Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk

Har Valve just avslöjat när nästa generations konsoller kommer ?

Permalänk
Skrivet av saltiiz:

hoppas att det blir samma känsla som det är i 1.6, då blir det kanske att köpat.

Vad mumlar du om klart man köper cs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Har Valve just avslöjat när nästa generations konsoller kommer ?

Bara för att CS: GO kommer till nästa generation spelkonsoler betyder det inte att fallet är så vid release av spelet.
CS:S kom t ex inte samtidigt till xbox 360 som till pc.

Permalänk
Medlem

Vore bättre om dom kunde ta tag i Half life istället en 3a eller lång episode 3 med senaste grafik, men trevligt ändå om det skulle komma en modern CS, har aldrig begripit mig på spelare av CS, jo för 6-7 år sen men NU, spelet är ju bara sämst, dålig grafik och inget vettigt stöd för dagens skärmar, och dom babblar om konstiga 100Hz och annat obegripligt svammel

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fattar inte att man någonsin vill spela fps på konsol. Varför gimpa sig själv med en gamepad när man spelar sämre än på en pc? I min värld är det som att spela tennis med ett trasigt racket..

Tråkigt att så många fps utvecklas för konsolmarknaden när tillverkarna själva vet att det suger att spela på konsolerna. Det känns som om ingen bryr sig om att göra bra spel längre, de vill bara nå ut till konsolerna med ALLA spel och tjäna mer $$$. Hur vore det om de skulle göra spel som var kul att spela på konsolerna istället? Roliga partyspel? Det finns ju knappt några spel som funkar när man dricker bärs. Finns ju fler fps än partyvänliga spel tycker jag.

Det som borde fixas om nu spelen ska vara cross-platform är att alla ska tvingas spela på gemensamma servrar, dvs pc vs ps3 vs xbox360.. hur många som skulle fortsätta att spela på konsol då?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Skrivet av cider123:

Bara för att CS: GO kommer till nästa generation spelkonsoler betyder det inte att fallet är så vid release av spelet.
CS:S kom t ex inte samtidigt till xbox 360 som till pc.

Då kanske man kan få se en "PC-port" till konsoll, eller blir det så att det släpps till både dagens konsoller och senare till de nya ? bara spekulerar, det har ju hänt förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Dock så är inte cs go riktat till EXAKT samma målgrupp som bf3 och cod. Cs go är mer för tävling och tunering. ("Speclialliserat för 5 vs 5")

Skickades från m.sweclockers.com

Jahap då gäller det att man är en duktig lirare då alltså:/ inte bara till att försvinna i mängden som man kan i bf3:D

Visa signatur

"Jag delar inte dina åsikter och jag är beredd att döda dig om du utrycker dem"
Intel Core i7 2600K 4.9GHz| Corsair Hydro H60 | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | Western Digital Scorpio Blue 1TB 5400RPM | Corsair SSD Force Series GT 120GB | Corsair HX 750W PSU | Microsoft SideWinder x6 | Microsoft SideWinder x8 | LG W2753VC-PF 27" | USB-kaffemugg 0,3liter |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Vore bättre om dom kunde ta tag i Half life istället en 3a eller lång episode 3 med senaste grafik, men trevligt ändå om det skulle komma en modern CS, har aldrig begripit mig på spelare av CS, jo för 6-7 år sen men NU, spelet är ju bara sämst, dålig grafik och inget vettigt stöd för dagens skärmar, och dom babblar om konstiga 100Hz och annat obegripligt svammel

CS är utan tvekan ett av spelen, till och med idag, som har mest känsla och kvalité.

Självklart är nybörjar CS/Publics osv, aka Scrubs självklart den sidan folk ser av CS vilket är tråkigt, för på högre nivå är det fortfarande det bästa FPS spelet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

cs 1.6 är ju det bästa fps enligt mig, om man bortser från ut99 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warheart:

Fattar inte att man någonsin vill spela fps på konsol. Varför gimpa sig själv med en gamepad när man spelar sämre än på en pc? I min värld är det som att spela tennis med ett trasigt racket..

