Nvidia rapporterar tillväxt i andra kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Nvidia rapporterar tillväxt i andra kvartalet

Från grafikprocessorer till plattformar för portabla enheter; Nvidia kan visa upp goda siffror för det andra kvartalet i räkenskapsåret 2012 och räknar med ännu bättre resultat framöver.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

någon som är förvånad?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Egentligen inte, bra med tillväxt. Chans att utveckla mer trevliga prylar till oss ödmjuka konsumenter!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Fast detta visste vi ju redan sen ett tag tillbaka, mer eller mindre.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fel år i tabellen

Fel år i tabellen. Borde ju vara 2011 och 2010, inte 2012 och 2011...

Edit: eller inte, se nedan (brutet räkenskapsår)

Permalänk
Medlem

Så Nvidia har byggt en tidsmaskin?? 0o

Permalänk

Inget fel med år i tabellen. Det är så man skriver i kvartalrapporter. Fråga inte varför, för det vet jag inte.

Markanden för produkter som Tegra kommer expandera mycket under dem kommande åren och nVIDIA kommer vara där för att tillgodose behovet. Tegra kommer bli är bra kassako för nVIDIA.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Fel år i tabellen. Borde ju vara 2011 och 2010, inte 2012 och 2011...

Det här är siffrorna som kommer ingå i bokslutet år 2012, alltså är 2012 korrekt.

Kan jämföras med självdeklarationen de flesta gör på våren. 2011 års självdeklaration redovisar inkomster/utgifter för 2010.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Trevlig att se !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Inget fel med år i tabellen. Det är så man skriver i kvartalrapporter. Fråga inte varför, för det vet jag inte.

Skrivet av Hardware guy:

Det här är siffrorna som kommer ingå i bokslutet år 2012, alltså är 2012 korrekt.

Kan jämföras med självdeklarationen de flesta gör på våren. 2011 års självdeklaration redovisar inkomster/utgifter för 2010.

Nja, inte direkt. Resultat för Q2 2012 brukar rapporteras strax efter Q2:s utgång just år 2012.

Noterar dock när jag kollar på Nvidias hemsida att deras Q2 sträckte sig till 31 juli istället för sista juni. De har alltså så kallat brutet räkenskapsår och sista månaden i deras Q4 kommer alltså vara januari 2012, därav den något lustiga benämningen (antar jag).

Permalänk
Medlem

Börjar undrar om Tegra 3 går så bra som de säger, då de först visade upp den sa de att produkter skulle komma ut i slutet av sommaren, sen blev det september/oktober, och nu säger de till julhandeln?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrix:

Börjar undrar om Tegra 3 går så bra som de säger, då de först visade upp den sa de att produkter skulle komma ut i slutet av sommaren, sen blev det september/oktober, och nu säger de till julhandeln?

Lite AMD över Nvidia.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Lite AMD över Nvidia.

I Lol'd

Nä men som andra sagt, tillväxt gillar vi, speciellt för nVidia som har något extra i armen (tegra)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

tycker det luktar underligt från den gröna stugan, diskreta marknaden går nedåt pengar pumpas in i arm delen och ända växer dom...men men hatten av om dom int fifflar med bokföringen...och ja jag sitter med ett gkrafts kort

Visa signatur

I am the Leech King!