Willys chili-ölkorvar finns det billigare som smakar lika?

Permalänk
Avstängd

Willys chili-ölkorvar finns det billigare som smakar lika?

Undrar om det finns billigare korvar som smakar lika som Willys?
Kostar ca 20 kr för 3 st och det är rätt dyrt om man gillar dem för mycket.

Permalänk
Hedersmedlem

Är detta ett skämt eller? 3 för 20 kr... är det nedmald bäverpung du är ute efter eller?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Willys är väl inte direkt dyrast på markanden?
Ska du ha det billigare får du nog köpa samma korvar från ett grossistlager haha.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Willys "egna" ölkorv är ju verkligen inte särskilt god. Däremot säljer de ett annat trepack för sisådär 27-28 spänn vilket får betraktas som ett riktigt bra pris på just ölkorv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rich:

Är detta ett skämt eller? 3 för 20 kr... är det nedmald bäverpung du är ute efter eller?

Beror på hur många ölkorvar man köper köper du 3 packet så blir det 9 korvar för 60 kr. Bara bäverpungen smakar bra så duger det

Skrivet av anton_mjor:

Willys är väl inte direkt dyrast på markanden?
Ska du ha det billigare får du nog köpa samma korvar från ett grossistlager haha.

Kom på att typ Eldorado kanske har? Någon som vet?

Skrivet av Olegh:

Willys "egna" ölkorv är ju verkligen inte särskilt god. Däremot säljer de ett annat trepack för sisådär 27-28 spänn vilket får betraktas som ett riktigt bra pris på just ölkorv.

Willys chili-ölkorvar är goda. Köper de som säljs i 3 pack och de kostar lite under 20 kr

Permalänk
Medlem

Om du kollar priset 3 st för 20 och jämför med valfri annan så är de ju tokbilligt!
Njut av dem i mindre mängder, så ska du även se att du har pengar till annat

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Är detta ett skämt eller? 3 för 20 kr... är det nedmald bäverpung du är ute efter eller?

Tack för eftermiddagsskrattet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rich:

Är detta ett skämt eller? 3 för 20 kr... är det nedmald bäverpung du är ute efter eller?

Jo men TS har en poäng. I EU är det billigare med äkta korv. Farsan har en vän från Tyskland som tog med sig en hel kartong för några hundralappar. Jag är själv finsmakare och lider av att mat så som den ska smaka anses vara "lyxmat" här.:/ Men det klart vi nordbor har väl inte hämtat oss från sill och potäter eran...(A) Är väl därför vettig mat anses som "lyx"... *Missnöjd*:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Prova tillverka egen ölkorv, lär ju bli bra mycket billigare

Permalänk
Medlem

3 för 20 är nog ganska billigt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas_88:

3 för 20 är nog ganska billigt

20 kr för att låta smaklökarna njuta i 5 minuter är rätt dyrt

Permalänk
Medlem

En hel korv räcker ju till två halvlitersburkar iaf. Vilket är helt ok när man dricker för att det är gott snarare än att bli full.

Permalänk
Avstängd

Fast om man inte dricker öl så räcker de inte länge för dom är så jävla goda. Äter man mer än 2 paket så får man dock sota för de dagen efter genom att skita eld i 30 min men ack så värt
Någon som vet om eldorado gör billiga ölkorvar?

Stavfel...

Permalänk
Medlem

Nu beror ju det här helt och hållet vart i vårt avlånga land man sitter. Men hur mycket brukar man kunna få ge för ölkorv ? Har aldrig testat ölkorv, då det inte är riktigt min melodi. Men det sägs att det ska vara gott till öl. Och öl, det dricker man ju. Så kanske man skulle köpa hem ett par, tre stycken och prova på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Men det klart vi nordbor har väl inte hämtat oss från sill och potäter eran...(A) Är väl därför vettig mat anses som "lyx"... *Missnöjd*:/

Jag tycker inte du ska tracka på nordbors matkultur för mycket faktiskt. Det svenska köket är fan nice, och det tycker jag som iranier. Var nere i Spanien och det enda dom har där nere är chorizos, tapas och paellas. Mexikanare äter bara ost, bönor och paprika. Britter äter bajs. Svenska maträtter är egentligen sjukt fina om man lagar från grunden och "på riktigt". Rätter som pytt i panna, sjömansbiff, gravad lax, rökt älg eller köttbullar med lingon tex är alla sjukt goda. Trots att det inte används många kryddor så lyckas den svenska maten verkligen att pricka rätt med sin speciella minimalism.

Visst ja, tråden handlade om ölkorvar. Please carry on.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Har aldrig testat ölkorv, då det inte är riktigt min melodi.

Ja då måste du ju prova, det kanske visst är din melodi

Permalänk
Medlem

willys ölkorv är jättegoda ju

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ja då måste du ju prova, det kanske visst är din melodi

Jo, det är ju sant. Jag tänkte väl mest på korv i allmänt, att det inte var något som man direkt käkade.
Men bara för den saken skull så kan man ju ge någon enstaka ölkorv chansen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jo, det är ju sant. Jag tänkte väl mest på korv i allmänt, att det inte var något som man direkt käkade.
Men bara för den saken skull så kan man ju ge någon enstaka ölkorv chansen.

Stick iväg och köp dig ett par imorgon (läs idag) och berätta vad du tyckte sen då
Själv gillar jag det, just Willys vet jag inte då jag inte testat men.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Stick iväg och köp dig ett par imorgon (läs idag) och berätta vad du tyckte sen då
Själv gillar jag det, just Willys vet jag inte då jag inte testat men.

Ja, jag får ta och göra det. Eller det får bli till nu på fredag, med andra ord. Tänkte väl ha en ölprovar kväll hemma här, och kan väl då slå på stort och serverar några ölkorvar till bärsen.

Såg, eller jag har sett att man på ICA MAXI har några varianter utav just ölkorv som det ska vara riktig hetta i. Så om man tar några såna, samt några milda så borde det ju gå hem hos någon tycker jag.

Men jag få återkomma någon gång under helgen med en "rapport" om den kulinariska upplevelsen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo men TS har en poäng. I EU är det billigare med äkta korv. Farsan har en vän från Tyskland som tog med sig en hel kartong för några hundralappar. Jag är själv finsmakare och lider av att mat så som den ska smaka anses vara "lyxmat" här.:/ Men det klart vi nordbor har väl inte hämtat oss från sill och potäter eran...(A) Är väl därför vettig mat anses som "lyx"... *Missnöjd*:/

Mjo, det är något speciellt med husmanskost och även om landkrabbornas "husmanskost" bestående av pyttipanna och falukorv kan anses gammal standard så får vi inte glömma hel gädda med färskpotatis, ugnsbakad lax med salt citron och strömmingflundra med knäckebröd. Fy fan vad bra mat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jo, det är ju sant. Jag tänkte väl mest på korv i allmänt, att det inte var något som man direkt käkade.
Men bara för den saken skull så kan man ju ge någon enstaka ölkorv chansen.

Beror ju på att vanliga korvar har ju bara runt 30% kött och dom flesta smakar likadant
Ölkorv är ju däremot en riktig rökt korv gjort på kött men därför kostar den också mycket mer än vanliga korvar.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X