Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 vs amd phenom 2 3,7 ghz orignala processorfläkt?

Permalänk

Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 vs amd phenom 2 3,7 ghz orignala processorfläkt?

tjenare..byggde ihop en ny dator till morsan och hennes kille..kompisen kör med en fractal design r3 låda och amd 64 processor dual core med orginal fläkt och den är verkligen helt knäpp tyst.med amd phenoms processorfläkt så låter den verkligen jättemycket och vi har samma låda + kylning förutom processorfläkten.

har kollat lite på denna: http://www.inet.se/artikel/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p... spelar ingen roll om den sänker temps men den måste vara tyst. rekomenderar ni denna? kolla lite på kundrecensionerna och verkade väldigt bra.va säger ni?

Permalänk
Medlem

en av de tystaste kylarna efter passiva då

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Skulle ta den här istället: http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Tycker du inte att den är tyst är det inga problem att byta fläkten. Riktigt prisvärd, och kyler bättre än Artic-kylaren vill jag minnas.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Skulle ta den här istället: http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Tycker du inte att den är tyst är det inga problem att byta fläkten. Riktigt prisvärd, och kyler bättre än Artic-kylaren vill jag minnas.

okey tack så mycket.går dom bara upp i varv om man börja spela och sånt processorfläktarna? för i så fall funderar jag på att köpa den du länka till sen sätta på en http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur processorn belastas, men troligen kan du ställa in fläkten i BIOS så den konstant snurrar i kanske 35%. Dock har man väll ljud på när man spelar och då hör man troligtvis inte fläkten.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

Fast med arctic freezer pro 7 behöver du inte byta fläkt. Den är tyst ändå. Kylaren är billigare redan innan fläktbytet dessutom.

Sedan är Hyper 212 också bra. I just detta fall kanske freezern lämpar sig bättre dock då den är väldigt tyst av sig och det var detta som efterfrågades.

En taskig avrundning ger att freezer pro kostar ca 200 och Hypern kostar ca 300 + fläkt 100 = 400.
I runda slängar halva priset för samma tystnad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Fast med arctic freezer pro 7 behöver du inte byta fläkt. Den är tyst ändå. Kylaren är billigare redan innan fläktbytet dessutom.

Sedan är Hyper 212 också bra. I just detta fall kanske freezern lämpar sig bättre dock då den är väldigt tyst av sig och det var detta som efterfrågades.

låter fint. datorn kommer inte spelas med men läste att det inte går att ha höga minnen?minnena som sitter i datorn är Corsair XMS3 DDR3 1333MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Technofreak_:

låter fint. datorn kommer inte spelas med men läste att det inte går att ha höga minnen?minnena som sitter i datorn är Corsair XMS3 DDR3 1333MHz

Vet ej exakt vad detta är för minnen, men dessa har inte extra höga kylflänsar på sig tror jag. Endast Corsairs dominator-minnen som har kylflänsar som kan vara i vägen.

Jag har själv denna processorkylare och kan intyga att den är tyst. Ofta kan man i BIOS ställa in fläktprofiler, så om denna inte går knäpptyst när ni sätter in den så ta en titt i datorns BIOS.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Vet ej exakt vad detta är för minnen, men dessa har inte extra höga kylflänsar på sig tror jag. Endast Corsairs dominator-minnen som har kylflänsar som kan vara i vägen.

Jag har själv denna processorkylare och kan intyga att den är tyst. Ofta kan man i BIOS ställa in fläktprofiler, så om denna inte går knäpptyst när ni sätter in den så ta en titt i datorns BIOS.

okey då får jag tacka så mycket..får beställa en sån då om net on net inte har