Permalänk
Medlem

Bygga egen datorlåda?

Jag har en dator som mest står och jag funderar på att kunna använda komponenterna i ett hembyggt chassi och jag var väl mest lite nyfiken på vilka specifika krav som ställs på ett datorchassi. Måste det vara i metall? Går det att bygga i plast och/eller trä?

Tacksam för åsikter

Visa signatur

//mt4base

Permalänk
Skrivet av mt4base:

Jag har en dator som mest står och jag funderar på att kunna använda komponenterna i ett hembyggt chassi och jag var väl mest lite nyfiken på vilka specifika krav som ställs på ett datorchassi. Måste det vara i metall? Går det att bygga i plast och/eller trä?

Tacksam för åsikter

du behöver i alla fal ha en sån här: https://www.inet.se/artikel/6904111/lian-li-moderkortsplat-me...
sen kan du sätta den i vad du vill

Permalänk
Medlem

Jag är av den åsikten att du bör granska galleriet för inspiration. Vad man kan bygga ett chassi av begränsas bara av din fantasi.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem

Ett hembygge kan du göra i valfritt material, det är värre om du ska sälja det och uppfylla tex emc krav, tempen är det enda du behöver tänka på, design o så är tycke o smak, bygg som du tycker men se till att det inte blir hett om du sätter i delar som drar mycket effekt, och nä du behöver inte bygga en fyrkantig låda, gör nått eget o unikt, inte bara härma en normal låda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.