Filmer hackar med Nvidia, hjälp!

Permalänk
Medlem

Filmer hackar med Nvidia, hjälp!

Har byt till en GTX560 nyligen och har haft problem med att få filmer att spela utan sk "microstuttering".

Har tidigare kört AMD från laptopen utan några konstigheter.
Iaf, Kör med MPCHC sista ver.
Senaste Nvidia drv.
Reclock

Har nu suttit och meckat mellan olika inställningar mm mm, sökt på forum osv osv. provat 24/23hz egen upplösning mm mm. Det är hack fortfarande.

Är det någon inställning som jag har missat, något speciellt som gäller för Nvidia för att få hackfri 1080p/24hz?

Berätta gärna vad ni kör med och vilka inställningar

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Avstängd

Får du det hela filmen eller bara i vissa sekvenser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Får du det hela filmen eller bara i vissa sekvenser?

Över hela filmen. svårt att säga men var 10/15:e sekund, det är inte vanlig hack, där det är tydligt. Det är som ett microhack, men retligt nog.
Det blir bättre om jag avaktiverar Aero, men det finns där iaf.

Kör på projektor annars som klarar 108024P galant annars.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Verkar som det är känt att Nvidia har problem med 23.967hz. Får undersöka närmare.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

I MPC-HC välj Display Stats under Renderer Settings (Ctrl+J). Det visar skärmen/TV:ns hz och filmens orginal fps och vilken fps den spelas upp i. Jag har märkt att dom flesta 23.976 fps videor snarare brukar spelas upp i ca 23.95 fps för mig, vilket gör att videon hackar till då och då för att det ska kompenseras. Det verkar dock fungera bättre om jag väljer EVR Sync istället för EVR Custom Pres. Alternativt att man kör med D3D Fullscreen läget.
Jag trodde dock tidigare att det var nån bugg i MPC-HC, men då kanske det är pga NVidias dåliga drivrutiner?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har samma problem, intresserad av vad du kommer fram till för lösning

Visa signatur

*
*
*
*
*

Permalänk
Medlem

Har fixat det! än så länge inga frameskips eller hack.
Har inte testat det i olika konfigurationer är men så här funkar det bra:

Endast extern skärm aktiverad i Win7

Kör med MPCHC, EVR Sync, och kryssa för "sync video to display"
samt att "Disable dektop composition" är på

Ingen Reclock

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.