LG DP1B Mediaspelare, Hjälp uppskattas enormt!

Permalänk
Medlem

LG DP1B Mediaspelare, Hjälp uppskattas enormt!

Hejhej!

Köpte min LG DP1B idag, och jag har stött på "stora" problem.
Just nu kommer jag åt filerna som är på disk C:\, men jag behöver komma åt filerna som ligger på D:\.
Jag har delat ut mapparna som ligger på D:\ men jag hittar ej dom genom mediaspelaren.
Det finns även två alternativ när man går in på Home Link, antingen (Mitt datornamn, UPnP) eller (Mitt datornamn, Samba).
När jag väljer UPnP så dyker materialet upp som finns på C:\.
Men när jag sedan väljer Samba så vill den att jag skriver in ett användarnamn & lösenord, jag har testat med användarnamn och lösenord till alla mina konton på datorn men inget fungerar.

Så egentligen känns det som att jag har gjort allt som borde behöva göras, jag har stängt av min brandvägg, delat ut mapparna jag vill komma åt, gett nätverket full rättighet till mapparna.
Vad har jag missat?

Uppskattar hjälp extremt mycket!
Just nu kan jag inte använda den till det jag hade tänkt

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att jag har testat att skapa en ny användare (på datorn) och satt användarnamn/lösenord till den. För att sedan använda det på mediaspelaren, men det står bara att det är fel lösen :/

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som vet?
Verkar som att det får bli att slänga pengarna på en Boxee Box annars, blir iofs nästan 3 gånger så dyr.
Så mitt tips till er är att inte köpa denna mediaspelare!

Permalänk
Medlem

Antar att det är ett nätverk med windows dator då används oftast SMB för utdelning av mappar. Följ denna guide hur man delar ut mappar: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63123
Välj sedan samba på mediaspelaren.

Permalänk
Avstängd

Samba är ett program i linux som man kan använda för att dela med sig av mappar/filer till ett nätverk ämnat för windows-datorer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Samba är ett program i linux som man kan använda för att dela med sig av mappar/filer till ett nätverk ämnat för windows-datorer..

Ok, ändrarde från samba till smb i mitt inlägg, har fått för mig att det är samma men kan ha fel. Jag följde iaf länken som jag posta och då funka det för mig att nå mapparna via smb i XBMC bör funka på samma sätt för mediaspelaren som fffalk använder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toblin:

Ok, ändrarde från samba till smb i mitt inlägg, har fått för mig att det är samma men kan ha fel. Jag följde iaf länken som jag posta och då funka det för mig att nå mapparna via smb i XBMC bör funka på samma sätt för mediaspelaren som fffalk använder.

Ja det bör fungera, har gjort något sådant med en mediaspelare hemma också, delat ut med både upnp och smb och båda fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, har nu följt guiden till punkt och pricka, men det fungerar fortfarande inte, mediaspelaren hittar inte materialet som jag delar ut från hårddisk D:\.
Förstår inte alls vad som är fel :/

Permalänk
Medlem

Kan nu meddela att jag hittade lösningen!
Efter MÅNGA MÅNGA timmars googlande hittade jag det som fattades!
Jag fick gå in på D:\ Hårddiskens inställningar, (D:\) -> Properties -> Security tab -> Edit -> Add -> Skriv in "Everyone" -> Enter -> Apply -> OK -> OK.
Så nu slipper jag lämna tillbaka spelaren