Permalänk
Medlem

650W till CrossFire?

räcker det med ett Corsair HX 650W för att driva 2 st ASUS HD 6870 DirectCU?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Jajjemän, ingen som helst fara. Gott om marginal för överklockning finns det med!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jajjemän, ingen som helst fara. Gott om marginal för överklockning finns det med!

hmm, det trodde jag faktiskt inte, kan du vara snäll o berätta lite mer, hur mycket kommer nätagget belastas med vid spelning tex, trodde det skulle kräva uppemot 750W när man spelade?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morxy49:

hmm, det trodde jag faktiskt inte, kan du vara snäll o berätta lite mer, hur mycket kommer nätagget belastas med vid spelning tex, trodde det skulle kräva uppemot 750W när man spelade?

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Spana in själv, drar under 500W från väggen, vilket, med Sweclockers 90% effektiva nätagg, blir cirka 450W från nätagget. De har även en överklockad i7 975 i sina testerar, som drar en hel del ström.

Testet är dessutom gjort med FurMark, som belastar grafikkorten mer än vad något spel kan göra.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Spana in själv, drar under 500W från väggen, vilket, med Sweclockers 90% effektiva nätagg, blir cirka 450W från nätagget. De har även en överklockad i7 975 i sina testerar, som drar en hel del ström.

Testet är dessutom gjort med FurMark, som belastar grafikkorten mer än vad något spel kan göra.

Fast nu räknar du väl fel, om det drar 500w från väggen, så borde det ju dra 10 % mer när man anvönder ett 90% nätagg, alltså 550w, och mitt hx 650 är ett 80% nätagg, då kommer det alltså dra 600w+allt annat i datorn, så då kommer agget bli maxat, och det är ju inte bra :/ dock är det ju bara när man kör furmark somsagt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Fast nu räknar du väl fel, om det drar 500w från väggen, så borde det ju dra 10 % mer när man anvönder ett 90% nätagg, alltså 550w, och mitt hx 650 är ett 80% nätagg, då kommer det alltså dra 600w+allt annat i datorn, så då kommer agget bli maxat, och det är ju inte bra :/ dock är det ju bara när man kör furmark somsagt...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, han räknar rätt

Det datorn drar från agget = 90% av vad agget tar från väggen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Nej, han räknar rätt

Det datorn drar från agget = 90% av vad agget tar från väggen

Hmm, okej får väl lita på er då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

körde det förut, sprängde mitt 650 hx agg inte att rekomendera.

Permalänk
Skrivet av Genostra:

körde det förut, sprängde mitt 650 hx agg inte att rekomendera.

Det var då knappast från överbelastning.. om du inte överklockade båda grafikkorten + processor samt hade en herrans massa fläktar och hårddiskar.

Ett bra nätagg på 650W är tillräckligt.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Fast nu räknar du väl fel, om det drar 500w från väggen, så borde det ju dra 10 % mer när man anvönder ett 90% nätagg, alltså 550w, och mitt hx 650 är ett 80% nätagg, då kommer det alltså dra 600w+allt annat i datorn, så då kommer agget bli maxat, och det är ju inte bra :/ dock är det ju bara när man kör furmark somsagt...

Skickades från m.sweclockers.com

Nja nu har du nog missuppfattat lite lagom hära. 500w från väggen innebär att nätagget tar så mycket ström från väggen, om effektiviteten är runt 90% så drar själva systemet ~450w och resterande är förluster vid omvandlingen.

Så ditt nätagg kommer fungera finemang!

Edit: inser att man är fruktansvärt seg på att skriva...

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Nja nu har du nog missuppfattat lite lagom hära. 500w från väggen innebär att nätagget tar så mycket ström från väggen, om effektiviteten är runt 90% så drar själva systemet ~450w och resterande är förluster vid omvandlingen.

Så ditt nätagg kommer fungera finemang!

Jaha är det så man raknar, då är jag med igen:) ja men då ska det ju vara lungt, om mitt hx650w är ett kvalitetsagg nog, men det borde det väl vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Jaha är det så man raknar, då är jag med igen:) ja men då ska det ju vara lungt, om mitt hx650w är ett kvalitetsagg nog, men det borde det väl vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Har ej hört något dåligt om dem utöver bra saker, så kvalité skulle jag säga att det är!

http://www.corsair.com/hx650w.html

7 års garanti dessutom

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Hedersmedlem

Corsair HX håller toppkvalite, räknas bland de bästa som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Corsair HX håller toppkvalite, räknas bland de bästa som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så köper med TX V2 om man inte har behov av modulära kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Eller så köper med TX V2 om man inte har behov av modulära kablar

fast nu är det ju så att jag redan har nätagget, annars var det bra.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |