Läckt video visar Battlefield 3 i multiplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det kallas Alfa. Det du nämde kommer senare.

Syftade på att dem tar bort mer och mer för varje battlefield spel som släpps. Blir så när spelen utvecklas till väldigt begränsade konsoler =/.
"modern warfare" är mer sönder-använt än WWII atm.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att spelet flyter på runt 40-50 fps på high, med ett gtx 570 och en amd phenom 2 x6 3.3 ghz.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Och på en X6 3,2 och GTX560ti OC ungefär samma, 40-50fps.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Sora:

Kan även tillägga att alla med Veteran Status inom Battlefield har fått en inbjudan till Alpha verisonen.

jag har veteran status men jag har inte fått en invite........ ;(((((

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

jag har veteran status men jag har inte fått en invite........ ;(((((

Verkar som folk utan vet. status får invites nu med Signa upp dej på Battlefield 3 Nyhetsbrev för att öka in chanser http://www.battlefield.com/battlefield3

Permalänk
Medlem

Jag fick min invite för en vecka sedan, men lyckades inte installera det. Kunde inte markera Jag Godkänner i användaravtalet. http://db.tt/NOwC8rw

Men det fungera idag då jag uppdatera grafikkortets drivrutiner...Mycket skumt.. Ett tips till de som har samma problem som jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Syftade på att dem tar bort mer och mer för varje battlefield spel som släpps. Blir så när spelen utvecklas till väldigt begränsade konsoler =/.
"modern warfare" är mer sönder-använt än WWII atm.

Dock är detta till 100% utvecklat till PC, och 2dra prioritet konsoler. Och till konsolerna har de ju infört begränsningar när det gäller kartornas storlek och antal spelare. Så tror inte de sparat in en pixel för att gynna konsoler

Och detta är ju som sagt alpha med 1 karta. Om du kikat på de andra videorna och screens ser du att BF1942 känslan är fan åter uppfunnen igen när det gäller kartor och storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundbe:

Dock är detta till 100% utvecklat till PC, och 2dra prioritet konsoler. Och till konsolerna har de ju infört begränsningar när det gäller kartornas storlek och antal spelare. Så tror inte de sparat in en pixel för att gynna konsoler

Och detta är ju som sagt alpha med 1 karta. Om du kikat på de andra videorna och screens ser du att BF1942 känslan är fan åter uppfunnen igen när det gäller kartor och storlek

Får väl hoppas det då
Alphan kändes som vilket call of duty spel som helst.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Får väl hoppas det då
Alphan kändes som vilket call of duty spel som helst.

Det kändes dock inte alls som ett CoD spel, tack gode gud för det.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Det kändes dock inte alls som ett CoD spel, tack gode gud för det.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Det kändes dock inte alls som ett CoD spel, tack gode gud för det.

Ja dem har inte totalt fackat upp FoV'en etc men, det är så begränsat atm.
Alphan är en extrem besvikelse, den färdiga produkten är nog mycket bättre

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Ja dem har inte totalt fackat upp FoV'en etc men, det är så begränsat atm.
Alphan är en extrem besvikelse, den färdiga produkten är nog mycket bättre

Att det känns begränsat är pga att man spelar rush skulle jag gissa på, kör man en runda conquest på metro så blir det nog annorlunda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Att det känns begränsat är pga att man spelar rush skulle jag gissa på, kör man en runda conquest på metro så blir det nog annorlunda

Hoppas verkligen på det, för varje battlefield spel dem släppt sen battlefield vietnam expansionerna till 1942 etc så har bara mer och mer försvunnit, kartorna blivit mindre. Dags att vända om Dice! Föredrar dock WWII stridsfordon över moderna saker, menmen.

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt hålla med många här i tråden, jag tycker det är helt kanon...kommer klart bli det bästa av BF serien på PC....

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Ville bara säga att spelet flyter på runt 40-50 fps på high, med ett gtx 570 och en amd phenom 2 x6 3.3 ghz.

