Permalänk
Medlem

Framtida Skrivbord

Jo hej jag planerar att bygga mig ett nytt skrivbord och tänkte bara fråga lite om ni kunde komma på nå onödiga elektriska grejer att stoppa i den (inga överdrivna priser tack). Jag skriver mer info senare när jag har lite ritningar mm klara

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/galleri/7190-project-desk-pc

Här har du framtidens skrivbord Konceptgalleri på SweC, bara att förverkliga!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej lika bra att jag säger det här...
Det som kommer stå på skrivbordet är en iMac 21.5 och en extra skärm det jag är ute efter är typ kanske mindre frys häftiga tillbehör till datorn. Har en usb hub som ska sitta i en fin liten ställning för min andra skärm plats för 4 externa hårddiskar. Jag tänkte om någon kanske visste nå häftiga grejer vet inte vad men jag vill inte få en massa förslag på att bygga in en dator i skrivbordet.

Touch skärm intresserar mig dock men då ska ju den också funka med mac... Och inte vara allt för dyr. Trä, bänkskiva mm kostar en del vet ni.

Permalänk
Medlem

Juste någon som vet en Mini Kyl som har typ plats för 6 läsk folk säger att teknikmagasinet hade något sånt men kan inte hitta den

Permalänk
Medlem

Inbyggd hörlursförstärkare, usb-hubb, minikyl.

Är det den här minikylen du menar?

Permalänk
Medlem

Ja den kan du skicka mig en länk till en bra hörlursförstärkare?

Permalänk
Medlem

Funkar den ens då jag använder ett headset som går via Usb?
USB Hub har jag redan men funderar på om det skulle vara coolt med en till...
Sen undrar jag om någon vet vad man kan köpa utfällbara mugghållare för ett bra pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Funkar den ens då jag använder ett headset som går via Usb?
USB Hub har jag redan men funderar på om det skulle vara coolt med en till...
Sen undrar jag om någon vet vad man kan köpa utfällbara mugghållare för ett bra pris...

Kommer inte fungera om du har ett USB-headset nej.

Utfällbara mugghållare, hmm, kolla biltema eller någon annan butik som säljer tillbehör eller reservdelar till bilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Funkar den ens då jag använder ett headset som går via Usb?
USB Hub har jag redan men funderar på om det skulle vara coolt med en till...
Sen undrar jag om någon vet vad man kan köpa utfällbara mugghållare för ett bra pris...

Bilskroten! Bästa är nog att mecka av en från en bil. Saab har någon utfällbar variant tror jag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Funkar den ens då jag använder ett headset som går via Usb?
USB Hub har jag redan men funderar på om det skulle vara coolt med en till...
Sen undrar jag om någon vet vad man kan köpa utfällbara mugghållare för ett bra pris...

Varför inte borra hål med samma diameter som en burk i själva bordsskivan?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Varför inte borra hål med samma diameter som en burk i själva bordsskivan?

Är en bra tanke men vet inte hur jag känner för det. Får tänka på det kan väl köpa såna där billiga mugghållare gjorde i gummi och lägga i hålen så att den blir bra och snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Du är för fan ett geni! men måste jag ha ett nätagg då? eller annat?

Permalänk
Skrivet av Fredras:

Du är för fan ett geni! men måste jag ha ett nätagg då? eller annat?

Antingen behöver du ett nätagg (som antingen är tjuvkopplat eller anslutet till en dator) eller så får du skaffa en nätadapter med spänningen (eller spänningarna, jag vet inte) som det behöver. Då får du också klippa en sataströmkontakt från nätagget eller köpa en (http://djungelapa.se/product.php?id_product=172).

En dyrare men enklare lösning är att köpa en extern läsare (http://www.inet.se/artikel/7100552/lacie-slim-dvd-rw-usb-2-0).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Antingen behöver du ett nätagg (som antingen är tjuvkopplat eller anslutet till en dator) eller så får du skaffa en nätadapter med spänningen (eller spänningarna, jag vet inte) som det behöver. Då får du också klippa en sataströmkontakt från nätagget eller köpa en (http://djungelapa.se/product.php?id_product=172).

En dyrare men enklare lösning är att köpa en extern läsare (http://www.inet.se/artikel/7100552/lacie-slim-dvd-rw-usb-2-0).

Ja problemet blir väl att göra ett snyggt och bra hål och samtidigt se till att en 33cl burk in faller igenom får tänka på det

Permalänk
Medlem

Ah. Det är till en iMac som redan är ganska hög och har alla portar och enheter tillgängliga i bra höjd.

Om det hade varit för typ, en minitower på golvet och en extern skärm så har jag en gammal idé:
En hylla ovanpå skrivbordet som skärmen står på, och som du kan skjuta in tangentbordet under när du inte använder det. Inbyggt i den hyllan kan man ha USB-enheter som t.ex. USB-hub, DVD, SD-kortläsare etc.

Förresten, en vanlig grej i datorbord är att man det finns hål i bordet för sladdarna. Man kan ju ha flera hål och en hylla på undersidan av bordet där man kan samla sladdarna. Låt de sedan ta sig ner på golvet via ett stolsben eller liknande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra extern CD DVD brännare som funkar med mac för ett bra pris?? Tänkte ha den i sidan bara för att jag är för lat att luta mig fram till iMacens sida helst ska den och kunna skriva snabbt snabbare än en 21,5 iMac 2010 juste inge över 500 kr tack

Permalänk
Medlem

Gjort ett litet koncept på google sketchup någon som vill se?? (är inte helt klart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Gjort ett litet koncept på google sketchup någon som vill se?? (är inte helt klart)

Gärna, ladda upp den i galleriet.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem