Permalänk

Intel HD Graphics 3000 och CS

Hejsan. Jag fick en ny dator i veckan och hade tänkte att köra på det integrerade grafikkortet tills nästa månad. Men CS laggar, eller laggar och laggar. Jag får mellan 40 och 100 fps. Den hoppar upp och ner och i Day of Defeat (ej Source) får jag FPS ner till 20 på vissa banor osv. Det integrerade ska väl klara sig bättre i CS osv än så?

Jag kör med Asus P8z68-v tillsammans med Intel i5 2500K. Jag la tråden här eftersom det handlar om i5 2500k. Jag kan heller ej stänga av V-sync eftersom det enda alternativ som finns är "ON" och någonting med "Enligt applikationen". Jag kunde inte installera drivisar från intels sida, (pga något felmeddelande) utan var tvungen att använda moderkortets drivrutiner ang "integrated graphics booster" eller liknande.

Jag är ej hemma nu utan måste i så fall vänta tills jag kommer hem och kan prova att installera från intel. Ahh, jag kom på "You do not meet the minimum req" trots att jag ska göra det.

Men CS och DoD ska väl flyta på perfekt utan några som helst problem?

Windows 7 Ultimate
INtel i5 2500K
Asus P8Z68-V

Permalänk
Medlem

Skumt. Det känns ju som att det inte borde vara något som helst problem. Då satt jag ändå med ett gammalt Radeon 9200Pro ett jävla tag med stabil fps i cs.

Men det kan ju somsagt handla om drivisar alternativt någon directx-version eller liknande.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Skumt. Det känns ju som att det inte borde vara något som helst problem. Då satt jag ändå med ett gammalt Radeon 9200Pro ett jävla tag med stabil fps i cs.

Men det kan ju somsagt handla om drivisar alternativt någon directx-version eller liknande.

Enligt W7 Dxdiag (i kör) så har jag Directx11. Jag försökte även installera MPCHC (Media Player Classic Home Cinema), men där klagar den att jag måste installera någonting med Dx11 June 2010. Men försöker jag installera det så fungerar det inte pga något fel med runtime eller liknande. Detta kommer jag inte ihåg utan måste checka när jag kommer hem om några timmar.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden!

Borde inte CS fungera på en E-350 APU? Eller för all del med en E-350 APU och ett HD5750 (laggar lika mycket/lite, så förmodligen är det något som inte stämmer).

Permalänk
Medlem

Det går väl inte spela med inbyggda grafiken i en i5-2500?? Köp ett grafikkort om du skall spela - HD Graphics 3000 duger till att se youtube och köra kontorsprogram med, men mer räcker det inte till. Släng i ett grafikkort istället för att kludda med något som ändå inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Jag lånar tråden!

Borde inte CS fungera på en E-350 APU? Eller för all del med en E-350 APU och ett HD5750 (laggar lika mycket/lite, så förmodligen är det något som inte stämmer).

Mja, processorn i e350 duger inte till mycket. Den är riktigt klen, cs 1.6 bör fungera men cs source tror jag blir svårare.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Mja, processorn i e350 duger inte till mycket. Den är riktigt klen, cs 1.6 bör fungera men cs source tror jag blir svårare.

Vi snackar 1.6 och i upplösningen 640x480 :E

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Vi snackar 1.6 och i upplösningen 640x480 :E

Åfan, är det så illa? Måste nästan testa själv bara för att.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

själv använder man mobile intel 4 graphics chipset. :C

Visa signatur

CPU: i7-3770k | Chassi: Fractal Design Arc | PSU Corsair 620W | GPU: GTX670 | RAM: 16GB DDR3 | Systemdisk: Force Series 3 120gb | Lagringsdisk: WD 2TB Green

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Det går väl inte spela med inbyggda grafiken i en i5-2500?? Köp ett grafikkort om du skall spela - HD Graphics 3000 duger till att se youtube och köra kontorsprogram med, men mer räcker det inte till. Släng i ett grafikkort istället för att kludda med något som ändå inte fungerar.

Det ska gå mycket utmärkt att spela CS 1.6, CS:S till och med.
http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-in...

Så CS 1.6 borde flyta med det integrerade grafikkretsen. Kör på 800x600 (om jag minns rätt). Ska inhandla ett GTX 570/580 nästa månad, men kan vara kul att lira lite innan det.

Permalänk
Medlem

CS 1.6 fungerar, men det är knappast 100 stabila FPS vi snackar om utan snarare 80 stabila och drop/peak på 40/100 FPS...

Ingen fullgod spelupplevelse för ett spel som CS, åtminstone inte för mig.

Permalänk

Körde gamla hederliga 1.6 med mitt integrerade, låg på 100 fps utan problem. Fick väl någon dropp om det var många inne.

Visa signatur

Intel I7 2600k @ 4,5GHz | Corsair H100 | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) CL8
MSI Radeon HD6950 Twin Frozr III 2GB | 2TB Hitachi 7K3000 | Fractal Design Newton R2, 1000W | Fractal Design Arc

Permalänk

Det lustiga är att CS:S och CSP fungerar dubbelt så bra som CS 1.6. I CS:S och CSP har jag mellan 150-230 FPS. I CS 1.6, ja helt värdelös fps haha. Nåja, jag kan i alla fall spela CSP och CS:S utan lagg, till skillnad från 1.6, nu är det bara det att jag inte gillar CS:S.

Permalänk
Skrivet av Basilisken:

Enligt W7 Dxdiag (i kör) så har jag Directx11. Jag försökte även installera MPCHC (Media Player Classic Home Cinema), men där klagar den att jag måste installera någonting med Dx11 June 2010. Men försöker jag installera det så fungerar det inte pga något fel med runtime eller liknande. Detta kommer jag inte ihåg utan måste checka när jag kommer hem om några timmar.

ifs så spelar jag inte själv cs, men nog borde den klara av det med råge...sedan hur hög fps som vissa säger det måste vara för att vara acceptabelt är en fråga jag lämnar orörd....(bara det inte hackar så spelar det väl ingen roll om du har 80 i fps eller 150)

sedan angående mpchc, DEN kräver just dx9 paketet för att funka....detta är uppdateringar till dx9, och hela detta paketet innehåller uppdateringar från olika månader från 2008 till 2010... i mpc's inställningar väljer man vilka "renderingsbibliotek/filter*" - *i brist på andra ord man skall köra video genom, därav kravet...

sedan att du har problem med installationer är lite oroväckande....(ibland kan det vara så att man får en skada på en nedladdad fil, och är dessa av exe, msi typ så är det ännu jobbigare)...om det inte funkar med att ladda ned dem igen, så kan det vara så att uppackningsprogrammet/installationsprogrammet som tar hand om installationerna för windows är skadat....har själv haft detta fenomen, dock så kommer jag tyvärr inte ihåg hur jag rådde bot på det...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.