Har du en äldre Dell? Krashad? Söker komponenter!

Permalänk

Har du en äldre Dell? Krashad? Söker komponenter!

Hej alla! Jag har ett moddningsprojekt på gång och kommer i detta projekt att använda "sliders" till hårddiskarna från Dell. (Se nedan länk) Jag har en egen Dell Dimension ifrån vilken jag har plockat två par. I alla Dell-datorer som använder dessa finns det extrapar fastsatta på insidan av chassit. Har du en Dell som rasat och vill bli av med komponenterna i densamma?

Har du sliders som jag kan få eller få köpa så kontakta gärna mig på jonas_t_a@hotmail.com

http://imageshack.us/photo/my-images/5/img01001f.jpg/

Ha det!!

Permalänk
Medlem

Dom här har jag!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Samma som ovan.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Jag har som dom sista på Umpata´s bild

Permalänk
Medlem

Ska hjälpa släkt med att byta brännaren på en dell dator, det kommer väl inte att vara ngra problem? Det är väl ändå standard mått de använder sig av?

Ifall du inte får tag på några så kanske du kan ringa o fråga dell :)?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

Att byta brännaren i en Dell är aldrig speciellt svårt. Det är bara att gör det med dom komponenterna som den "galma" sitter fastskruvad med. Att ringa och fråga Dell vill jag inte ens lägga tid på faktiskt. Har en viss erfarenhet av dom och kan räkna ut att man får jaga på egen hand.

Permalänk
Skrivet av Stubbe:

Jag har som dom sista på Umpata´s bild

Det ser ut som att det är den typen i mitten som jag är ute efter så jag frågar dom andra som svarat. Tack för ditt svar iaf!!

Permalänk
Skrivet av Umpata:

Ja, det är ju dom i mitten som jag är ute efter! (ser at att vara 171mm varianten) Kan du tänka dig att slänga ner dom i ett kuvert och skicka till mig? Skriv gärna med ett kontonummer också så sätter jag in en summa som täcker besväret iaf.

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Samma som ovan.

Ja, det är ju dom i mitten som jag är ute efter! (ser at att vara 171mm varianten) Kan du tänka dig att slänga ner dom i ett kuvert och skicka till mig? Skriv gärna med ett kontonummer också så sätter jag in en summa som täcker besväret iaf.

Permalänk
Skrivet av jonas_t_a:

Det ser ut som att det är den typen i mitten som jag är ute efter så jag frågar dom andra som svarat. Tack för ditt svar iaf!!

Kan nog skrapa fram om du inte får tag så det räcker från de som redan svarat

Permalänk

Hej! Tack alla ni som svarat. Nu har jag genom Umpata fått tag i de sliders jag behöver. Ska posta en bild här när och en egen tråd för bygget när jag har moddat klart mitt chassi!

Tack alla och speciellt Umpata!