Permalänk
Medlem

Söker BF2 gamers

Halloj!

Har sedan ett par veckor börjat lira bf2 igen efter ett längre uppehåll, eftersom att de flesta av mina gamla m8s inte lirar längre så undrar jag om det är några här på sweclockers som fortfarande lirar bf2?
Pallar nänligen inte lira i samma squad som en massa noobs...

Jag är skillad, lirar för det mesta understöd på only inf servrar.

Messa om du vill lira.

Mvh
Feesk

Ps. Letade men lyckades inte hitta en liknande tråd, rätta mig gärna om det finns en befintlig! Ds.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela bf2 men jag använder bara flygplan/chopper. Adda mig så kan vi spela Patrol619 (är inte jättebra på spelet)

Permalänk
Medlem

ah, jag spelar lite då och då på internetcafé (playz) men kommer att köpa en ny dator snart, då kommer jag att lira lite bf2

Permalänk

Jag brukar lira ibland med några polare, men det blir oftast modden Forgotten Hope 2

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

Brukar hålla till på Wake Island..
Men med Win 7 och via Steam får jag inte igång det...
Nått tips...

CPU:AMD PH II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro (64Bit)

Permalänk
Medlem

Hejsan alla BF2 spelare!

Dread56:

Skrivet av Dread56:

Brukar hålla till på Wake Island..
Men med Win 7 och via Steam får jag inte igång det...
Nått tips...
[snip]

Eehhh, BF2 via Steam? Menar du kanske BF2BC2?

Hur som helst, jag har nyligen upptäckt BF2(!).
Det har blivit en del BF2 under sommaren.
Kan inte säga att jag briljerar, men jag tror att jag börjat få flyt.

Har ingen aning om hur man gör för att "adda".
Jag spelar oftast (men inte varje dag)på kvällarna mellan 19:30 - 21:30, på helgerna kan det bli både tidigare och längre.

Min Soldat/avatar heter "ChoseOneSWE"

Banorna jag mest spelar på är Karkand (nån ..FY2..... server med bra ping) och Jalabad (nån Super@Vehicles med bra ping). Kommer inte på Servernamnen, sorry.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan alla BF2 spelare!

Dread56:

Eehhh, BF2 via Steam? Menar du kanske BF2BC2?

Hur som helst, jag har nyligen upptäckt BF2(!).
Det har blivit en del BF2 under sommaren.
Kan inte säga att jag briljerar, men jag tror att jag börjat få flyt.

Har ingen aning om hur man gör för att "adda".
Jag spelar oftast (men inte varje dag)på kvällarna mellan 19:30 - 21:30, på helgerna kan det bli både tidigare och längre.

Min Soldat/avatar heter "ChoseOneSWE"

Banorna jag mest spelar på är Karkand (nån ..FY2..... server med bra ping) och Jalabad (nån Super@Vehicles med bra ping). Kommer inte på Servernamnen, sorry.

Add games to steam -> swop så har du bf2 på steam

Bf2 har ingen friendlist, utan du får hitta andra vägar att prata med folk. steam, xfire etc

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Men med Win 7 och via Steam får jag inte igång det...
Nått tips...

disabled steam comunity

Skrivet av ThomasLidstrom:

Eehhh, BF2 via Steam?

Provat att använda sökfunktionen i steam?

Permalänk
Medlem

Ja okey så här e det..
Köpt på Steam som jag menar borde patcha upp det så det funkar i Win 7..

Spelet startar upp kommer till inställningar för ljud och så...
Vid klick för och starta ja då störtar spelet,anledningen tror jag är det är inte gjort för Win 7..
Gammle datorn med Xp inga problem...
Läst om det i forum,men tänkte nån annan brottats med problemet och har en smidig lösning..

Bad Company 2 flyter på snyggt..
BF 2 kom ju 2005 långt innan Vista fanns..

Fan får byta tangentbordet nu efter att jag skrivit Vista 2 ggr...Haha

Permalänk

Funderar på att köpa det igen, har ett gammalt reggat på mitt EA konto men tror nyckeln blev stulen. Kostar endast 179kr från Origin för hela paketet. Köper jag det så skulle vi kunna lira lite

Permalänk
Medlem

Kör BF2 ganska sällan nuförtiden. Kan dock tänka mig att haka på om någon vill organisera något!

Permalänk
Medlem

Jag lirar BF2, köpte det när det kom ut och är fortfarande mitt favoritspel. Jag spelar lite till och från men oftast på en inf only server då jag lirar sniper eller medic. Brukar köra massa helikopter också, skitkul. "ReLaXoz94" e mitt nick ingame.

Permalänk
Skrivet av RottingRhubarbs:

Funderar på att köpa det igen, har ett gammalt reggat på mitt EA konto men tror nyckeln blev stulen. Kostar endast 179kr från Origin för hela paketet. Köper jag det så skulle vi kunna lira lite

dyrt ;S
69kr på webhallen!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Skrivet av snejbelsax:

dyrt ;S
69kr på webhallen!

Då måste jag betala frakt och vänta, plus att det bara var BF2. Funderar på att köpa det på g2play.net men där är det inte i lager. Hela paketet för 105 kr är inte så dumt

Permalänk
Medlem

[Dumstrut på]

Skrivet av snejbelsax:

Add games to steam -> swop så har du bf2 på steam

Bf2 har ingen friendlist, utan du får hitta andra vägar att prata med folk. steam, xfire etc

Skrivet av stoltz:

disabled steam comunity

Provat att använda sökfunktionen i steam?

Tack för tipsen!
[Dumstrut av]

Man lär sig något nytt varje dag.
Jag har väl inte riktigt trott att Steam klarar av sådant.
Skall koppla BF2 till mitt Steam-konto nästa gång jag spelar BF2

Permalänk
Medlem

Hjesan RottingRhubarbs,

Skrivet av RottingRhubarbs:

Funderar på att köpa det igen, har ett gammalt reggat på mitt EA konto men tror nyckeln blev stulen. Kostar endast 179kr från Origin för hela paketet. Köper jag det så skulle vi kunna lira lite

Jag köpte ett gäng FPS-spel på Tradera, BF2 var ett av dem.
Var inga problem att installera och köra i enspelarläge, fick inte igång det i flerspelarläge(doh).

Gillade spelet så pass mycket att jag köpte det via Spelbutiken.se för en hundring.

Tro på f*n om inte nyckeln till BF2 SF var stulen!
När jag försökte logga på rankade servar fick jag ett felmedelande som sa att min cd-nyckel var ogiltlig
Tog kontakt med EA Support via deras online chat.
Efter en del tjatande (~0.5h) uppgraderades mitt ärende till "level 2" eller något sånt.
Fick dra om hela historien igen (copy/paste is your best friend sometimes...).
Sedan bad supportkillen mig att ta ett foto på DVD-skivan, mina nycklar, mitt BF2 konto (på en lapp) tillsammans med dagens datum och ladda upp fotot till honom.
Därefter fick jag en ny kopia av BF 2CC via Origin Store!
Har du lite tid över, prova.
Annars är 95:- SEK en bagis för ett så bra spel.

Om inte EA stänger ner kontoserven tror jag att BF2 har potential att bli legendariskt, alá CS.

Permalänk
Medlem

Hejsan Dread56,

Skrivet av Dread56:

Ja okey så här e det..
Köpt på Steam som jag menar borde patcha upp det så det funkar i Win 7..

Spelet startar upp kommer till inställningar för ljud och så...
Vid klick för och starta ja då störtar spelet,anledningen tror jag är det är inte gjort för Win 7..
Gammle datorn med Xp inga problem...
Läst om det i forum,men tänkte nån annan brottats med problemet och har en smidig lösning..

Bad Company 2 flyter på snyggt..
BF 2 kom ju 2005 långt innan Vista fanns..

Fan får byta tangentbordet nu efter att jag skrivit Vista 2 ggr...Haha

Helskumt, har du provat att köra BF2 utanför Steam? Utan att ens starta Steam.
Kan vara Steams "kopplingar" in i BF2 som krabbar.
Kanske läge att även avinstallera BF2, ta bort det ut Steam och ominstallera det.
Jag har haft en del krabbande med grafiken (har ett 4850), rätt vad det är ibland blir skärmen svart men spelet är igång.
Sedan säger monitorn att den inte har någon videosignal.
Startar jag om BF2 är spelet svart ifrån början
Enklaste sätter runt detta är att ominstallera 1.50 patchen.
(misstänker att BF2 lyckas krasha något i grafikkortet men någon grafikinställning, söker man på nätet verkar det förekomma ganska många problem med BF2 och ATI-kort)

Jag har två OS i min dator, XP och Win7 64bit. Kör igång den på XP för att spela gamla godingar.
Jag vet att BF2 skall klara av att köras i Win7 64bit, enligt MS Win7-sidor.
Skall prova att installera BF2 på min Win7 partition.
Hör av mig om jag stöter på problem

Permalänk
Medlem

Lirar en del, brukar hålla till på Battlefield Gotland eller Sandvikens servrar. Nickar Citruz1, lirar gärna

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hjesan RottingRhubarbs,

Jag köpte ett gäng FPS-spel på Tradera, BF2 var ett av dem.
Var inga problem att installera och köra i enspelarläge, fick inte igång det i flerspelarläge(doh).

