Permalänk
Medlem

2 tb för 185 kr?

tjena

Kollade runt lite på diskar och hittade denna:)

http://www.datapryl.se/PartDetail.aspx?q=p:2483498;c:36116

ÄR det nått att ha?

Hoppas det funkar iallfall:)

Någon som har någon invändning?

Och skrivfel är det väll förmodligen, men man kan ju chansa:)

Någon också som vet nått om datapryl?

felstavning
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

är ju endast 8 mb cache, vääldigt långsamt... och så vettefan om jag skulle lita på verbatim som hdd tillverkare?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Verbatim har inte råd att chansa så pass. Chansa vettja. Tror inte du blir missnöjd.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är ju endast 8 mb cache, vääldigt långsamt... och så vettefan om jag skulle lita på verbatim som hdd tillverkare?

Okej, jag kan inget om externa så jag frågade här:)

8 mb cache låter ju lite för lite (såg det först nu)...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

tjena

Kollade runt lite på diskar och hittade denna:)

http://www.datapryl.se/PartDetail.aspx?q=p:2483498;c:36116

ÄR det nått att ha?

Hoppas det funkar iallfall:)

Någon som har någon invändning?

Och skrivfel är det väll förmodligen, men man kan ju chansa:)

Någon också som vet nått om datapryl?

citat från prisjakt kommentarer till butiken
"I fredags var det en leverantör som hade använt artikelnr som redan fanns på en del av sina produkter, detta medförde att vi hade några externa hårddiskar som låg ute för väldigt lågt pris.

(priset var så lågt att det borde uppfattats som felaktigt)

Detta var egentligen andra typer av produkter som fått felaktiga artikelnr, tyvärr ändrades inte detta förens på måndagen & då hade det redan kommit in cirka 200st beställningar.

Vi valde då att makulera samtliga beställningar & häva eventuella skyddade belopp för dem som valt att betala med kort.

Alla kunder som blivit drabbade ber vi kontakta oss för kompensation & allting är sedan länge återställt & vi kan bara be om ursäkt för det inträffade.

Vi ber även om ursäkt att vi ej hunnit kontakta alla kunder, vi ville prioritera att felet rättades till & att kunderna fick tillbaka eventuella betalningar.

Detta har redan kostat oss mycket tid & pengar & hoppas alla har förståelse med detta & att det aldrig händer fler ggr. Tyvärr är detta vanligt även i andra butiker.

Vi är en liten aktör på marknaden & gör vad vi kan för att hjälpa alla våra kunder."

tror det står fel alltså att dem gjort samma sak igen, eller så e det billigt, men chansa, enda som kan hända är att dum makulerar?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, jag kan inget om externa så jag frågade här:)

8 mb cache låter ju lite för lite (såg det först nu)...

jo, det brukar vara 64 mb eller åtminstonde 32 mb på en 2 terrabytare

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

citat från prisjakt kommentarer till butiken
"I fredags var det en leverantör som hade använt artikelnr som redan fanns på en del av sina produkter, detta medförde att vi hade några externa hårddiskar som låg ute för väldigt lågt pris.

(priset var så lågt att det borde uppfattats som felaktigt)

Detta var egentligen andra typer av produkter som fått felaktiga artikelnr, tyvärr ändrades inte detta förens på måndagen & då hade det redan kommit in cirka 200st beställningar.

Vi valde då att makulera samtliga beställningar & häva eventuella skyddade belopp för dem som valt att betala med kort.

Alla kunder som blivit drabbade ber vi kontakta oss för kompensation & allting är sedan länge återställt & vi kan bara be om ursäkt för det inträffade.

Vi ber även om ursäkt att vi ej hunnit kontakta alla kunder, vi ville prioritera att felet rättades till & att kunderna fick tillbaka eventuella betalningar.

Detta har redan kostat oss mycket tid & pengar & hoppas alla har förståelse med detta & att det aldrig händer fler ggr. Tyvärr är detta vanligt även i andra butiker.

Vi är en liten aktör på marknaden & gör vad vi kan för att hjälpa alla våra kunder."

tror det står fel alltså att dem gjort samma sak igen, eller så e det billigt, men chansa, enda som kan hända är att dum makulerar?

ajdå:(

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Varför ens hålla på och strula när man vet att det är fel pris?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=444577

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varför ens hålla på och strula när man vet att det är fel pris?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=444577

missade att kolla prisjakt...

Ber om ursäkt för det.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Att folk ens försöker..suck^^
När priserna är orimliga för en tv o liknande så skriker folk bluff o skojare..när en 2tb går ut för 185 kr så reagerar inte folk?..jösses, sorgligt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varför ens hålla på och strula när man vet att det är fel pris?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=444577

När de skriver att de gett kompensation förra gången och att det inte ska hända igen kan man väl räkna med någon sorts kompensation även denna gången. Jag lägger en order på några stycken mot postförskott så slipper man ligga ute med pengar, kan ju inte hända något värre än att de makulerar det och kanske ger någon rabatt-kod/gratis frakt eller liknande för framtida köp. Har man riiiiktig tur gör de som Datorbutiken gjorde för några år sedan, skickar ut beställningarna trots det låga priset för att få nöjda kunder, men den chansen är nog väldigt liten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

När de skriver att de gett kompensation förra gången och att det inte ska hända igen kan man väl räkna med någon sorts kompensation även denna gången. Jag lägger en order på några stycken mot postförskott så slipper man ligga ute med pengar, kan ju inte hända något värre än att de makulerar det och kanske ger någon rabatt-kod/gratis frakt eller liknande för framtida köp. Har man riiiiktig tur gör de som Datorbutiken gjorde för några år sedan, skickar ut beställningarna trots det låga priset för att få nöjda kunder, men den chansen är nog väldigt liten.

----------------
Hoppas du får en burk gammal pölsa med utgånget datum skickat till dig via posten, ärligt talat, vilja ha kompensation för att man inte fått en vara och beställt nåt man borde ha vett att begripa i förväg att det är fel?
Ibland undrar man hur det är ställt med förståndet bland konsumenterna därute i sverige.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

----------------
Hoppas du får en burk gammal pölsa med utgånget datum skickat till ig via posten, ärligt talat, vilja ha kompensation för att man inte fått en vara och beställt nåt man borde ha vett att begripa i förväg att det är fel?
Ibland undrar man hur det är ställt med förståndet bland konsumenterna därute i sverige.

I diverse trådar brukar jag vara på konsumentens sida, men i detta fallet anser jag att butiken har all, dels enligt ovan här citerad "rätt", dels all övrig rätt de kan ha när tryckfelsnisse varit i farten!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

I diverse trådar brukar jag vara på konsumentens sida, men i detta fallet anser jag att butiken har all, dels enligt ovan här citerad "rätt", dels all övrig rätt de kan ha när tryckfelsnisse varit i farten!:)

--------
Japp, det är hur svårt som helst att ha flera tusen varor i sitt sortiment och sen få prislistorna från distarna och gör då disten fel så får man ju själv även fel pris och då halkar det ibland upp utan att man hinner göra något åt det.
Pricerunner och prisjakt gör ibland t e x ett fel ofta, vi har t e x aldrig haft ett usbminne på 512mb på många år, lik förbaskat så listar de ett och länkar till butiken jag jobbar i och telefonen ringer på detta lite då och då och frågar trots att vi aldrig använt oss av pricerunner ens^^
Så, ibland ligger det TOTALT utanför ens kontroll..likväl så tycker de flesta som iaf ringer o frågar att "ja det var lite konstigt, trodde inte man kunde få tag på dem längre, men jag ringde och kollade innan jag beställer"

Lite vanligt vett helt enkelt så undviker man sånthär;)
Men, det här handlar nog mer och mer om folks girighet och att de vill utnyttja.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------
Hoppas du får en burk gammal pölsa med utgånget datum skickat till dig via posten, ärligt talat, vilja ha kompensation för att man inte fått en vara och beställt nåt man borde ha vett att begripa i förväg att det är fel?
Ibland undrar man hur det är ställt med förståndet bland konsumenterna därute i sverige.

Tack! Nej blev ingen beställning, de tog inte ens PF som leveransalternativ så då struntar jag i det, inte värt som någon skrev att krångla och ligga ute med pengar för något så uppenbart. Hade det varit PF så hade jag lagt en beställning på 3st - jag ser inget fel med det. Det är ju upp till företaget vad de vill göra med deras misstag. Inte så man skulle bli besviken om man inte får något då det är som du säger uppenbart att det är fel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

(...)Lite vanligt vett helt enkelt så undviker man sånthär;)
Men, det här handlar nog mer och mer om folks girighet och att de vill utnyttja.

Jo folk VET en sak men hur de agerar är en annan.:P Som när närlivset hos mig tar ut en avgift på 10 kr om man vill ha 100 kr i kontanter...de vet att man inte får göra det, men spelar oskyldiga genom att säga: "Varför har dom ingen bankomat här", med innebörden, "hade dom haft bankomat här hade jag inte behövt ta ut någon avgift"...:P

Vad man tycker, säger och gör officiellt och vad man tycker, säger och gör inofficiellt skiljer sig helt enkelt åt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Då var priset ändrat till 866kr.

Gissningvis får de som beställt ett mail om felaktigt pris eftersom
butiken sannolikt inte vill gå back med en femhundring.