Intel Capital lägger 300 miljoner dollar på Ultrabook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Vet inte om jag ska ta detta som ett skämt men anledningen till att man gjorde det mindre var för att Mobiltelefonen skulle vara bättre bärbar och få plats i fick. En mycket smart och bra lösning att göra de både mindre i längden och bredden.
Men vad bidrar det till att göra Laptops alllt tunnare? Den kommer iaf inte få plats i fickan...

Du kan ta det hur du vill, men om du inte förstår varför man gör en bärbar produkt mera bärbar genom att minska måtten och vikten då kan jag inte göra mer än att önska dig lycka till i ditt framtida liv. Jag hoppas för din skull att du aldrig någonsin får ett jobb där du måste arbeta ute i fältet med en laptop.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Vet inte om jag ska ta detta som ett skämt men anledningen till att man gjorde det mindre var för att Mobiltelefonen skulle vara bättre bärbar och få plats i fick. En mycket smart och bra lösning att göra de både mindre i längden och bredden.
Men vad bidrar det till att göra Laptops alllt tunnare? Den kommer iaf inte få plats i fickan...

Om du endast har din laptop stående på ett skrivbord så kan du lika gärna köpa en stationär dator. Men en bärbar dator ska ju vara just bärbar, och ju mindre och lättare den är desto mer portabel blir den. Bara för att du inte kommer kunna få ner en 13" laptop i fickan betyder inte att den inte blir lättare att dra runt på och att ha i knät när den är 21mm tjock iställlet för 45mm.

Permalänk
Medlem

Undrar bara varför man ska betala mer för mindre ? 9.295,00 kr för billigaste Mac book Air Och intel vill hålla dom priserna , du får en väldigt bra bärbar dator för dom pengarna , med bättre grafik mm .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tunna Bärbara, visst. Men Ultratunna??
Inte fan blir det enklare att släpa runt den bara för att den är 2,3cm istället för 3,2cm. Behöver man en portabel dator så vill man väl ha något som helst inte viks på mitten bara för att någon råkade knäa väskan. Och sen är det ju som så att ju tunnare en dator blir, ju svårare blir det att hantera värme, mm.
Inget fel på tunna datorer, men när man designar ultratunnt, bara för sakens skull, då är det dax att ta sig en funderare. Får dom till det bra, så blir det tummen upp. men tyvärr så kommer det bli en massa kompromisser för att nå målet "ultratunn" innan tillverkarna finner en bra lösning. Typ använda chassit som kylfläns, och i slutändan användarens eget blodomlopp som vätskekylning för den kylflänsen om dom har den i knät.
Det är bra med innovation, men att tvinga fram "ultratunna" är lite riskabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Undrar bara varför man ska betala mer för mindre ? 9.295,00 kr för billigaste Mac book Air Och intel vill hålla dom priserna , du får en väldigt bra bärbar dator för dom pengarna , med bättre grafik mm .

Behövs verkligen bättre prestanda för de flesta användarna? Liksom de har ju redan 1080p stöd på en skärm som precis klarar 720p exempelvis...