Gillade spelet så pass mycket att jag köpte det via Spelbutiken.se för en hundring.

Tro på f*n om inte nyckeln till BF2 SF var stulen!
När jag försökte logga på rankade servar fick jag ett felmedelande som sa att min cd-nyckel var ogiltlig
Tog kontakt med EA Support via deras online chat.
Efter en del tjatande (~0.5h) uppgraderades mitt ärende till "level 2" eller något sånt.
Fick dra om hela historien igen (copy/paste is your best friend sometimes...).
Sedan bad supportkillen mig att ta ett foto på DVD-skivan, mina nycklar, mitt BF2 konto (på en lapp) tillsammans med dagens datum och ladda upp fotot till honom.
Därefter fick jag en ny kopia av BF 2CC via Origin Store!
Har du lite tid över, prova.
Annars är 95:- SEK en bagis för ett så bra spel.

Om inte EA stänger ner kontoserven tror jag att BF2 har potential att bli legendariskt, alá CS.

Ja spelet är ju en klassiker, man har ju växt upp med det precis som med CS. Men det där lät lite omständigt för min del så kommer kanske köpa det på g2play.net när de fått in nycklar på lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Halloj!

Har sedan ett par veckor börjat lira bf2 igen efter ett längre uppehåll, eftersom att de flesta av mina gamla m8s inte lirar längre så undrar jag om det är några här på sweclockers som fortfarande lirar bf2?
Pallar nänligen inte lira i samma squad som en massa noobs...

Jag är skillad, lirar för det mesta understöd på only inf servrar.

Messa om du vill lira.

Mvh
Feesk

Ps. Letade men lyckades inte hitta en liknande tråd, rätta mig gärna om det finns en befintlig! Ds.

Jag har tänkt skaffa BF2 eller Crysis Maximum edition när jag skaffar en ny dator, är det fortfarande folk som spelar, jag menar är det svårt att hitta en match?

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Medlem

Hejsan pettrus,

Skrivet av petterus:

Jag har tänkt skaffa BF2 eller Crysis Maximum edition när jag skaffar en ny dator, är det fortfarande folk som spelar, jag menar är det svårt att hitta en match?

BF2 är allt annat än dött!
Det finns många rankade servrar att spela på.
Sandviken och Gotland är två.
BF2 Complete Collection (BF2 + BF2 Special Forces + Armoured Fisrt + Euro Force) får du på Spelbutiken.se för runt 100:-
Köp, patcha upp till 1.50 ochg spela loss

Vad väntar du på?

Edit: Jag spelar på 64-spelars muliplayer servrar (32 vs 32)
Chansen att man är sämst är lite mindre då....;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan pettrus,

BF2 är allt annat än dött!
Det finns många rankade servrar att spela på.
Sandviken och Gotland är två.
BF2 Complete Collection (BF2 + BF2 Special Forces + Armoured Fisrt + Euro Force) får du på Spelbutiken.se för runt 100:-
Köp, patcha upp till 1.50 ochg spela loss

Vad väntar du på?

Edit: Jag spelar på 64-spelars muliplayer servrar (32 vs 32)
Chansen att man är sämst är lite mindre då....;-)

NAJS! See you on the battlefield, som nördarna säger!

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan pettrus,

BF2 är allt annat än dött!
Det finns många rankade servrar att spela på.
Sandviken och Gotland är två.
BF2 Complete Collection (BF2 + BF2 Special Forces + Armoured Fisrt + Euro Force) får du på Spelbutiken.se för runt 100:-
Köp, patcha upp till 1.50 ochg spela loss

Vad väntar du på?

Edit: Jag spelar på 64-spelars muliplayer servrar (32 vs 32)
Chansen att man är sämst är lite mindre då....;-)

95 kr inklusive frakt är galet billigt! Men en sak förstår jag inte, varför kostar nedladdningsversionen 199 kr och skivversionen 95 kr?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att man måste ha Windows 7 ultimate eller pro, för dem har typ program från windows xp så dem klarar av att köra battlefield 2. Nu har mina kompisar windows 7 ultimate och pro och för dom funkar det utan några problem!

Permalänk
Medlem

Skicka PM om ni vill spela lite BF2, kommer i regel alltid mellan 1a och 3e plats på Gotland / Super vehicles / ... andra