Permalänk
Medlem

Hjälp mig med nätagg!

Har precis fått hem ett Corsair TX 650W men har inte packat upp det eftersom att jag funderar på att returnera det. Läste i en annan tråd att man behöver 750W för att köra 560ti SLI (som jag ska göra i framtiden)... Borde jag byta? Se sign för övrig setup. Länka gärna ett bra agg på cdon.com, det får MAX kosta 900kr.

Tack på förhand!

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Hedersmedlem

Nä, det funkar att köra 560Ti på 650W. Några stora överklockningsmöjligheter för grafikkorten får du däremot inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jodå det ska gå bra. Men som sagt håll tillbaka lite med överklockningen. Ev kan du ju köpa en fabriksöverklockad modell då de inte brukar höja volten något på de och så slipper du göra arbetet själv, kan rekommendera Gigabytes OC modell som finns relativ billigt på Inet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Jodå det ska gå bra. Men som sagt håll tillbaka lite med överklockningen. Ev kan du ju köpa en fabriksöverklockad modell då de inte brukar höja volten något på de och så slipper du göra arbetet själv, kan rekommendera Gigabytes OC modell som finns relativ billigt på Inet.

Tack! Jo, det är gigabyte geforce 560ti 1GB OC jag har

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thorsama:

En väldigt liten chans att detta kan inträffa men känner att jag vill upplysa endå, transistorer mm slits och förlorar kapacitet med åldern, därav om ditt nätagg är gammalt så finns det en relativt liten chans att ditt agg inte klarar av att driva ditt system med SLI.

Han skrev i första posten att han precis köpt det, och garantitiden är fem år.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Han skrev i första posten att han precis köpt det, och garantitiden är fem år.

Haha ja oj det missade jag

Läste igenom tråden igår men hade glömt det idag, bra att du påminde

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.