Permalänk
Medlem

Nätagg trasigt?

Tjena tjena, det är mitt första inlägg här på Sweclockers och jag börjar med att be om hjälp oturligt nog..

Jag har bestämt mig för att bygga min första dator och jag köpte ett Cooler Master Silent Pro M 850W till den. Nu har jag fått hem den och jag satt å kolla lite på den å då såg jag att de saknades en "pin" i 20+4 kontakten som kommer från nätagget. Jag såg också att de gick in två sladdar till en annan pin i kontakten. Som sagt så är det min första dator så jag har ingen aning om hur det faktiskt ska se ut men de verkar skumt för mig. Jag kollade lite och det verkar inte finnas någon lös sladd eller nått så jag vet ej.

Är det nått som är luddigt skrivet är de för att jag försöker förklara så mycket som möjligt om mitt problem, säg gärna till så försöker jag förklara bättre.

Någon som kan hjälpa mig, är det trasigt?

/Simon

Permalänk

Det är som det ska vara

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk

Såhär ska det se ut. N/C står för not connected. http://www.smps.us/atx-connector-20-24pin.jpeg

Permalänk
Medlem

tack så mycket för hjälpen. Hitta det också i manualen så jag kan sova tryggt inatt