Jag får inte säga att jag är en alfa testare så det ska jag inte göra. Men saken är den at det är ett alfa test och grafiken kommer inte vara samma senare.
Föresten så flyter alfan på ett 460.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Metro är riktigt linjärt, känns nästan lite som Counter Strike. Plant the bomb ^^

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar flygplan som du faktiskt kunde skjuta infanteri med...(Läs: BF 1942)

Sitter och lirar BF1942 när jag lanar, och det brukar vara bra mycket roligare än dess modernare bröder, just pga fordonen och vapnen är så mycket roligare

Längtar till BF3 som bara den, men som flera redan sagt, jag vill ha en blandning av BF3 och BF1942!
Dvs, Nutidens (dah...) grafik osv, men fortfarande dem gamla banorna och spelsätten!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

måste ju säga att jag saknar ww2 och vietnam spelen när de va som populärast.
Alla spel är ju förf*n likadana nu.. Ser verkligen ut som att det kommer vara bc2, med lite uppgraderad "källa (frostbite) och uppskalade banor. Annars samma som bc2.

Var ju kul o spela bc2 i början men när jag hade fått upp till 20-30 h playing time så kändes de inte lika roligt längre. Men när jag köpte vietnamDLC'n så blev de 100 mer timmars playing time på kort tid
Tycker att folk verkar sammarbeta mer på ww2/vietnam spel.
Som t.ex isla innocentes <-- stavning) så springer alla runt med sniper.. hoppar o noscopar o fan. Men när man kör hastings på vietnam då går alla i lag, engineers följer efter tanks och reparerar medans helikoptrar ger understöd till dem etc etc..

BTW till er som säger "blabla på alla montage quickscopar alla". Ni kanske ska kolla att de spelar på konsoll först ? På konsoll är ju 90% av rekylen borttagen och ingen spread alls nästan.

JAG HOPPAS ATT DEM SLÄPPER EN 1942/VIETNAM EXPANSIOOON!!!

URSÄKTAR MIN STAVNING! TRÖTT!

Permalänk
Medlem

Folk på pc quickscopar ju minst like mycket har du sett BFBC2 och cod4-7 pc montage eller? quickscoping har inte ett dugg att göra med vilken plattform - det är möjligt på alla dagens fps (Ja i battlefield också checka enigma på youtube). Sen hur svårt det är varierar. Jag tycker det har blivit en tydlig trend från spelutvecklare sen efter modern warfare 2 att det inte ska vara enkelt att quickscopa, och förstår i ärlighetens namn inte varför man klagar på detta. Den som quickscopar har ett klart underläge och måste kompensera genom att spela bättre - inget fel med det.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

När jag blir gammal och får barnbarn ska jag berätta för dom om när jag stred i öknen på El Alamien och Gazala, den hemska vintern i Stalingrad och Kursk eller mot de hänsynslösa japanerna på öarna Iwo Jima och Wake Island. 1942 var ett spel värt att berätta om.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av finthallon:

Gillar inte den här killen, han spelar BF3 och BC2 som om det vore CoD, med sprintande och läggandes i farten och allt sånt där, inklusive "quickscopes" och vidriga Sony Vegas effekter och snabbspolning.
Det här är ju BF3, inte CoD.

Håller med! BF spelas inte som det var tänkt längre. OK spel stilar utvecklas men detta är inte till det bättre, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hoppas att vi får se mer större banor då Metro inte va så bra :/

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Hoppas att vi får se mer större banor då Metro inte va så bra :/

Kan jag garantera att de kommer, med tanke på JET plan o de.

Permalänk
Medlem

ser spelet lika förfärligt dåligt ut som i videon?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

ser spelet lika förfärligt dåligt ut som i videon?

Det var en Closed Alpha du såg.. Man kunde inte ändra mycket alls på inställningar så vi ska nog lugna oss lite och se tills vi verkligen kan vrida på och ställa in det som vi själva vill!

Permalänk
Medlem

AAAA! Har varit på semester i USA i 3 veckor. När jag kommer hem ser jag mailet! Prova alfan. Men fan då är det för sent! F M L !

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ge mig..snälla!

Btw, tror ni dem har optimerat bra för cfx?

Blir ny burk nu när bulldozer kommer med 8 "kärnor", någon modell, RV-03 och möjligtvis 2 st 6950...

AMD har redan en profil för betan i de senaste CAP-releasarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

vintern är räddad för min del, bf3,codmw3 och Skyrim. sen får vi se ifall Diablo 3 kommer detta årtiondet?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd

vet inte riktigt varför ni sweclockers ska posta om detta trotts ndan tror inte att dice tycker om det här alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

vet inte riktigt varför ni sweclockers ska posta om detta trotts ndan tror inte att dice tycker om det här alls

De är nog lungt ska du se

Skickades från m.sweclockers.com