Permalänk

VLC och full-hd mkv?

Har precis upptäckt att jag har problem med att spela upp 1080p mkv-filer i vlc. Så vitt jag vet så ska de kodexar som behövs för att spela upp mkv finnas med i vlc's standardpaket. Har jag fel eller behöver installera fler codexar?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Skrivet av DanTheMAN!:

Har precis upptäckt att jag har problem med att spela upp 1080p mkv-filer i vlc. Så vitt jag vet så ska de kodexar som behövs för att spela upp mkv finnas med i vlc's standardpaket. Har jag fel eller behöver installera fler codexar?

testat k-lite ? http://www.free-codecs.com/download/k_lite_mega_codec_pack.ht...

Permalänk

Dra ner MPC HC! Använde VLC i flera år innan jag upptäckte MPC HC och det klår upp VLC med hästväg.

Permalänk
Medlem

vlc har alla sina codecs inbyggda..
du kan testa att aktivera gpu-accellerering (finns under inställningar) eller som herr olofsson säger, testa mpc-hc! bra skit<tm>

Permalänk

Drog ner k-lite som hade MPC HC med i paketet - efter att ha ställt in options > playback > output till Halii så funkar det prima.

Ändrade även vlc till att använda hårdvaruacc, och trots att det hjälpte en hel del (inget lagg) så renderar den inte filmen bra - massa artefakter i de mörka områdena.

Kör på MPC HC - tackar för tipset

Visa signatur

Bro!