Vit DVD-brännare? (till Fractal Design Define R3, Vit)

Permalänk
Medlem

Vit DVD-brännare? (till Fractal Design Define R3, Vit)

Ja, som titeln antyder så letar jag efter en matchande vit "optisk enhet" till det förträffligt snygga vita R3-chassit.

Visst, där är en dörr utanför så det syns ju inte vid normal drift, men varför inte sikta mot det fullständigt enhetliga?!

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

VIT!? Kollat med Macoteket?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Du får kika likte rundt, nu har jag inte sett finnish på R3 vit i värkeligheten, men som jag har uppfattat det på bilder verkar den som riktig vit, kanske halvmatt/blank? Tror det kan bli svårt att får 100% match på, de flesta 'vita' dvd brännare är nog mere kräm vit tror jag?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

I nödfall så är Biltemas Hobbylack din vän

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

VIT!? Kollat med Macoteket?


Bara för att inte missa ett tillfälle så tittade jag in där trots att ironin var på en skapligt hög nivå:
Deras enda interna DVD-spelare var...

SVART!

Men allvar, finns det bara silver, svart och hudfärgad (japp, jag hittade en beige ...)?

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Du får kika likte rundt, nu har jag inte sett finnish på R3 vit i värkeligheten, men som jag har uppfattat det på bilder verkar den som riktig vit, kanske halvmatt/blank? Tror det kan bli svårt att får 100% match på, de flesta 'vita' dvd brännare är nog mere kräm vit tror jag?

Ja,det var nog de som jag beskyllde för att vara hudfärgade Nyfiken ändå, länk till någon?

Skrivet av Langelus:

I nödfall så är Biltemas Hobbylack din vän

Just nu det bästa tipset! Tack!

glömde be om länk till de krämvita... om du hade någon på lut
Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen så tycker jag att du ska köra på en svart, och en snygg svart fläktkontroller i andra platsen, eftersom chassit ändå har en del svarta detaljer tror jag det skulle bli snyggast.

Annars är det väl att lacka som gäller, isf kan det ju kanske se snyggare ut att lacka om en grå utifall färgen skulle skavas bort lite. Se om du kan hitta en där man får med både svart och grå front, så kan du lacka den gråa vit och ändå ha kvar en svart.

EDIT: Hittade denna: http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Står ju att man får med vit front!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

Ja, som titeln antyder så letar jag efter en matchande vit "optisk enhet" till det förträffligt snygga vita R3-chassit.

Visst, där är en dörr utanför så det syns ju inte vid normal drift, men varför inte sikta mot det fullständigt enhetliga?!

Du vet att Webhallen bara tar 699 för chassit?
http://www.webhallen.com/hardvara/113369-fractal_design_defin...

Förr brukade Plextor skicka med tre olika fronter i retailvarianter.
Vet inte om det är så idag också.

Edit: Samsung gör det tydligen.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Om den matchar har jag ingen aning om...men det står vit Ring Inet annars

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Personligen så tycker jag att du ska köra på en svart, och en snygg svart fläktkontroller i andra platsen, eftersom chassit ändå har en del svarta detaljer tror jag det skulle bli snyggast.

Annars är det väl att lacka som gäller, isf kan det ju kanske se snyggare ut att lacka om en grå utifall färgen skulle skavas bort lite. Se om du kan hitta en där man får med både svart och grå front, så kan du lacka den gråa vit och ändå ha kvar en svart.

Bra idé! Svarta detaljer på det helvita blir nästbästa alternativet

Skrivet av Phukkitt:

EDIT: Hittade denna: http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Står ju att man får med vit front!

Skrivet av MadFred:

http://www.inet.se/artikel/4104137/samsung-sh-s222ab-sata-ink...
Om den matchar har jag ingen aning om...men det står vit Ring Inet annars

Jag ser att det står:
Färg svart/silver/vit
...men jag känner mig inte säker på att detta betyder att man får tre olika fronter med i paketet... <---pesimisten
Jag ringer om det inte dyker upp något mer här i tråden

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

Det följer med största säkerhet med 3 olika fronter i paketet, ja.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

samsungs är inte vit, den är grå/begie.
Letar själv en vit dvdbrännare alt bluray.
Mailat butiker kors o tvärs men verkar hopplöst.
Har hittat nån Asus som verkar vit men är ide och utgått.

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Hedersmedlem

Ett annat alternativ är ju att fräsa ut en egen front ur den luckan som redan sitter där. Knåpade ihop ett snabbt förslag i paint på hur det skulle se ut.

Klicka för större bild:

(OBS, har inte tillgång till photoshop på jobbet och alla vettiga bilduppladdnings-sajter är blockade, därav den kassa kombon. )

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

samsungs är inte vit, den är grå/begie.
Letar själv en vit dvdbrännare alt bluray.
Mailat butiker kors o tvärs men verkar hopplöst.
Har hittat nån Asus som verkar vit men är ide och utgått.

Sedär! Hann inte ringa, utan fick svar här Men trist dock. Också sett en IDE, men klickade vidare...

Skrivet av Phukkitt:

Ett annat alternativ är ju att fräsa ut en egen front ur den luckan som redan sitter där. Knåpade ihop ett snabbt förslag i paint på hur det skulle se ut.

Stadig hand och vass skalpell så tror jag den lösningen kan bli riktigt snygg. Hur fri monteringen av spelaren är på djupet spelar ju roll där, men det går säkert att lösa det med. Tack för det tipset också!

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

Just nu ligger samsungen i varukorgen, med Phukkits idéer i bakhuvudet:)

tack för hjälpen allihop!

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:


Bara för att inte missa ett tillfälle så tittade jag in där trots att ironin var på en skapligt hög nivå:
Deras enda interna DVD-spelare var...

SVART!

Men allvar, finns det bara silver, svart och hudfärgad (japp, jag hittade en beige ...)?

Om man kollar på prisjakt, på den lilla bilden, så går det att bläddra mellan bilderna och då kan man se hur den vita (beige) fronten ser ut (och även den silverfärgade) :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501096

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Japp. Men montering/installering/test hos inet skulle jag vilja ha. Fast är det fler delar med den prisskilnaden så kommer jag nog fundera en gång till på bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Om man kollar på prisjakt, på den lilla bilden, så går det att bläddra mellan bilderna och då kan man se hur den vita (beige) fronten ser ut (och även den silverfärgade) :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501096

Såg den beige fronten. Lite helvit matt lack på den så!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

Ut på blocket och fynda, har haft massvis med äldre dvd-läsare som är vita, dock är alla på tippen nu..

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TEEH:

Ut på blocket och fynda, har haft massvis med äldre dvd-läsare som är vita, dock är alla på tippen nu..

Är du helt säcker på at dom verkligen va vita? Vit är inte alltid vit.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Hedersmedlem

Du får ju lägga upp bild på hur det blir sen när du är klar, så att man får se resultatet.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB