudtaget.

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med översättningen, men däremot så kan du få en mailadress;
chull08@hanmail.net

Något som jag drog åt mig öronen på, det var varför man inte har en emailadress under Korlem.com ? Det ser ju inte speciellt professionellt ut. Men det är klart, har man en produktsida bara på Koreanska. Och som sen i sin tur ligger på .com domän så kanske man inte ska förvänta sig så mycket annat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket liv&helvete!

Ska prova skicka iväg ett mail och se om jag får något svar då!

EDIT: Attans...

Delivery to the following recipient failed permanently:

chull08@hanmail.net

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Tackar så mycket liv&helvete!

Ska prova skicka iväg ett mail och se om jag får något svar då!

EDIT: Attans...

Delivery to the following recipient failed permanently:

chull08@hanmail.net

Aj då. Om jag ska vara ärlig så blev jag väl kanske inte så där jätteförvånad över det.
Men trist för din del.

Tänkte på en sak. Nu vet jag inte vart du köpte dina nuvarande lurar, dom som hade börjat gått sönder. Kan du inte skicka efter eller gå in och köpa ett par nya därifrån ? Eller fråga dom om dom inte har någon matnyttig information som du skulle kunna få för att komma ikontakt med Korlem ? Det kan ju vara ett försök, tänkte jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Aj då. Om jag ska vara ärlig så blev jag väl kanske inte så där jätteförvånad över det.
Men trist för din del.

Tänkte på en sak. Nu vet jag inte vart du köpte dina nuvarande lurar, dom som hade börjat gått sönder. Kan du inte skicka efter eller gå in och köpa ett par nya därifrån ? Eller fråga dom om dom inte har någon matnyttig information som du skulle kunna få för att komma ikontakt med Korlem ? Det kan ju vara ett försök, tänkte jag.

Tanken är god och har slagit även mig, tyvärr gick dom i konkurs för ca 1 och ½ år sedan :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Tanken är god och har slagit även mig, tyvärr gick dom i konkurs för ca 1 och ½ år sedan :/

Du får ta och testa och söka lite på nätet och se om det inte är någon annan som har dom inne för försäljning. Någon lär ju ha det du letar efter.
Testa med att söka först på den modellen du nu har, och skulle du få napp på det så är det ju inte helt omöjligt att dom som har dom oxå har den modellen som du är ute efter.

Det är ju värt ett försök, menar jag.

Lycka till.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Du får ta och testa och söka lite på nätet och se om det inte är någon annan som har dom inne för försäljning. Någon lär ju ha det du letar efter.
Testa med att söka först på den modellen du nu har, och skulle du få napp på det så är det ju inte helt omöjligt att dom som har dom oxå har den modellen som du är ute efter.

Det är ju värt ett försök, menar jag.

Lycka till.

Har suttit och klickat mig runt på sidan fram och tillbaka till förbannelse, läst allt jag kunnat och klickat på allt. Hittade till mailadressen du skrev, du hade råkat skriva ett "l" för mycket och nu gick mailet fram!

Tack för all hjälp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

.. du hade råkat skriva ett "l" för mycket och nu gick mailet fram!

Tack för all hjälp!

Aj då. Hur kunde jag göra sån tabbe ?
Men bra att du fick iväg mailet iallfall.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10