Permalänk

iPad2 fodral/väska

Jag letar efter ett fodral till min iPad2, men jag hittar inget man riktigt gillar. Vill ha ett "case" som iPad Case, men grejen är den att den är gjord för 1:an... 2:an är mindre.

Är det någon annan där ute som haft liknande problem och har hittat ett ungefär likadant skal eller använt sig utav den och typ fyllt ut med papper för att den ska vara tight? ... tack på förhand

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk

Den här kanske?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Har du testat den? För jag är lite osäker på "stället" som den står på, att det är lite ostabilt. Sett lite videos på liknande som inte fungerat som de ska.

Det är verkligen jättesvårt. Annars får man köpa en Smart-case från apple och sen något skal för att skydda baksidan. Men då hamnar man ju upp emot 700kr. Men det kanske inte finns något annat sätt att få till det. :<

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem

Ett tips från mig är Switcheasy Canvas för ipad 2 (beställ direkt från tillverkaren), jag har ett som jag gillar skarpt, men smaken är som baken i fråga om sånt här, beror ju helt på vad man är på jakt efter.
Jag ville ha en rejäl "folio" iom att min åker med till jobbet i ryggan dag ut och dag in. Canvas har ett inbyggt plastskal som täcker hela ryggen samt en front som hakar fast säkert när man stänger och har magneter som väcker paddan då man öppnar den (funkar perfekt).
Ev nackdel är väl att hela paketet blir litet tjockare än en del andra fodral iom att det blir skal + textil på baksidan, för mitt bruk spelar det ingen roll och jag tycker bara att den är smidig att hålla i, insidan på framsidan är litet som sämskskinn, och ger bra grepp om man viker bak den. Man kan också ställa upp padan i litet olika vinklar för tex filmvisning, samt vända på det så att man får en bra tangentbordsvinkel på ett par olika sätt.

Det följer också med pluggar för portarna samt en film för displayen (fick aldrig dit den, min 2.5åring kom galloperande och hoppade i soffan då jag skulle sätta på filmen = dammparad )

/Per

Permalänk
Skrivet av captainfleppo:

Har du testat den? För jag är lite osäker på "stället" som den står på, att det är lite ostabilt. Sett lite videos på liknande som inte fungerat som de ska.

Det är verkligen jättesvårt. Annars får man köpa en Smart-case från apple och sen något skal för att skydda baksidan. Men då hamnar man ju upp emot 700kr. Men det kanske inte finns något annat sätt att få till det. :<

Nej, jag har inte testat den.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av pludder:

Ett tips från mig är Switcheasy Canvas för ipad 2 (beställ direkt från tillverkaren), jag har ett som jag gillar skarpt, men smaken är som baken i fråga om sånt här, beror ju helt på vad man är på jakt efter.
Jag ville ha en rejäl "folio" iom att min åker med till jobbet i ryggan dag ut och dag in. Canvas har ett inbyggt plastskal som täcker hela ryggen samt en front som hakar fast säkert när man stänger och har magneter som väcker paddan då man öppnar den (funkar perfekt).
Ev nackdel är väl att hela paketet blir litet tjockare än en del andra fodral iom att det blir skal + textil på baksidan, för mitt bruk spelar det ingen roll och jag tycker bara att den är smidig att hålla i, insidan på framsidan är litet som sämskskinn, och ger bra grepp om man viker bak den. Man kan också ställa upp padan i litet olika vinklar för tex filmvisning, samt vända på det så att man får en bra tangentbordsvinkel på ett par olika sätt.

Det följer också med pluggar för portarna samt en film för displayen (fick aldrig dit den, min 2.5åring kom galloperande och hoppade i soffan då jag skulle sätta på filmen = dammparad )

/Per

Ah det va något i den stilen jag leta efter, men kan den stå bra då? Är den stabil när man har den stående?

Om det funkar och den inte faller ihop för minsta beröring så låter det som det är den jag behöver köpa Tack du för svar

EDIT: SwitchEasy Canvas Review - De verkar gilla det också så nu är det beställt! Och påväg hem :>

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Skrivet av pludder:

Ett tips från mig är Switcheasy Canvas för ipad 2 (beställ direkt från tillverkaren), jag har ett som jag gillar skarpt, men smaken är som baken i fråga om sånt här, beror ju helt på vad man är på jakt efter.
Jag ville ha en rejäl "folio" iom att min åker med till jobbet i ryggan dag ut och dag in. Canvas har ett inbyggt plastskal som täcker hela ryggen samt en front som hakar fast säkert när man stänger och har magneter som väcker paddan då man öppnar den (funkar perfekt).
Ev nackdel är väl att hela paketet blir litet tjockare än en del andra fodral iom att det blir skal + textil på baksidan, för mitt bruk spelar det ingen roll och jag tycker bara att den är smidig att hålla i, insidan på framsidan är litet som sämskskinn, och ger bra grepp om man viker bak den. Man kan också ställa upp padan i litet olika vinklar för tex filmvisning, samt vända på det så att man får en bra tangentbordsvinkel på ett par olika sätt.

Det följer också med pluggar för portarna samt en film för displayen (fick aldrig dit den, min 2.5åring kom galloperande och hoppade i soffan då jag skulle sätta på filmen = dammparad )

/Per

Är det möjligt att använda den med smartcover?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Nä tror jag inte (smart cover alltså), men iom att den har egna magneter för att slå på och av paddan så är den liksom smart is ig själv om man säger så
Fodralet är rätt tajt på framsidan, så tror inte att mer än en film går på.

Ang. stabiliteten i filmläge är den rätt bra, min grabb har den i soffan ibland och kollar på den, trillar ingenstans även om han guppar i soffan, låter man den ha litet mer vinkel (inte mest upprätta läget) så är stabiliteten riktigt bra iom att sämskskinnet på insidan suger fast, och att det finns "diken" kanten fastnar litet i också.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Ute efter ett slim case med magnet lock.

Tittade på Belkin Flip Folio Stand
http://www.webhallen.com/hardvara/131801-belkin_flip_folio_st...

men vet inte om det är magneter på den?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Lånar tråden lite.
Ute efter ett slim case med magnet lock.

Tittade på Belkin Flip Folio Stand
http://www.webhallen.com/hardvara/131801-belkin_flip_folio_st...

men vet inte om det är magneter på den?

sök på youtube

EDIT: Belkin Flip Folia Stand review

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>