Permalänk
Medlem

Mediaspelare - TVIX HD-N1

Tänkte köpa en http://www.dustinhome.se/tvix-hd-n1/product/5010384036?csref=... att ha i hemmet och streama via nätverket, kör mest 720ps, jag antar att den klarar det utan problem?
Kanske mer värt att ha en extern hdd?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

du kan streama 1080p utan problem. med antingen windows-nätverk eller dlna! glhf

Permalänk
Medlem

Goodie

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hade en exakt sådan, kan säga direkt att den inte klarade av att streama trådlöst som utlovat. Med kabel gick det bra men, jag använde ångerrätten och skickade tillbaks den hursomhelst.

Permalänk
Medlem

Hade också en tvix.
Strulade en del...
Bättre med en htpc skulle jag säga

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Hade en exakt sådan, kan säga direkt att den inte klarade av att streama trådlöst som utlovat. Med kabel gick det bra men, jag använde ångerrätten och skickade tillbaks den hursomhelst.

kan ju eventuellt vara för att den inte ens har trådlöst nätverk... Om du nu failar med ditt trådlösa nätverk, skyll inte på komponenterna...

Däremot fjärrkontrollen till Tvix suger, byter du till t ex en billig multifjärr (harmony's billigaste för två hundralappar t ex) så kan du mycket enklare navigera.

Visst är en HTPC bättre, men kostar också 5-6 ggr så mycket om man köper helt nya komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

kan ju eventuellt vara för att den inte ens har trådlöst nätverk... Om du nu failar med ditt trådlösa nätverk, skyll inte på komponenterna...

Däremot fjärrkontrollen till Tvix suger, byter du till t ex en billig multifjärr (harmony's billigaste för två hundralappar t ex) så kan du mycket enklare navigera.

Visst är en HTPC bättre, men kostar också 5-6 ggr så mycket om man köper helt nya komponenter.

Det var en av dom stora nyheterna när det släpptes, dock fick man köpa med en usb-sticka som skulle stoppas in i TViXen för 500:-, ser nu på dustin att den inte längre finns att köpa. Kan lova dig att den togs bort eftersom den inte håll måttet som utlovat.

Nja, fusion-moderkort och lite billiga komponenter så får man en bra prislapp och då är HTPC 10ggr så bättre också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Det var en av dom stora nyheterna när det släpptes, dock fick man köpa med en usb-sticka som skulle stoppas in i TViXen för 500:-, ser nu på dustin att den inte längre finns att köpa. Kan lova dig att den togs bort eftersom den inte håll måttet som utlovat.

Nja, fusion-moderkort och lite billiga komponenter så får man en bra prislapp och då är HTPC 10ggr så bättre också.

Kostar ändå 4-5 ggr så mycket. Om man t ex ska ha en extra spelare i sovrummet vill man kanske inte lägga ut samma peng som på HTPC'n i vardagsrummet!

Permalänk
Medlem

Har en polare med en sån, hans dosa är också skitsvår att navigera med då den strular med andra boxar och skit

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asprarn:

Har en polare med en sån, hans dosa är också skitsvår att navigera med då den strular med andra boxar och skit

Mja, jag köpte en harmony till min och det funkar fint nu.

Permalänk

Har haft en N1:a i ett år nu, används för att spela upp Blu-Ray isos över nätverket med bitstreamat HD-ljud och i rätt bildfrekvens. Tyvärr finns det ännu ingen HTPC som klarar ovanstående så jag använder denna under tiden.

Det jag har haft problem med är att HD-ljudet kan vara svårt att få igång på vissa filmer. Vidare är gränssnittet lite trist samt att man måste dela ut filmerna via Tvix egna NFS-program - det laggar om jag kör via SMB eller DLNA.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~