Behöver hjälp med att komma åt mina filer

Permalänk

Behöver hjälp med att komma åt mina filer

Tja SweC!

Hade tidigare Windows XP, men efter att jag köpt min första SSD så har jag nu bytt till Windows 7 Ultimate.
Hur som helst så behöver jag komma åt mina gamla filer från en 1TB Western Digital disk. Jag hittar disken när jag kollar på Local Disk/Properties/Hardware.
Men jag kan inte hitta disken i "Den här datorn" samt komma åt filerna i disken.

Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig att komma åt mina filer? Vad behöver jag göra, har ni några tips och knep bakom det hela?
Disken har använts som en lagringsdisk till Windows XP sedan tidigare och ska vara formaterad till NTFS.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Öppna Datorhantering som ligger iunderKontrollpanelen, System och underhåll och Administrationsverktyg.
Klicka på Diskhantering under Lagring följt av högerklick på den disk som inte syns i "Den här datorn" och ge den en enhetsbokstav.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Öppna Datorhantering som ligger iunderKontrollpanelen, System och underhåll och Administrationsverktyg.
Klicka på Diskhantering under Lagring följt av högerklick på den disk som inte syns i "Den här datorn" och ge den en enhetsbokstav.

Här var man snabb, det får man allt tacka för!
Hur som helst, jag glömde en liten sak. Jag använder Windows 7 på Engelska, hittade in till Administrationsverktyg. Diskhantering kunde jag inte hitta tyvärr. Har du någon guide på detta eller något liknande?

MVH

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

[QUOTE="SilentHarmonic;11265893"]Här var man snabb, det får man allt tacka för!
Hur som helst, jag glömde en liten sak. Jag använder Windows 7 på Engelska, hittade in till Administrationsverktyg. Diskhantering kunde jag inte hitta tyvärr. Har du någon guide på detta eller något liknande?

MVH[/QUOTE

Högerklick på 'My Computer' -välj 'Manage'
välj Disk Management ( ellr disk manager kanske den heter..kommer inte ihåg på rak arm)

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Öppna Datorhantering som ligger iunderKontrollpanelen, System och underhåll och Administrationsverktyg.
Klicka på Diskhantering under Lagring följt av högerklick på den disk som inte syns i "Den här datorn" och ge den en enhetsbokstav.

Hittade nu! Tack för hjälpen! Återigen, tusen tack !

Visa signatur

Apple Mac Mini