Tråkigt att så många fps utvecklas för konsolmarknaden när tillverkarna själva vet att det suger att spela på konsolerna. Det känns som om ingen bryr sig om att göra bra spel längre, de vill bara nå ut till konsolerna med ALLA spel och tjäna mer $$$. Hur vore det om de skulle göra spel som var kul att spela på konsolerna istället? Roliga partyspel? Det finns ju knappt några spel som funkar när man dricker bärs. Finns ju fler fps än partyvänliga spel tycker jag.

Det som borde fixas om nu spelen ska vara cross-platform är att alla ska tvingas spela på gemensamma servrar, dvs pc vs ps3 vs xbox360.. hur många som skulle fortsätta att spela på konsol då?

Shadowrun hade det! Vista users och 360 people var på samma serverar , spelet floppade lite

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Vore bättre om dom kunde ta tag i Half life istället en 3a eller lång episode 3 med senaste grafik, men trevligt ändå om det skulle komma en modern CS, har aldrig begripit mig på spelare av CS, jo för 6-7 år sen men NU, spelet är ju bara sämst, dålig grafik och inget vettigt stöd för dagens skärmar, och dom babblar om konstiga 100Hz och annat obegripligt svammel

Tänkte just skriva samma sak..
Det börjar bli hög tid för HL3. Valve har visat att de kunnat sätta milstolpar i datorspelshistorien med HL1 och 2 och det vore trevligt om de åter kunde göra det med HL3.
Jag minns när HL2 kom och alla häpnades över den realistiska och vackra grafik och fysik som Sourcemotorn gav. En lika stor wow upplevelse igen skulle allt vara något. Eller har dom kommit ohjälpligt efter nuförtiden ? Dom har alltid gjort bra spel, men kan de fortfarande impa när det gäller grafik och fysik ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Snälla inget iron sight skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

1.6 finns inte till konsol det är Condition Zero som finns till xbox. sen är det här spelet utvecklat på konsoler och portat till PC det var inte 1.6 även om det hade funnits på Xbox.

Jag är rätt säker på att det inte står Condition Zero på mitt CS till Xbox som jag håller i just nu. Däremot är det inte någon exakt kopia av CS 1.6 heller.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Racxors:

Har ju nästan glömt bort att Cs fortfarande finns kvar, tuff marknad nu med de kommande spelen såsom Bf3 och CoD MW3.

CS är mer E-sport imo, mer action på små maps

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Vad mumlar du om klart man köper cs

slutat lira 1.6 och source, men man får se

Permalänk
Medlem

Detta var kul! Men jag tror det inte kommer vara lika roligt som 1.6. Är det mer mot source hållet kommer jag inte köpa det, så äckligt source är! Sen grafiken i 1.6, det nästan som gör spelet så skönt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Inte för att vara sån, men kommer det till konsoll så blir det genast fiasko.

Känslan i 1.6 är ju inget å skryta med då den är sämst, laggigt spel.

Det är lätt att säga när man inte har någon vidare insikt och bara har testat det ett fåtal gånger, vilket jag är nästan helt säker på efter ett sånt uttalande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tänkte just skriva samma sak..
Det börjar bli hög tid för HL3. Valve har visat att de kunnat sätta milstolpar i datorspelshistorien med HL1 och 2 och det vore trevligt om de åter kunde göra det med HL3.
Jag minns när HL2 kom och alla häpnades över den realistiska och vackra grafik och fysik som Sourcemotorn gav. En lika stor wow upplevelse igen skulle allt vara något. Eller har dom kommit ohjälpligt efter nuförtiden ? Dom har alltid gjort spel, men kan de fortfarande impa när det gäller grafik och fysik ?

http://www.webhallen.com/spel/pc/108558-half_life_3

Verkar som det kommer HL3 iaf..

Permalänk
Medlem

Ska vi få se lite "iron sight", "noob tube" och "quick scoping" som i alla andra piss FPS nu för tiden.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Ska vi få se lite "iron sight", "noob tube" och "quick scoping" som i alla andra piss FPS nu för tiden.

Quick scoping har ju dock sitt ursprung från cs. Men jag hoppas (och är rätt säker på) att vi inte får se nå iron sights eller noob tubing i ett spel från Valve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Jag är rätt säker på att det inte står Condition Zero på mitt CS till Xbox som jag håller i just nu. Däremot är det inte någon exakt kopia av CS 1.6 heller.

det står "Counter Strike" men det är samma som Condition Zero på PC.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

De sista skrämmer mig då det måste bli mycket lättare att sikta och aima för att det ska vara spelbart på konsoler och man kanske drar ner på svårighetsgraden som redan är ganska låg i source.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

http://www.eseanews.com/index.php?s=news&d=comments&id=9969
Jag tror att det kan bli bra.

Jag tror Valve kommer utveckla PC i första hand och porta över spelen till konsol sekundärt, precis som deras andra spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas verkligen på iron sight! Det enda som cs saknar idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warheart:

Fattar inte att man någonsin vill spela fps på konsol. Varför gimpa sig själv med en gamepad när man spelar sämre än på en pc? I min värld är det som att spela tennis med ett trasigt racket..

Tråkigt att så många fps utvecklas för konsolmarknaden när tillverkarna själva vet att det suger att spela på konsolerna. Det känns som om ingen bryr sig om att göra bra spel längre, de vill bara nå ut till konsolerna med ALLA spel och tjäna mer $$$. Hur vore det om de skulle göra spel som var kul att spela på konsolerna istället? Roliga partyspel? Det finns ju knappt några spel som funkar när man dricker bärs. Finns ju fler fps än partyvänliga spel tycker jag.

Det som borde fixas om nu spelen ska vara cross-platform är att alla ska tvingas spela på gemensamma servrar, dvs pc vs ps3 vs xbox360.. hur många som skulle fortsätta att spela på konsol då?

Håller med fullt ut! Jag säger inte att konsoler är dåliga per definition, bara att FPS-spel på konsol är det. Samma sak med Kinect. Det skulle gå att göra ganska roliga partyspel med det men jag tycker att det enda man ser i dagsläget är spel riktade mot småbarn eller påtvingade funktioner i "hardcore" spel...

Iofs så tror jag inte att CS kommer bli alltför förstört utav att det kommer till konsol. Känner jag Valve rätt så är det ännu en patch av sourcemotorn som gäller, d.v.s. en motor som är byggd för PC. Det värsta som jag tror att de kan göra är att integrera deras item system från TF2 på något konstigt sätt (hattar i CS!)

Permalänk
Sötast

Yay Valve, ett av de mest respekterade spelföretagen någonsin.....

Som plötsligt slutade bry sig om spelen vi älskade, och pumpade spelen som sålde...

Och än nu, fastän ni har Steam och tjänar mer deg än halva sverige tillsammans så ska ni även nu gå samma väg som alla andra svekfulla företag och även ni börja släppa konsollskit.

Jag har länge nu väntat på mitt HL2:EP3 // HL3, men jag tror det är dags för er att släppa det nu, så att jag kan få spela igenom den sista lilla respekt jag har för er för att sedan glömma allt ni en gång var.

Permalänk

Haha jag lirade lite Zero med en polare igår och sa: Jag tror fan att en uppföljare till Source skulle sälja.
Läskigt O.o

Permalänk
Medlem

det var på tiden, äntligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZheatoZ:

wtf ?
Är det officiellt, eller håller Webhallen på med lite egna vilda gissningar ?

Skrivet av Sir. Haxalot:

Iofs så tror jag inte att CS kommer bli alltför förstört utav att det kommer till konsol. Känner jag Valve rätt så är det ännu en patch av sourcemotorn som gäller, d.v.s. en motor som är byggd för PC. Det värsta som jag tror att de kan göra är att integrera deras item system från TF2 på något konstigt sätt (hattar i CS!)

Ja, TF2 spårade verkligen ur helt. Lite synd, för det var ett bra spel med bra potential som E-sport spel med en varierad och annorlunda spelstil.
Sedan började Valve introducera fler och fler allt fjantigare vapen och massa trams i form av hattar. Det hela blev som en stor lekstuga och naturligtvis attraherade det de spelare de "förtjänade".
Jag saknar verkligen ett lite mer seriöst, genomtänkt E-sport spel. Att mala fram nya versioner av CS om och om igen börjar kännas som repris på repris.
Kom igen, Valve, ni har visat förr att ni kan. Våga tänk lite nytt.

Sedan är det väl iofs inget negativt med ett nytt CS, men som sagt...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

har ju funnits rykten länge om cs "1.7" aka. denna?
Tror de kommer bli helt ok, men tror de gör samma grej som CS:P (cs promod)
gör något som redan finns source grafik med 1.6 physics?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7