Permalänk
Medlem

Jag har tidigare spelat MC utan större problem i maximized windowed mode (vsync på) och det flöt hyfsat bra. Det som inte alls fungerade var Fullscreen då har ett multiGPUsystem. Hade låg FPS samt screen tearing då Vsync inte var igång. Därför började jag testa lite mods och även OptiMine och OptiFog för att kunna förbättra min FPS i fullscreen mode (lekte även med RadeonPro för att tvinga på Vsync). Tyvärr blev det inte så lyckat och jag tänkte att ok, jag fortsätter köra i maximized windowed mode men nu fryslaggar det något extremt. Vart jag än flyttar mig fryser spelet i 1-2 sekunder sen glider det på i 4-5 sek och fastnar igen. Jag har testat att installera om klienten samt göra en helt ren installation och inget hjälper.

Vad har hänt?

EDIT - Testade Freeversionen i browsern och det fryslaggar lika mycket där, speciellt när jag tittar upp mot himlen samtidigt som jag tittar på en byggnad. Min Javainstallation som är korrupt måhända?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

HAHAHAHA NICE

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har tidigare spelat MC utan större problem i maximized windowed mode (vsync på) och det flöt hyfsat bra. Det som inte alls fungerade var Fullscreen då har ett multiGPUsystem. Hade låg FPS samt screen tearing då Vsync inte var igång. Därför började jag testa lite mods och även OptiMine och OptiFog för att kunna förbättra min FPS i fullscreen mode (lekte även med RadeonPro för att tvinga på Vsync). Tyvärr blev det inte så lyckat och jag tänkte att ok, jag fortsätter köra i maximized windowed mode men nu fryslaggar det något extremt. Vart jag än flyttar mig fryser spelet i 1-2 sekunder sen glider det på i 4-5 sek och fastnar igen. Jag har testat att installera om klienten samt göra en helt ren installation och inget hjälper.

Vad har hänt?

EDIT - Testade Freeversionen i browsern och det fryslaggar lika mycket där, speciellt när jag tittar upp mot himlen samtidigt som jag tittar på en byggnad. Min Javainstallation som är korrupt måhända?

Vet inte om denna information hjälper någon men jag avinstallerade alla tre versionerna av Java jag hade installerat (Update 24, Update 26 och Update 26 x64) och installerade om den vanliga webversione (Update 26). Nu fungerar spelet som det ska.
Antagligen tycker väl inte Minecraft om att ha x86 och x64 Java installerat samtidigt eller något sådant. Jag uppdaterade även mina drivrutiner men jag tror inte det har med detta att göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

My friend.. you are an ass:D

Skrivet av Foster D:

Länka gärna video, skulle va intressant att se

NU är den klar gå in och kolla i redstone-tråden!

video kommer, så småningom.

förövrig vad har mina medmänniskor för förhoppningar på 1.8?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet inte om denna information hjälper någon men jag avinstallerade alla tre versionerna av Java jag hade installerat (Update 24, Update 26 och Update 26 x64) och installerade om den vanliga webversione (Update 26). Nu fungerar spelet som det ska.
Antagligen tycker väl inte Minecraft om att ha x86 och x64 Java installerat samtidigt eller något sådant. Jag uppdaterade även mina drivrutiner men jag tror inte det har med detta att göra.

Får lite smålagg hela tiden, blev lite bättre när jag stängde av mitt SLI, testat utan CF på? sorry om du gjort det orkar inte backtraca! tråden ^^

Och till mitt tidigare inlägg kan jag svara att jag hittade packet som jag ville åt! JohnSmith heter det, ser bra som f-n ut om man jämför med originalet

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Får lite smålagg hela tiden, blev lite bättre när jag stängde av mitt SLI, testat utan CF på? sorry om du gjort det orkar inte backtraca! tråden ^^

Nej har faktiskt inte testat att stänga av CF. Frågan är om jag orkar göra det varje gång Men ska defintivt testa! Tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej har faktiskt inte testat att stänga av CF. Frågan är om jag orkar göra det varje gång Men ska defintivt testa! Tack för tipset.

Är det jobbigt att stänga av då?

Finns det inte någon kontrallpanel där du ändrar det bara? som med Nvidia (har ingen erfarenhet utav AMD, ursäkta okunskapen)

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen färdig med senaste projektet! Tog hundra år, kändes det som.

I present to you; Leifson Arena!

Utsidan är, som kanske syns, inte hundra än. Ingången måste det slipas mer på.

Men insidan är så gott som färdig:

Fan vad nöjd jag blev med den ändå!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Är det jobbigt att stänga av då?

Finns det inte någon kontrallpanel där du ändrar det bara? som med Nvidia (har ingen erfarenhet utav AMD, ursäkta okunskapen)

Jo, visst finns det i kontrollpanelen. Där bockar jag av CFX och då måste grafikdrivrutinen laddas om vilket får skärmarna att bli svarta och blinka till lite. Man kan ju inte köra något spel samtidigt som man stänger av / sätter på CFX.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Äntligen färdig med senaste projektet! Tog hundra år, kändes det som.

