OCZ Agility 3, ballat ur igen?

Permalänk
Medlem

OCZ Agility 3, ballat ur igen?

Hej.

Köpte en Agility 3 i slutet av maj som hittades i bios en enda gång. Den åkte tillbaka till Inet och jag fick en ny. Den har fungerat klockrent tills nu. Någon gång under natten har något hänt, vaknade upp till en dator som hade startat om och inte lyckats hitta ssd:n och försökt boota från en annan disk.

Disken är krypterad med truecrypt, lyckades komma in i bootloadern tre gånger. Första gången klagade den på en bad sector när jag skrev lösenordet, men accepterade det sen. Men när Windows 7 ska boota sen så stannar den redan innan animationerna med flaggan sätter igång, står still där ett par minuter sen startar datorn om.

Nu hittar inte bios disken längre och jag börjar bli relativt lack på det här. Är det sånt här skit man ska förvänta sig av dom nya sandforcekretsarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Kolla på veckans fredagspanel, där får du ett ganska bra svar på just den frågan!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jo, klart att ssd är rätt nytt osv. Men jag körde en x25-m g2 i min förra burk i över 1,5 år utan ett enda problem. Dom nya diskarna verkar ju inte göra något annat än att krångla :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Att kryptera en agility 3 är inte speciellt lyckat med tanke på prestanda...oavsett det så kan du försöka uppdatera till senaste firmware på disken och/eller uppdatera bios. Utöver det så kan det vara värt ett försök att nollställa bios i efter man uppdaterat firmware för att få bort eventuella rester där.

Permalänk
Medlem

är väldigt nöjd med mina performance 3 diskar, dom var lite dyrare och hade lite sämre prestandra än sina "konkurrenter" men stabiliteten på dom är fan oslagbar! vet inte vilket chip dom bygger på dock

Permalänk
Medlem

Har inte haft några större problem med prestanda efter krypteringen, så det spelar ingen större roll. Ska fåbtag i en disk att köra in windows på och prova uppdatera få se vad som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulchi:

Har inte haft några större problem med prestanda efter krypteringen, så det spelar ingen större roll. Ska fåbtag i en disk att köra in windows på och prova uppdatera få se vad som händer

Skickades från m.sweclockers.com

Det bör försämra prestandan avsevärt. Sandforce jobbar med komprimering för ökad prestanda och krypterad data bör vara väldigt slumpmässig och svår att komrpimera. Kör ett test med atto så kommer att se att siffrorna inte riktigt hamnar där dom bör

Permalänk
Medlem

Well, testsiffror är inte så mycket värt i min bok jag vet att det inte är någon skillnad på att öppna program etc. Men skitsamma, lär börja med att försöka få igång disken först

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Nu har jag installerat Windows på en asgammal mekanisk disk, satan vilken skillnad mot SSD. I alla fall, har uppdaterat BIOS, men disken hittas fortfarande inte. Så kan inte uppdatera firmware på disken.. De få gånger BIOS hittar disken (typ 1 av 20 starter) så hittas den inte i Windows sen, OCZ Toolbox säger bara att den inte hittar någon disk från OCZ. Yey!

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+