Corsair VX450 + Core i5 2500K + GTX 570?

Permalänk

Corsair VX450 + Core i5 2500K + GTX 570?

Skulle det går att köra en oclockad i5 2500K + GTX 570 (ej fabriksöverclockad) + en/två SSD-diskar + 1 mekanisk disk på ett VX450 utan att systemet dör när man loadar i spel? Vill köpa det bästa grafikkortet jag kan ha med mitt VX450 och vill gärna klämma ut varenda liten droppe ur agget.

Permalänk
Medlem

Körde VX450 till datorn i signatur innan jag gick SLI. Visserligen hade jag då bara ett 460 och inte 570 men överklockade samtidigt som en tokig.

Enligt hardware secrets så klarar agget långt mycket mer än 450W. Det blir inte ens särskilt ineffektivt när kompnenter drar så mycket som 550W!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Körde VX450 till datorn i signatur innan jag gick SLI. Visserligen hade jag då bara ett 460 och inte 570 men överklockade samtidigt som en tokig.

Enligt hardware secrets så klarar agget långt mycket mer än 450W. Det blir inte ens särskilt ineffektivt när kompnenter drar så mycket som 550W!

Så vad tror du? Törs jag chansa på att det kommer funka? Kommer inte clocka någonting alls, det är ett löfte!

Permalänk
Medlem

chansa kan man göra, det borde klara det men man kan aldrig vara säker.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Det kommer nästan garanterat att klara det, det agget klarar över 600W belastning (under kortare perioder iaf). Det som kan hända är att fläkten jobbar mer och därmed ljudnivån går upp. Ska du inte klocka så borde det inte vara några som helst problem.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

jag kör också på ett vx 450 W, dock kan jag inte så mycket om det...

Men om du inte ska klocka så tror jag att det kommer klara detta fint, men är som sagt väldigt okunnig om agget:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

jag kör också på ett vx 450 W, dock kan jag inte så mycket om det...

Men om du inte ska klocka så tror jag att det kommer klara detta fint, men är som sagt väldigt okunnig om agget:)

Hoppas att du inte tar detta som en diss, men jag gapskrattade när jag läste ditt svar =D Hehe gulligt svar var det ju iaf^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhoenixDown:

Hoppas att du inte tar detta som en diss, men jag gapskrattade när jag läste ditt svar =D Hehe gulligt svar var det ju iaf^^

varför var det så gulligt?
Fel skrivning, eller dåligt formulerat?

Jag gråter inombords:(

(skrivet med viss eroni:P)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

varför var det så gulligt?
Fel skrivning, eller dåligt formulerat?

Jag gråter inombords:(

(skrivet med viss eroni:P)

Det faktum att du svarade att du trodde att agget hade orkat riggen jag frågar om, trots att du samtidigt medger att du inte kan någonting om agget, var ganska gulligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhoenixDown:

Det faktum att du svarade att du trodde att agget hade orkat riggen jag frågar om, trots att du samtidigt medger att du inte kan någonting om agget, var ganska gulligt

HAHA, jag skrev först och läste lite mer sen och sedan skrev:)

Blev dock ett konstigt inlägg, hehe:)

Men hoppas det funkar med delarna:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Skall inte vara några problem. Sweclockers testrigg med överklockad 950@3,8GHz (drar cirkus 100W mer under last än en oklockad i5 2500K) med GTX570 drog 392W på primärsidan under last. Vilket blir 352W på komponentsidan. Du lär alltså hamna på runt 300W belastning under last.

Visa signatur

~Pelle~