Permalänk
Medlem

Hjälp!

jag kan inte se min cpu temp med varken speed fan eller core temp, men jag kan se den i bios?
taksam för svar

Visa signatur

CPU AMD Phenom II X4 945
Moderkort Asus M4a785td-V EVO
Grafikkort Nvidia 9600gt silenced
Cooler Noctua NH-U12P Special Edition SE2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micken96:

jag kan inte se min cpu temp med varken speed fan eller core temp, men jag kan se den i bios?
taksam för svar

testat med, hwmonitor, everest, realtemp?

Permalänk
Medlem

startat programmen som admin?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

startat programmen som admin?

fungerade inte har du något annat tips

Visa signatur

CPU AMD Phenom II X4 945
Moderkort Asus M4a785td-V EVO
Grafikkort Nvidia 9600gt silenced
Cooler Noctua NH-U12P Special Edition SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av micken96:

fungerade inte har du något annat tips

Sätta en vettig rubrik och skriva vad du har för saker så fler hittar hit och vet vad du har för saker.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Sätta en vettig rubrik och skriva vad du har för saker så fler hittar hit och vet vad du har för saker.

kan jag behöva att updatera modekorts driv??

Visa signatur

CPU AMD Phenom II X4 945
Moderkort Asus M4a785td-V EVO
Grafikkort Nvidia 9600gt silenced
Cooler Noctua NH-U12P Special Edition SE2

Permalänk
Medlem

kan ju bero på en hel massa saker
men vad visar programmen när du startar dom då?

har du provat att installera om dom?

annars som sagt ovan
testa HWmonitor eller realtemp

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Som sagt vad har du för grejor i burken;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Det finns ett par frågetecken. Så lite kort men ja. 1) Vad har du för moderkort? Har du uppdaterat dess drivrutiner? 2) Processor? Uppdaterat drivrutinerna där då? 3) Högerklickat och valt "kör som administratör" på de program som du använder?

Det går ALLTID läsa ur temp. För det finns alltid MINST en sensor. Hur ska annars moderkortet/CPUn veta om det blir överhettat?

Visa signatur

Star Citizen ❤