DVD brännaren har slutat läsa skivor.

Permalänk
Medlem

DVD brännaren har slutat läsa skivor.

Hej

Min DVD brännare har slutat att läsa skivor, en polare trodde att det var ett kopieringsskydd till FIFA 11 som har stängt av den.
Jag har inga program för att ladda ner, eller att rippa spel och filmer på den här datorn, så varför har det slagit till???

Jag stängde av datorn och drog ut SATA kabeln och ström kabeln, startade om datorn, såg att brännaren var borta, så jag stängde av igen och satte tillbaka allting, jag avinstallerade även FIFA 11 innan allt detta.
När den gick igång igen så såg jag brännaren, men problemet var kvar.

Är det någon som har en lösning på detta?

// Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dale81:

Hej

Min DVD brännare har slutat att läsa skivor, en polare trodde att det var ett kopieringsskydd till FIFA 11 som har stängt av den.
Jag har inga program för att ladda ner, eller att rippa spel och filmer på den här datorn, så varför har det slagit till???

Jag stängde av datorn och drog ut SATA kabeln och ström kabeln, startade om datorn, såg att brännaren var borta, så jag stängde av igen och satte tillbaka allting, jag avinstallerade även FIFA 11 innan allt detta.
När den gick igång igen så såg jag brännaren, men problemet var kvar.

Är det någon som har en lösning på detta?

// Daniel

1* Läs reglerna
2* köp en ny dvd brännare för ~200:-

Permalänk
Medlem

Läs reglerna?

Permalänk
Medlem

Vad får dig att tro att den inte bara dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dale81:

Läs reglerna?

Sorry läste lite slarvigt

Permalänk
Medlem

Sant, det kan den ju ha gjort, får nog köpa en ny imorgon.

Permalänk
Medlem

Hej Boss302

Jag läste det där, men jag är inte ute efter att komma runt ett kopieringskydd, jag ville bara veta om det var något jag kunde göra för att få min dvdbrännare att fungera igen, jag får nog köpa en ny imorgon.

Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

De ger sig efter ett tag.. Kanske går att göra något (men det betyder nog att du måste skruva isär o felsöka i enheten), men det är väl knappt lönt besväret?