I present to you; Leifson Arena!

http://img199.imageshack.us/img199/260/leifsonarena.png

Utsidan är, som kanske syns, inte hundra än. Ingången måste det slipas mer på.

Men insidan är så gott som färdig:

http://img148.imageshack.us/img148/4547/leifsonarenainside.pn...

Fan vad nöjd jag blev med den ändå!

fin var är den bra gjort

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Trevligt bygge:)

Har ett par byggen som jag och en polare gjort, inget som överträffar era dock hehe.

Permalänk
Medlem

Här är och 2 swec medlemmars server (kommer ej ihåg namn) inklusive mig

Här har ni ip om ni vill joina ! 87.96.167.228
Mer spelar desto bättre

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Teo^:

Här är och 2 swec medlemmars server (kommer ej ihåg namn) inklusive mig
http://i1122.photobucket.com/albums/l532/vevaxel/2011-08-05_1...

Här har ni ip om ni vill joina ! 87.96.167.228
Mer spelar desto bättre

Kanske tittar förbi, såg rätt trevligt ut:)

Mods eller nåt annat?

Permalänk
Medlem

Lite mer pics på serverN^

Sen får man inte glömma IP 87.96.167.228

Joina gärna !

Permalänk

Minesville är uppe igen, läs gärna om vårat nya spelsätt på forumet! http://minesville.net/index.php?threads/1949/

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Hedersmedlem

Hade lite tråkigt på min singleplayerserver..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Leifson:

Hur tråkigt hade du egentligen på en skala?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Hur tråkigt hade du egentligen på en skala?

Tja, inte jättetråkigt.. Hade jag haft RIKTIGT tråkigt hade jag byggt denna på en multiplayerserver där man inte har obegränsade material.. ;P

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

allmän fråga har du sätt en Spider Jockey ingame? http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spider_Jockey

såg min första i min mobgrinder igår och tydligen är det 1% chans att den spawnar

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

har sätt ett par stycken dock har jag lirat i lite drygt ett år. låg spawnrate är det iallafall
har dock inte uppleft att en gris blivit träffad av blixten och blivit en zombiepigman :/

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

allmän fråga har du sätt en Spider Jockey ingame? http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spider_Jockey

såg min första i min mobgrinder igår och tydligen är det 1% chans att den spawnar

Ett par har man allt sett i sina dar, bland annat under första natten när jag misslyckats med att bygga ett skydd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbelhado:

har sätt ett par stycken dock har jag lirat i lite drygt ett år. låg spawnrate är det iallafall
har dock inte uppleft att en gris blivit träffad av blixten och blivit en zombiepigman :/

Har du sätt en supercreeper då? Har inte heller sätt en gris blivit träffad :/ Notch vi behöver Blixtledare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Ett par har man allt sett i sina dar, bland annat under första natten när jag misslyckats med att bygga ett skydd

Haha om jag såg en sån min första natt skulle jag nog
murat in mig själv i ett lite jordhål

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jesusbarnet:

Haha om jag såg en sån min första natt skulle jag nog
murat in mig själv i ett lite jordhål

Skickades från m.sweclockers.com

Och aldrig komma ut?

Permalänk

Kom precis över en sjuk MC video, skaparen av videon har gjort en "cpu" i Minecraft. Imponerande hur avancerade saker vissa skapar i spelet.

Citat:

Info on the CPU for the curious(also in video description):
8-bit
4 second clock speed(I never actually timed I'm just estimating)
512 bytes ROM for storing 16 bit code words (256 lines of code)
64 bytes of RAM (Can be expanded to 256 bytes but there is not point.)
Can perform operations on both positive and negative numbers giving a number range of -127 to +127
Can perform operations: AND, OR, NOT(redundant due to how the CPU operates.), XOR, Left and Right shift and rotate, Add, subtract, print to 7 segment display, print up to 8 characters at a time to the 16x16 pixel display, and can accept input from either a standard keyboard or Hex keyboard.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulig:

Kom precis över en sjuk MC video, skaparen av videon har gjort en "cpu" i Minecraft. Imponerande hur avancerade saker vissa skapar i spelet.
http://www.youtube.com/watch?v=jgWyg3LL_kM

Cool pryl det där, även om de är förskräckligt långsam, alldeles för långsam för min smak.

I Minecraft Redstone-tråden finns massa grunkor som definitivt är värda ett checka in, också. Inga CPU:er (än), men mycket annat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Jo den var väldigt långsam, tydligen tog det honom 15 minuter att skriva HLLO WRLD

Permalänk
Avstängd

15 minuter? Hur gick det till?

Spam raderat.
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Knrokat0r:

15 minuter? Hur gick det till?

Det är på grund av de extremt långa redstoneledningarna han har behövt dra för att få ihop sin komplexa CPU. För att få Redstone att leda mer än 15 block så behöver man en Repeater, och dessa tar det lite tid för Redstone-chargen att passera. Han har en jävla massa sådana, och även annat för logiken.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.