Permalänk
Medlem

Sleeves i HTPC

Tja!

Jag har beställt ett Fusion-baserat HTPC-system såhär på kvälskvisten och blev väldigt sugen på att spraymåla chassit svart invändigt och dessutom sleeva kablarna i blått och svart för att matcha moderkortet.

Min farhåga är dock om det ens är möjligt i ett Antec ISK300-65 som jag beställt. PSU:n är extern men ett internt chip verkar hantera någonting (?) och är i vägen om jag ska spraymåla insidan. Se bild (http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=18164)

Det känns som att jag lätt kan ta mig vatten över huvudet här och givetvis kan man resonera om huruvida det är värt att sleeva i en HTPC som ändå bara står i TV-möbeln men jag är sugen på att prova på det! Dessutom kan jag förhoppningsvis på ordning på kabelhärvan ni ser på bilden.

1. Det verkar vara möjligt att ta bort PSU-chippet (http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=18170)
2. Spraymåla är kul!
3. Jag tänkte köpa från MDPC-X som alla talar så gott om. Bör jag införskaffa ett sleeve toolkit eller räcker det med t.ex en Leatherman multitool som har ett gäng gem-tunna don i sig?
4. Tips? Förslag? Ris? Ros?

Kram! (SweClockers behöver mer kärlek mellan användarna tycker jag )

Permalänk
Proffsmoddare

MDPC-X är gött, och har du något som är som gem så klarar du dig med det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

MDPC-X är gött, och har du något som är som gem så klarar du dig med det.

Gött! Men jag blir ju lätt förvirrad av alla olika paket och diverse heatshrinks hit och dit. Du har ju onekligen stor erfaranhet av sleeving (jag har dreglat över flera av dina gallerier genom åren), har du lust att peka mig i rätt riktning, paketmässigt så vore det guld värt!

Permalänk
Medlem

Jag tog mig i kragen och läste runt på MDPC-X hemsida (snygg design men något rörig att navigera på ) Det blev:

- Sleeve Small Grand Bleu
- Sleve SATA Grand Bleu
- Pre-Cut Heatshrink Small Black
- Heatshrink SATA Black
- Heatshrink Big Black
- Heatshrink Jumbo Black

Ska bli kul att prova på och förhoppningsvis ett tilltalande inre i HTPC:n!