Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack för alla kommentarer och röster!
@sirnicke: Anledningen till att köra tre loopar istället för en är väldigt enkel. Säg att du gör något med datorn som är väldigt grafiskt krävande, tex spelar. Grafikkorten jobbar i 98-99% load konstant, vilket gör att både korten och vattnet blir varmt. Det varma vattnet vill inte jag ska värma upp cpu:n samt moderkort. Tempen på vattnet kan skilja sig på mer än 10C vid spelande.

Dock så får du ju betydligt bättre kylning på korten om du kopplar in alla radiatorerna, så temperaturskillnaden lär minska. Dock finns det ju en poäng i det du säger - så varför ändra på något som funkar bra?

Permalänk

elektronik porr! 5p!

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Avstängd

Får man se radiatorn/orerna osv...?

Lite kul å se

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sirnicke:

Dock så får du ju betydligt bättre kylning på korten om du kopplar in alla radiatorerna, så temperaturskillnaden lär minska. Dock finns det ju en poäng i det du säger - så varför ändra på något som funkar bra?

Absolut, temperaturskillnaden minskar, men jag för högre temp "overall". Har testat att köra allt i en loop också. Sen att det ser betydligt fränare ut med tre loopar istället för en, det är en helt annan sak:P

Permalänk

GUUUUUUUD hur hög är besten? xD

klar 5poängare

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur mycket alltihop har gått lös på? Då menar jag allt. Vill veta hur rikt jag måste gifta mig!

Permalänk
Medlem

Åh fyfan.. 5/5 trodde att mitt 800D var stort och rymligt..

Permalänk
Medlem

Solklar 5:a. Klart topp 3 av alla gallerier på sistonde

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur mycket väger burken xD

Visa signatur

Only The Dead Have Seen The End Of War

Permalänk
Medlem

Kan du inte skriva dit priser med ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Hur är ljudnivån? Det är många fläktar, men jag antar att du kan ställa ner dem rätt så rejält?
Vad får du förresten för temps i full load?

Mycket snyggt bygge! Lådan är kanske inte vacker, men dina loopar är riktigt fina. 5/5

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Vattennisse:

Hur är ljudnivån? Det är många fläktar, men jag antar att du kan ställa ner dem rätt så rejält?
Vad får du förresten för temps i full load?

Mycket snyggt bygge! Lådan är kanske inte vacker, men dina loopar är riktigt fina. 5/5

Ja, det är 18 fläktar + nätagget. Dom 18 som jag har kontroll över är i princip ljudlösa vid 1000rpm (där brukar jag lämna dom). Nätagget är faktiskt det som låter mest i hela datorn, klart missnöjd med ljudnivån på AX1200. Pumparna är även dom väldigt tysta.

Vid spelande går korten upp till 50-55C beroende på hur varmt det är i rummet. Då är det 98-99% load i princip hela tiden. Processorn ligger på 45-50C vid full load, @ 4.2GHz 1.35v. Detta är alltså med fläktarna på en behaglig ljudnivå:)

Permalänk

Dude detta var riktigt snyggt avis man blir!

Permalänk
Medlem

Jag hade paralellkopplat flödet till grafikkorten istället för serie som du gjort. Bättre flöde och det sista kortet kommer må bättre. Det är en lätt ändring för dig, bara köpa två mellankopplingar till. Du kör ju med tre pumpar så vattnet rör ju på sig med en jävla fart, då är det mycket bättre att köra allt parallelkopplat för att minska motståndet och hålla flödet uppe.

Edit: Förbannat snyggt var det förresten, bra jobbat!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FL3JM:

Jag hade paralellkopplat flödet till grafikkorten istället för serie som du gjort. Bättre flöde och det sista kortet kommer må bättre. Det är en lätt ändring för dig, bara köpa två mellankopplingar till. Du kör ju med tre pumpar så vattnet rör ju på sig med en jävla fart, då är det mycket bättre att köra allt parallelkopplat för att minska motståndet och hålla flödet uppe.

Edit: Förbannat snyggt var det förresten, bra jobbat!

Jo, jag har tre pumpar, men bara en till gpu loopen. Om jag bara hade haft en loop istället för tre, så hade jag nog kört korten parallellt. Men nu är det ju bara en 120.4 rad + 3 gpu block i den loopen. Då tjänar jag inget på att köra parallellt. Har provat det också.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett något liknande, helt otroligt! Snyggaste burken på sweclockers utan tvekan! 5/5!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Å JÄKLAR VILKEN BEST!!! 5p
Nummer två (tror jag) som har ett galleri med ett chassi från MM
Dark MX1000 med sitt Chernobyl R4 var väl först

Trodde 800D var stor, men tydligen inte. Är ju en bebis i jämfört mot din burk.

Vad fick du betala för den och den där lilla under chassit, med tanke på att den är från MM (inga billiga chassin, tro mig jag vet)
Har själv en Extended U2UFO som väntar i kundvagnen + lite annat.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

satan va stor den var 5p

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightForz:

Å JÄKLAR VILKEN BEST!!! 5p
Nummer två (tror jag) som har ett galleri med ett chassi från MM
Dark MX1000 med sitt Chernobyl R4 var väl först

Trodde 800D var stor, men tydligen inte. Är ju en bebis i jämfört mot din burk.

Vad fick du betala för den och den där lilla under chassit, med tanke på att den är från MM (inga billiga chassin, tro mig jag vet)
Har själv en Extended U2UFO som väntar i kundvagnen + lite annat.

Jag betalade 392 euro när jag beställde chassit. Sen åkte jag på 25% moms innan jag fick hämta ut det. Pedestalen betalade jag 255 euro för vid beställning + 25% moms innan uthämtning.
Om jag skulle köpa ett chassi idag skulle jag titta på CaseLabs burkar ist för MM. Dom verkar ha mkt smarta funktioner och bra byggkvalitet. Dom har en egen avdelning på ocn forum. Bara ett tips.

Permalänk
Medlem

grrrrrr:)

Ontopic: jag är helt maktlös, jävlar silken rigg:)

5/5:D:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Permalänk

helt sjukt, hoppas du nyttjar/nyttjade detta monster när du så brutalt länsat sparkontot...

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!! Alltid kul att se såna här byggen:D

Permalänk
Proffsmoddare

Tack igen för alla röster och kommentarer!:D

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av MisterX:

Om jag skulle köpa ett chassi idag skulle jag titta på CaseLabs burkar ist för MM. Dom verkar ha mkt smarta funktioner och bra byggkvalitet. Dom har en egen avdelning på ocn forum. Bara ett tips.

TACKAR SÅ MYCKET för tipset om CaseLabs Grym kvalitet efter mycket "snurrande" på CaseLabs officiella hemsida på ocn.
Fasade för http://www.overclock.net/case-labs/1029192-white-th10-pics-56...
NU!! kommer mitt nya chassi bli ännu dyrare än den från MM, får nog bli en julklapp för mig själv i år med tanke på priset.

Edit

LIAN LI = Skräp (ironi)

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Finner inga ord..imponerande minst sagt

Permalänk
Medlem

Snyyyygt!

Vet du hur mycket du har köpt nipplar/kopplingar för?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.