Död Corsair TX 650W V2, ersättare?

Permalänk

Död Corsair TX 650W V2, ersättare?

Hej,

Jag tror mitt nätagg dött, av modell Corsair TX 650W V2. Alinasystems ligger nära mig och tror de har ok priser, vad jag undrar över är om jag bör köpa samma som jag hade eller en AXP Simple Power 750W för 130:- mindre trots 100W mer effekt? Eller bör jag sikta på något helt annat?

Mitt moderkort är ASUS M4A78-E SE, om det påverkar på ngt sätt.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Sikta på ett med minst 80+ cert.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skitskraj:

Hej,

Jag tror mitt nätagg dött, av modell Corsair TX 650W V2. Alinasystems ligger nära mig och tror de har ok priser, vad jag undrar över är om jag bör köpa samma som jag hade eller en AXP Simple Power 750W för 130:- mindre trots 100W mer effekt? Eller bör jag sikta på något helt annat?

Mitt moderkort är ASUS M4A78-E SE, om det påverkar på ngt sätt.

Tacksam för svar

Watt är inte allt. Satsa på ett kvalitetsagg som XFX core,FD eller ett bra Corsair.
Du vet om att du har 5 års garanti på din nätdel? Ifall det är inom garantin är det bara felanmäla antingen hos återförsäljaren eller direkt till Corsair.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Plocka ut ett likadant, bra och billigt.

Permalänk
Skrivet av skitskraj:

Hej,

Jag tror mitt nätagg dött, av modell Corsair TX 650W V2. Alinasystems ligger nära mig och tror de har ok priser, vad jag undrar över är om jag bör köpa samma som jag hade eller en AXP Simple Power 750W för 130:- mindre trots 100W mer effekt? Eller bör jag sikta på något helt annat?

Mitt moderkort är ASUS M4A78-E SE, om det påverkar på ngt sätt.

Tacksam för svar

Plocka ut ett likadant på garantin (gratis). Det är mycket bättre än AXP (Xion)-aggregatet, som har en väldigt klen 12V-lina och mycket sämre komponenter i.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Har sprättat den i förhoppning att det var lätt att laga själv (damp) så garantin gäller inte längre.
Är det alltså dumt att köpa den där billigare då? Nån som kan se på alina om jag bör sikta på nåt annat dem har? http://www.alina.se/Produkt.aspx?T1I=627

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se något direkt mer prisvärt på Alina...

Lite skumt att agget pajade bara sådär.. Hade det vettiga möjligheter till ventilation?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jo den hade helt ok ventliation. Började lukta bränt häromdan men hittade inte felet så, verkar också som det är ngn glappkontakt, för burken går en stund ibland när jag provar.

Permalänk
Medlem

Snurrar fläkten på agget? Nåja, luktar det bränt så är det väl dumt att experimentera...
Dessutom: var rejält på hugget när du väl sätter in ett nytt agg: det kan ju vara fel nån annanstans än nätagget, som gör att samma fel uppstår igen!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Garanti. Nuff said

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.