hur gömmer/gömde ni sprit från era föräldrar?

Permalänk

hur gömmer/gömde ni sprit från era föräldrar?

Som titeln lyder

Själv gömmer jag mitt i en väska med hänglås på bakom soffan på rummet och innan det var det samma väska i garderoben

Permalänk

Ska du verkligen ha sprit om du är i den åldern om du måste gömma den?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Ska du verkligen ha sprit om du är i den åldern om du måste gömma den?

Haha kan inte annat än hålla med.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Man får hoppas inte dina föräldrar läser Sweclockers bara

Permalänk

Gömde den hos vänner när det begav sig.
Som en chef

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Oj ... brings back memories.

Öl -> en välbeprövad buske vid huset jag bodde
Sprit hade jag under sängen.

Då jag handlat för tillfället hade jag aldrig såpass mycket att jag inte gjorde mig av med det

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

I en xbox kartong o min garderob xD Så jävla bra ställe egentligen för ingen i familjen bryr sig ett skit om mina xboxgrejjor och låter dem bara vara

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

I magen?
Annars så ska ju spriten inte långt när man väl fått fram den, så varför inte köra det gamla beprövade knepet att få någon kompis brorsa att köpa ut åt en? I eran spensliga ålder behövs det inte mycket sprit för att få fart på kräkreflexerna så en gång i veckan är något han skulle kunna få betalt för.
Annars har du ju datorchassit. Får plats en 50 i hårddiskkabinettet och en dosa snus där floppyn tidigare satt. Smygrökat klistrar man fast i ljudkortet.
Lycka till.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Jag hade en stökig klädkammare där jag gömde spriten: i den hade jag en bag som jag la spriten i. Sedan la jag lite "tvätt" över bagen så min sprit var väl gömd mitt framför näsan på dom.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Skuttokova:

Ska du verkligen ha sprit om du är i den åldern om du måste gömma den?

Skrivet av MyRus:

Haha kan inte annat än hålla med.

man har ju inga mängder men ungefär 1 liter starksprit ifall det skulle dyka upp nån fest

Skrivet av Emil_98:

Man får hoppas inte dina föräldrar läser Sweclockers bara

ganska lungt eftersom jag är den enda i familjen som kan något om datorer, min farsa upptäckte blocket för c:a 1 år sedan

Permalänk
Medlem

Drack första gången 2 månader innan jag fyllde 18, fram till dess har jag aldrig ens haft en intresse för att kolla hur det är att dricka riktigt mycket

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Som titeln lyder

Själv gömmer jag mitt i en väska med hänglås på bakom soffan på rummet och innan det var det samma väska i garderoben

Haha, det verkar ju inte ett dugg misstänkt om föräldrarna väl hittar den där väskan...

Som nykterist har jag aldrig gömt undan någon sprit så jag har ingen erfarenhet att dela med mig av här.
Om jag nu skulle gömma någonting så skulle jag hellre försöka gömma det på någon meningslös rörig plats där ingen bryr sig om att kolla, typ i någon kartong med bråte.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Gömde det typ i gaderoben eller något sånt eller gick man direkt och köpte sen ut och festade.. Skönt slippa gömma och smyga..

Permalänk
Medlem

Då vi alltid köpte HB i början så hade vi det helt enkelt i någon källare. När det blev annan dricka så var det föräldrarna som köpte ut då de hellre tyckte att vi skulle dricka systemalkohol än HB. Men när man var 16-17 nån gång så kunde man ju dricka trots att föräldrarna visste om det. Man fick ju såklart visa att man kunde sköta sig. Visst blev det missöden ibland men det får man ju räkna med.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

I skogen inne i en stor sten.

Permalänk
Medlem

Nu är ju detta lääääänge sen

Men innanför sidokåpan på min FS1a fick det precis plats en 50cl PET-flaska

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Nu är ju detta lääääänge sen

Men innanför sidokåpan på min FS1a fick det precis plats en 50cl PET-flaska

Eller hur! HB innanför kåpan på min K50 var det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Ja gömde en halv 70s i en väska i min garderob på fyllan en gång och var helt säker på att ja ställt flaskan ute på gatan eller glömt den på festen.
Någon månad hittar jag flaskan där av en ren slump och blir väldigt förvånad

Permalänk
Medlem

Vill minnas att folk man skulle festa med köpte med sig det man själv skulle ha så något sådant smygande var det aldrig.

Däremot gömde jag ciggen i en sån där safebox på ca 20x10x5 cm i plåt och med lås på. En sådan hade jag haft i många år och aldrig var det någon som undrade vad jag hade i den. Och ja, jag hade alla tre nycklar i min ägo

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

När jag köpte en låda öl, så brukade jag alltid lägga den i garderoben med ett sängöverkast som låg fint och oskyldig över. När jag köpte en 70'a så hade jag den i datorchassit. haha

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Höll inte på så mycket med sånt innan jag blev 18 men de gånger det var aktuellt gömde jag la under sängen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

behövde aldrig gömma brännvinet.

skulle väll isf varit för att slippa bjuda farsan på grogg

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag brukade bara ta in det i en träningsväska, har aldrig varit någon ölare så något stor kånk eller flaskor som klirrar har jag aldrig haft problem med
Hade dock bästa platsen när jag gömde cigg, brukade lägga paketet i källaren mellan två avloppsrör som går i taket där i stort sett alla i höghuset rör sig varje dag men det låg bra skyddat sen i slutet på min rökarkarriär så rullade jag eget och hade allt i en stor moderkortslåda på hyllan för där skulle verkligen ingen leta.

Permalänk
Medlem

Ölen i kylskåpet tror jag. Spriten vette fan.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Ölen i kylskåpet tror jag. Spriten vette fan.

Samma här, ölen måste ju vara kall när man ska på kalas!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Då vi alltid köpte HB i början så hade vi det helt enkelt i någon källare. När det blev annan dricka så var det föräldrarna som köpte ut då de hellre tyckte att vi skulle dricka systemalkohol än HB. Men när man var 16-17 nån gång så kunde man ju dricka trots att föräldrarna visste om det. Man fick ju såklart visa att man kunde sköta sig. Visst blev det missöden ibland men det får man ju räkna med.

Najs, min morsa tror fortfarande att jag är 12, så jag brukar bara undvika att ta med dricka dit för att slippa äta moralkakor
Dagen efter, när hon stormar in och skriker att det luktar alkis i mitt rum är tillräckligt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Mja, även om det kanske inte direkt handlar om lagbrott här känns det lite olämpligt att prata om hur man bäst gömmer sprit som minderårig (?). Vi sparar den diskussionen till andra tillfällen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S