Samsung Galaxy Tab får säljas på nytt

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur Tysklands domstolar kan kontrollera Sveriges domstolar.

Permalänk
Inaktiv

Själv så gav jag bort min MacBook Pro till kusinen och ska nu bli av med min sista Apple-produkt. IPhone, Samsung Galaxy S skall inhandlas.

Permalänk
Medlem

Använder inte Apple Samsung minnen? Om så är fallet kan inte Samsung bara sluta sälja till Apple?

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Att vägra sälja komponenter man i princip har monopol på är värre än att stämma för liknande produkt.
Skulle säkerligen sluta väldigt dåligt för Samsung bara.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Burn Apple burn
Fan att dom ska hålla på med sån här skit enda som tjänar på det är advokater och det är vi som får betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Förstår inte hur Tysklands domstolar kan kontrollera Sveriges domstolar.

Vi är med i eu och har därmed sådär mycket att säga till om när dom självgoda personerna där nere klubbar nåt.

Skrivet av voleyro:

Använder inte Apple Samsung minnen? Om så är fallet kan inte Samsung bara sluta sälja till Apple?

Det går nog inte pga av 2 saker. Nr 1 dom har säkerligen ett kontrakt skrivet för en viss längd med ett sinnessjukt högt skadestånd mot den som häver det utan samtycke. Nr 2 tänk vilka astronomiska summor det ger samsung att ha en kund som apple som köper produkter av dom. Det är ju inte lite enheter dom dräller ut varje år.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

jag hatar apple för att de bromsar ner utvecklingen och förstör för andra företag och ändå vill man ha en iphone 5 sen :/

Ja Apple har ju alltid bromsat utvecklingen. Dom snor andras ideer och kommer aldrig med något nytt..... *sarkasm*

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ab029:

Undra vem som har gynnats mest genom denna stämning? Misstänker att det hela är ett mycket lyckat pr-trick från Samsungs sida...

Skickades från m.sweclockers.com med min underbara SGS2

Det är sant, snacka om att Samsung har en martyr-stämpel just nu. Men det återstår ju att se vad domstolen sen beslutar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Då gäller det att vänta tills den 25 då för att veta vad de båda parterna har att säga om det här. Om de har något att säga om det.
http://img69.imageshack.us/img69/153/ou8ty.jpg

Det har på Internet skapat dramatik,
o skapat känslor hos dom med fanatik;
det bryter ju mot ärliga Jobs fantastik!

Den där bilden är en illustration om hur Galaxy Tab skulle ha sett ut om den hade samma proportioner som Ipad. Jag har läst hela dokumentet och det finns massor av normala bilder på dom sida vid sida.

Det är inte bara själva plattans form som gjort att Apple lämnat in en stämningsansökan. I stort sätt allt med Taben påminner om Ipad, allt från förpackningen och "ditt första möte" med produkten till fram- och baksida, knappsättningar m.m.

Det rör sig alltså om att Samsung har försökt att efterlikna Ipad så mycket som möjligt för att automatiskt locka fler kunder. Samsung sköt tom upp lanseringen av Galaxy Tab 10.1 pga lanseringen av Ipad 2, så man hade tid att piffa upp den yttligare.

Så här såg den ut innan Ipad 2

Här har vi backsidan på Ipad 2

Och sen fick Samsung för sig att ändra designen helt plötsligt

Jag bryr mig ärligt talat inte om den här rättstvisten mellan dom, men jag anser att bevisen mot Apples stämningsansökan är mer ynklig än stämningen i sig. Det är säkert någon Androider som läst dokumentet utan att förstå ett ord tyska, sett bilden och bestämt sig för att lägga upp den på något forum där man bashar Apple.

Det är ingen som stör sig på den här bilden t.ex., som även den fanns med som bevismaterial.

Nu har jag sagt mitt i alla fall och lämnar diskussionen pga alla påhopp som kommer komma från äppelallergiker.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Alla vill sitta i lådan och kasta sand minsann. Jaja störst plånbok vinner. Vet inte hur htc's portfölj ser ut men tror inte att den är större. Rätta mig om jag har fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Uvania:

jag hatar apple för att de bromsar ner utvecklingen och förstör för andra företag och ändå vill man ha en iphone 5 sen :/

Nja, jag skulle väl säga att Apple drivit på utvecklingen rejält med sin Iphone och Ipad. Dom gör bra teknik det ger jag dom. Däremot tycker jag inte om inlåsningseffekterna dom skapar så jag köper aldrig något från Apple.

Permalänk
Medlem

Se där ja. Det blev en dyr affär för samsung om tjabo's länk blir verklighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Den där bilden är en illustration om hur Galaxy Tab skulle ha sett ut om den hade samma proportioner som Ipad. Jag har läst hela dokumentet och det finns massor av normala bilder på dom sida vid sida.

Det är ingen som stör sig på den här bilden t.ex., som även den fanns med som bevismaterial.
http://htmlimg1.scribdassets.com/75x82oiku812n8a3/images/39-3...

Nu har jag sagt mitt i alla fall och lämnar diskussionen pga alla påhopp som kommer komma från äppelallergiker.

YEP stör mig enormt!

APPLE har manipulerat bildbevis inskickat till en domstol.
Nuf said.

Ps.
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.398233/apple-bevis-mot-...

Permalänk

@ab029: Vadå, alla internationella nyhetsartiklar om detta är skrivna av idioter utan koll och ingen i världen kan kolla upp om Apple har stämt Samsung? Domslutet som hävts fattades aldrig, och det finns ingen som enkelt kan kolla det heller? Nu får du ge dig.

Alternativt, Samsung har på något mystiskt sätt gjort så att Apple stämmer dem så att Samsung får PR. Stackars Apple vill ju inte stämma dem! Men de måste... för att Samsung har ... använt sina telepatiska krafter till att ... styra deras advokater och chefers hjärnor... mm, så måste det vara!

"Vi har gjort en dator med touchskärm och ett OS med några anpassningar för lättare användning med touch!" -"Jaså, som Tablet PCs från 2003?" - "Nej, tunnare och lättare, och med sämre CPU så vi får lång batteritid... - och DU, fatta, med snygg aluminiumdesign!" - "Jaha, som de andra surfplattorna på marknaden som fungerar som en tablet PC?" -"Eh... ja. Men ... alltså... vår produkt är ju bättre..."

Snabb googling,

http://www.pcworld.com/article/190590/apple_sues_htc.html

http://www.engadget.com/2011/06/24/apple-sues-samsung-again-f...

http://news.cnet.com/8301-13506_3-20090552-17/apple-sues-moto...

Här är en stämning i andra riktningen - att FRÄMJA konkurrens. http://www.bloomberg.com/news/2011-03-21/apple-sues-amazon-co...

Apple missgynnar sig själva genom att stämma konkurrenter, det borde sjunka in hos dem nån gång tycker man, innan folk förstår att de uppför sig som The Big Guys with Guns gjorde mot dem och andra. Men, öh, det var ju innan de själva blev en Big Guy with Gun...

@slasher: right on, bro...

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.